Permalänk
Medlem

Saints Row 3 - glitchar

Tjena!

Köpte nyligen ett 7850 och tänkte köra Saints Row på iallafall High om inte ultra.
Min CPU är en 925:a, kolla i signaturen, jag får små-hack varje gång man laddar nya ställen, det vill säga om du åker bil bara en liten stund, jag antar att det är min CPU som flaskhalsar?

Skulle överklockning till ca. 3,2 Ghz fixa detta?

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem

Garanterat processorn eftersom mitt GTX 570 fixade det spelet galant på ultra utan att änns bli belastat, om du har kylare nog kan du väl försöka överklocka den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Garanterat processorn eftersom mitt GTX 570 fixade det spelet galant på ultra utan att änns bli belastat, om du har kylare nog kan du väl försöka överklocka den

Det knasiga är dock att processorn är runt 40-70% load i spelet, man tycker att den borde gå till 100% varje gång detta händer, men det gör den ej.
Jag har ingen speciellt bra kylare, någon att rekommendera?

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk

Om jag ska vara ärlig duger den och blir över jag körde men nån amd athlon x2 och 560ti det funka perfect på high iaf. Ljuger inte om ni tror det och ej överklockningar så du har väl något som bråkar med spelet >.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av ströbröd:

Om jag ska vara ärlig duger den och blir över jag körde men nån amd athlon x2 och 560ti det funka perfect på high iaf. Ljuger inte om ni tror det och ej överklockningar så du har väl något som bråkar med spelet >.<

Jag är nog inte tillräckligt ghetto, aw :/

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Skrivet av QRS5:

Jag är nog inte tillräckligt ghetto, aw :/

Nu vette fan va du mena men det funkade iaf nu har jag 2500k och 560ti. Det var när spelet var fortfarande hyffsat nytt som jag spelade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ströbröd:

Nu vette fan va du mena men det funkade iaf nu har jag 2500k och 560ti. Det var när spelet var fortfarande hyffsat nytt som jag spelade det.

Syftade på själva spelet, det är rätt ghetto
Yes, jag har en till post uppe om AMD Phenom II x4 965 BE, blir kanske en sådan.

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Skrivet av QRS5:

Syftade på själva spelet, det är rätt ghetto
Yes, jag har en till post uppe om AMD Phenom II x4 965 BE, blir kanske en sådan.

du gör som du vill kmr alltid hålla mig till intel som nvidia typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av ströbröd:

du gör som du vill kmr alltid hålla mig till intel som nvidia typ

Yes, men nu är det så att jag har ett moderkort som endast tillåter AMD processorer.

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Skrivet av QRS5:

Tjena!

Köpte nyligen ett 7850 och tänkte köra Saints Row på iallafall High om inte ultra.
Min CPU är en 925:a, kolla i signaturen, jag får små-hack varje gång man laddar nya ställen, det vill säga om du åker bil bara en liten stund, jag antar att det är min CPU som flaskhalsar?

Skulle överklockning till ca. 3,2 Ghz fixa detta?

Har du senaste drivarna till grafiken? Innan Catalyst 12.6 var det jäkligt hackigt för mig. Speciellt när man körde bil eller MC.

Vilken upplösning på grafiken kör du?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI, Intel Core i9 12900KF
, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX
, ASUS TUF GeForce RTX 3080 Ti OC 12GB Gaming
, Samsung SpinPoint F1 1TB, Cooler Master HAF 932 Big Tower, XFX ProSeries Black Edition 1250W, 2 x HP ZR24W, 1 x HP ZR2440W, Crucial m4 SSD 128GB, HP Reverb G2
HTPC: Streacom FC5B Evo, Gigabyte GA-Z77MX-D3H, Intel i3-3225, Corsair XMS3 1600MHz 8GB, Crucial V4 SSD 256GB, Sony Optiarc BC-5650H-01

Permalänk
Avstängd

jag tycker med det låter som drivrutins relaterat både cpu och gpu ska klara det spelet utan problem det funkade helt ok på 6850 kort t.o.m

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w