Permalänk

Vilken färg på sleeves?

Har dessa delar:

Så vilken färg hade ni valt?
ska sleeva alla kablar till nätagget.
Är ju mest svart och gult på dom delarna. Men finns ju även lite vitt i chassit.

Sen är grafikkortet ett asus radeon hd7950 så det är ju svart och rött :S

Vill ju färgmatcha så mycket som möjligt.
Kanske inte går att få till nått vettigt?
Vill helst ha lite färg, och inte bara svart.

Permalänk
Medlem

neonbrun

Permalänk
Medlem

Lila, vit, guld, röd, svart?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Vad har graffekortet för färg ? Det kan ju avgöra saken...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne_silver:

Har dessa delar:

Sen är grafikkortet ett asus radeon hd7950 så det är ju svart och rött :S

Skrivet av MadFred:

Vad har graffekortet för färg ? Det kan ju avgöra saken...

Verkar vara ett AMD kort....

Men ontopic, jag hade lätt kört med svart och rött, eller svart, röd och vit.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Verkar vara ett AMD kort....

Men ontopic, jag hade lätt kört med svart och rött, eller svart, röd och vit.

Jaho, det missade jag.
Svart och rött röstar jag på.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

Om du kör AMD grafikkort med något rött så skulle jag ta röd sleeving för att värkligen få någon färg och kontrast.

Permalänk

Kommer förmodligen bli så att alla kablar från nätagget blir svart och röd. Eftersom det första man ser är grafikkortet när man tittar in i datorn. Och det är ju svart och rött.

Sen kanske jag kör vit sleeve på chassifläktarna?

Permalänk
Medlem

Evt kan du måla eller klistra ett klistermärke över det röda på kortet.
Det är ju lite mainstream att ha röd/svart om man bryr sig om sånt jag skulle prova gult.

Visa signatur

MSI mpower, i5 4670k, 32gb Corsair Dominator, gtx 1070, 850w psu, vatenkylning

Permalänk

Haha. Ja det är väldigt mainstream med röd och svart. Det har jag också noterat.
Men det ser ju onekligen bra ut

Kanske slutar med att jag bara köper all sleeving i svart. Det passar till allt

Kom på såhär i efterhand att jag vill sleeva kablarna själv. (Har ändå byggt ihop datorer själv i snart 15år. och har aldrig sleevat...)
Och det hade passat utmärkt med svart och gul. Om det inte vore för grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Perfection Break Free
http://www.million-dollar-pc.com/systems-2012/project-30/proj...
Tycker svart och gul/vanilia passar utmärkt!

Permalänk
Medlem

Svart och rött tycker jag, du skulle ju alternativt även kunna köra med gul sleeve på de två mittersta sladdarna?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

du skulle ju kunna ha svart,rött,gult och sen köra svart/rött till grafikkortet och sen resten svart/gult.. Kan bli najs eller skumt

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

om du ska använda dig utav gul sleeve, så tycker jag att du inte ska blanda det med röd sleeve utan bara kör på svart/gult alt bara gul sleeve.

Permalänk
Medlem

Grått och svart, beror lite på vad du har för cpu-kylare och graffikkort.

Permalänk
Medlem

SJ-grå och en stark accentfärg.

Visa signatur

Whales are nice!