Vill köpa värmepress för att trycka tröjor :D

Permalänk
Medlem

Vill köpa värmepress för att trycka tröjor :D

Hej, känner mig sugen på att börja trycka tröjor för att tjäna lite pengar. Vet någon här vad en billig värmepress kostar? Har inte mycket pengar
(är bara 14) så jag vill gärna köpa en så billigt som möjligt. Såg på en video att en person sa att du kunde få en "starter" för 250USD vilket motsvarar
1729kr enligt Googles valuta skit xP
Tack på förhand

Visa signatur

Tid och lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sMASKARE:

Hej, känner mig sugen på att börja trycka tröjor för att tjäna lite pengar. Vet någon här vad en billig värmepress kostar? Har inte mycket pengar
(är bara 14) så jag vill gärna köpa en så billigt som möjligt. Såg på en video att en person sa att du kunde få en "starter" för 250USD vilket motsvarar
1729kr enligt Googles valuta skit xP
Tack på förhand

vanligt strykjärn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

vanligt strykjärn?

Skulle det bli bra tror du? Kan det inte bli fult elr något? :/

Visa signatur

Tid och lag.

Permalänk
Skrivet av sMASKARE:

Skulle det bli bra tror du? Kan det inte bli fult elr något? :/

Du får väl göra det ordentligt då? Testa på några t-shirts först och få in tekniken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sMASKARE:

Skulle det bli bra tror du? Kan det inte bli fult elr något? :/

Det blir ju inte samma kvalité som man får då man köper färdiga t-shirts med tryck. Det blir det ju inte. Jag "tryckte" upp ett tre,fyra t-shirts med den här metoden för ett par, tre år sen. Och resultatet blev ju klart godkänt.

Trycket däremot försvann efter ett par tre tvättar, men det är något man får räkna med.

Vad är det du ska trycka upp ?

Skrivet av FamousDonkey:

Du får väl göra det ordentligt då? Testa på några t-shirts först och få in tekniken.

Precis. Man får testa och och prova sig fram tills det blir bra helt enkelt.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Det blir ju inte samma kvalité som man får då man köper färdiga t-shirts med tryck. Det blir det ju inte. Jag "tryckte" upp ett tre,fyra t-shirts med den här metoden för ett par, tre år sen. Och resultatet blev ju klart godkänt.

Trycket däremot försvann efter ett par tre tvättar, men det är något man får räkna med.

Vad är det du ska trycka upp ?

Precis. Man får testa och och prova sig fram tills det blir bra helt enkelt.

Jag hade tänkt köpa helt vita/svarta tröjor och trycka olika texter och sälja dem

Visa signatur

Tid och lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sMASKARE:

Jag hade tänkt köpa helt vita/svarta tröjor och trycka olika texter och sälja dem

Nu vill jag ju inte framstå som någon moral gubbe, men är det något som du själv har skrivit som du ska trycka upp ? För annars så vet du väl om att det inte är så där jätte populärt att man tar andras material eller texter som man trycker upp för sin egen vinning för att dra in några kronor på.

För det är där som själva begreppet copyright kommer in i bilden.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Nu vill jag ju inte framstå som någon moral gubbe, men är det något som du själv har skrivit som du ska trycka upp ? För annars så vet du väl om att det inte är så där jätte populärt att man tar andras material eller texter som man trycker upp för sin egen vinning för att dra in några kronor på.

För det är där som själva begreppet copyright kommer in i bilden.

Jag vet, jag ska kolla upp vad som är upphovsrättskyddat först

Visa signatur

Tid och lag.