7870 fläktarna går högvarv?

Permalänk
Medlem

7870 fläktarna går högvarv?

Kom nyss hem, kopplade in datorn och ska börja spela men märker att mina fläktar är jättehöga, 70% när jag gör ingenting, har HoN i ett fönster och så fort jag öppnar den så går fläktarna ner igen? Det är ett MSI 7870 Twin Frozr III Det är i stock clock också, 1050. (ghz edition.)

Permalänk
Medlem

Okej, problem blev precis mycket större, jag har fått artefakter på skärmen tror jag det kallas, små rutor som gör så man kan itne se vad det står, blir jättesuddigt etc, jag har senaste drivrutiner eftersom radeon aldrig släpper några nya och detta är första gången, kan ett grafikkort bli skadat som mitt har blivit under transport?

Permalänk

låter som ett defekt tyvärr får ta och skicka tillbaks
men testa installera om drivrutinerna först och alla andra sätt du kan hitta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent:

Okej, problem blev precis mycket större, jag har fått artefakter på skärmen tror jag det kallas, små rutor som gör så man kan itne se vad det står, blir jättesuddigt etc, jag har senaste drivrutiner eftersom radeon aldrig släpper några nya och detta är första gången, kan ett grafikkort bli skadat som mitt har blivit under transport?

Vad menar du med "släpper aldrig några nya drivrutiner" AMD är väl riktigt bra på det.

OT:
har haft samma problem som du vid ett tillfälle, prövade allt...ny drivrutin, ominstallation av gamla drivrutiner, prövade till och med byta PCI-e plats på kortet men inget hjälpte.
Sista jag gjorde innan jag tänkte göra RMA på kortet blev en ominstallation av Windows..sedan dess har jag inte haft några som helst problem med grafikkortet.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCnörden:

låter som ett defekt tyvärr får ta och skicka tillbaks
men testa installera om drivrutinerna först och alla andra sätt du kan hitta

Haft grafikkkortet sen 27e april, hade det inte visats tidigare?

Permalänk
Skrivet av Vincent:

Haft grafikkkortet sen 27e april, hade det inte visats tidigare?

nej sådana problem kan dyka upp när som helst om kortet är defekt