Hej,
Jag köpte en MSI Windbox De500 för ca 10 månader sedan. Enligt uppgifterna från försäljaren (och andra sidor som säljer samma produkt) ska det inte vara några som helst problem att spela upp 1080p material. Tyvärr lever den inte upp till förväntningarna då den inte spelar upp 720p i MPC med DXVA aktiverat. Ett ännu större problem för mig är att jag inte kan se på youtube överhuvudtaget. T.om 360p hackar och är otroligt osynkat med ljudet.
Jag har provat följande åtgärder utan framgång.
Formaterat både från recovery partitionen samt en annan win7 64 skiva. Därefter installerat chipset drivisar+nyaste till grafikkortet, installerat Flash player och provat att spela upp filmer på youtube. Inte ens då flyter det på 360p och jag tycker denna maskin borde klara 1080p. Kan tillägga att jag provat både Wifi+trådat och har 100mbit.
Spec på datorn:
Intel Atom D510 1,66Ghz
500GB
3GB DDR2
Radeon HD4300 series
Snälla, hjälp mig att få detta att fungera. Inköpsstället tycker det låter som mjukvarufel men skickar gärna in den på service, jag får då betala 500 spänn i avgift om det är mjukvarufel. Jag tror verkligen inte att det är ett mjukvarufel men vill vara säker på att jag provat allt innan jag lämnar in den.
Min stationära dator spelar 1080p i samma nätverk hur lätt som helst, både flash och filmer. Min sambos laptop med 2ghz celeron spelar 720p flashfilmer, och den formaterade jag och gjorde exakt samma sak på igår med samma windows skiva.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.