Permalänk
Medlem

Ljudproblem Logitech G35

Tjena.

Ska fatta mig kort.
När jag kollar klipp på internet ( youtube, aftonbladet osv ) så låter det mycket mer i höger lur än i vänstra.

I spel och film annars så låter det lika i båda.

Förklaring?

Ha det gött

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem

Jag har exagt samma problem, sjukt jobbigt. Värt att påpeka är att jag också har ett Logitech G35. Kanske nått med drivrutiner?

Permalänk
Medlem

Jag drog i knappen på vänstra luren, den som reglerar surround eller inte, mitt var på Off, när jag satte på den så fungerar det!

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem som er, jag upptäckte det här idag.

Jag har haft lurarna i ett par månader nu och de har fungerat felfritt, helt underbara till allt, men idag när jag spelade diablo 3 så märkte jag att ljudet i höger lur var lite högre än i vänster lur, detta försvinner om man ändrar till surround ljud, men att spela diablo 3 med surround ljud blir lite konstigt... Läste runt lite på logitech forum där flera personer har gjort inlägg om problem med för högt ljud i höger lur.

Hoppas någon vet en fix för detta störande problem.

//Axvob

Visa signatur

_________
Intel > AMD

Permalänk
Medlem

Update#1

Jag lyckades göra så att jag har ett balanserat ljud i båda lurarna. För att få det så avinstallerade jag alla drivrutiner osv, drog ut usbn och stoppade in den igen --> Windows laddar automatiskt drivrutiner för G35an (default drivrutinerna alltså) --> bara stereoljud (inget surroundljud), att byta till surroundljud med knappen på vänster lur funkar inte.

Jag ska prova att installera drivrutiner senare idag och se om mitt problem har försvunnit...

Visa signatur

_________
Intel > AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weps:

Jag drog i knappen på vänstra luren, den som reglerar surround eller inte, mitt var på Off, när jag satte på den så fungerar det!

När du "drar i knappen" så får du surround ljud alltså 7.1 ljud, i default läge (när knappen är "uppe") så ska det vara 2.1 ljud (stereoljud).

surroundljudet är grymt om man ska spela FPS, men inte för t.ex diablo...

Visa signatur

_________
Intel > AMD

Permalänk
Medlem

Update#2
Så jag provade att ladda ner senaste drivrutinerna, installerade dom. Direkt när jag provade att lyssna på lite musik så var problemet tillbaka igen.

Än länge verkar det enda man kan göra åt problemet är att avinstallera alla drivrutiner och bara koppla in headsetet och låta windows installera det med "default" inställningar. Vilket gör att man endast får 2.1 stereo ljud (som funkar)

Visa signatur

_________
Intel > AMD

Permalänk

Har också känt av lite mer ljud på högra och för mig brukar det fixa sig när jag stänger av och på surroundljudet med knappen på lurarna. Funkar det inte första gången gör det igen så brukar det fungera sen.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Update#3 - FIXAT!!! (Jag har 64bit Windows7)
Dessa lösningar fungerade för mig, jag kan inte garantera att de kommer att fungera för dig.

Man kan oftast få surroundljud till G35:an, men för många krånglar 2.1 stereoljudet (*högre ljud i högra luren).

Lösningar
Lösning#1 - endast 2.1 stereoljud
Avinstallera alla drivrutiner, koppla ur och koppla sedan in headsetet igen och låt windows "upptäcka" headsetet och installera drivrutiner automatisk. Jag fick då fungerande 2.1 stereoljud, men ingenting annat.
____________________________________________________________________________________________________
Lösning#2 - 7.1 surroundljud och 2.1 stereoljud
Avinstallera alla drivrutiner, ladda ner senaste drivrutinera och installera dom (om du inte redan har gjort det).

Byt till surroundljud genom att dra ner knappen på vänster lur:

Sedan använder man sig av "Logitech Gaming Software" (som följer med drivrutinerna). I programmet går man till volymkontrollen för surroundljud/stereoljud och drar ner alla högtalare förutom de två högtalarna som används i stereoläge till 0 (som på bilden).

Efter det byter man till stereoläge på hörlurarna genom att dra upp knappen på vänster lur:

Detta gjorde så att jag fick ett fungerande stereoljud/surroundljud i mina hörlurar.

Om man sedan vill ha surroundljud så måste man först dra ner knappen på vänster hörlur och sedan gå in i programmet igen och ändra alla volymen på alla högtalarna till 11 (eller det du själv föredrar):

_____________________________________________________________________________________________
Lösning#3 Denna lösning fungerade inte för mig (obs på engelska)
http://forums.logitech.com/t5/Headphones-Headsets-Microphones...

_____________________________________________________________________________________________
Lösning#4 Jag kan inte bekräfta att denna lösning fungerar då mitt problem har försvunnit.

1. Gå till Kontrollpanelen
2. klicka på ljud
2. Högerklicka på Logitech G35
3. klicka på egenskaper
4. välj nivåer
5. klicka på "balans"
6. balansera vänster/höger så det passar dig.

Visa signatur

_________
Intel > AMD

Permalänk
Medlem

Hade också detta problem i skyrim och mumble för ett halvår sedan när jag köpte dem och för mig hjälpte det bara att göra såhär:

Du går till uppspelningsenheter genom kontrollpanelen/maskinvara&ljud/

Klicka på högtalare(g35)/konfigurera/nästa/"Center" och ev "subwoofer" ska vara förbockade./nästa/bocka för "fronthögtalare" Sen är det klart!

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag