Permalänk
Medlem

Reseförsäkring

Hej skall resa till Australien i september och kommer stanna där ett par månader och backpacka samt jobba, sen när jag drar hem så kanske jag backpackar genom Asien eller något. Som sagt har inte planerat mer än enkel biljetten till Australien samt Work Holiday Visum där.

Och nu så gäller ju bara min hemförsäkring i 45 dagar, vad skall jag teckna sen? Vill komma undan så billigt som möjligt och tror jag kommer vara utomlands ett år sammanlagt iaf. Någon med tips/erfarenheter?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Kolla det kostar att förlänga den hos ditt nuvarande bolag?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Jag hade 90 dagar reseförsäkring i min hemförsäkring när jag flyttade till Sydkorea i ett halvår. Jag ringde mitt försäkringsbolag och förlängde reseförsäkringen till 6 månader. Kostade runt 1500kr om jag inte minns fel. Hade studenthemförsäkring hos Länsförsäkringar. Det blir nog aningen dyrare om man inte har studenthemförsäkring.

Permalänk

När jag var och reste i tre månader så tog jag en reseförsäkring genom Europeiska reseförsäkringar, tror jag det hette. Dubbelkolla dock så det är ok att jobba, kanske behövs något extra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Skrivet av Mafnus:

Jag hade 90 dagar reseförsäkring i min hemförsäkring när jag flyttade till Sydkorea i ett halvår. Jag ringde mitt försäkringsbolag och förlängde reseförsäkringen till 6 månader. Kostade runt 1500kr om jag inte minns fel. Hade studenthemförsäkring hos Länsförsäkringar. Det blir nog aningen dyrare om man inte har studenthemförsäkring.

Precis som jag skrev, Folksam om vi har har 45dagar via hemförsäkringen och sedan får man förlänga den. Börja med att kolla vad ditt nuvarande f-bolag kan erbjuda. Brukar bli billigast och enklast så då det brukar vara måna om att ha kvar sina kunder...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Kolla upp vilka reseförsäkringar olika kortbolag ger dig. Amex vet jag ställer upp med schysta grejer. Nu är visserligen resan redan bokad med ett annat kort...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Bor själv i Australien, och jag har Gouda reseförsäkring. Mest för att CSN fixade det åt mig.
Ska du bara vara utomlands ett par månader skulle jag som de andra sagt kolla med ditt nuvarande försäkringsbolag vad de har att erbjuda.

Som svensk medborgare har du rätt till medicare där också, vilket i princip innebär att du inte behöver betala för sjukvård på ett public hospital.