Tips: HTC Flyer 16gb WIFI - 1990kr

Permalänk
Avstängd

Tips: HTC Flyer 16gb WIFI - 1990kr

cdon.com säljer HTC Flyer för 1990kr

http://cdon.se/hemelektronik/htc_flyer_wifi_16gb-14352123

Permalänk

Köpte en när siba rea ut för samma pris för ett tag sedan men funderar på om den fortfarande är prisvärd för priset med tanke på hårdvaran som sitter i nexus plattan lär det komma rätt många bättre i 2k klassen snart, Å andra sidan är den hyffsat rejält byggd och man får med fodral och penna till denna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Keeper of Traditions

Känns väl sådär med med 2000 för en platta som är över ett år gammal, speciellt med tanke på hur snabbt tekniken rör sig framåt nu.

Å andra sidan, med tanke på vad den kostade när den var ny, så kanske den är riktigt prisvärd i denna prisklassen?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av jOnÄTÄn:

Köpte en när siba rea ut för samma pris för ett tag sedan men funderar på om den fortfarande är prisvärd för priset med tanke på hårdvaran som sitter i nexus plattan lär det komma rätt många bättre i 2k klassen snart, Å andra sidan är den hyffsat rejält byggd och man får med fodral och penna till denna.

Hur är den att läsa långa texter, typ PDF-filer, med?

Blir det väldigt mycket skrollande med tanke på formatet, eller går det smidigt?

EDIT: Har den fått ICS?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Hur är den att läsa långa texter, typ PDF-filer, med?

Blir det väldigt mycket skrollande med tanke på formatet, eller går det smidigt?

EDIT: Har den fått ICS?

Gick rykten om att den skulle få ICS men HTC har gått ut med att den stannar på honeycomb.
jag använder min främst till internet så har inte kört direkt mycket PDF osv på den men tycker det går helt ok att surfa på nätet med den, dock är den inte det kvickaste som finns nu när man använt den ett tag men alla Android enheter segar ner sig har jag förstått.. Den är ju även hårdvarumässigt underlägsen nexus plattan fast bättre byggd antar jag och har en kamera åt båda håll även om de inte är särskillt bra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

hur står sig den här mot galaxy tab 2 7.0?

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Äger en sådan här själv och måste säga att den presterar bra för den hårdvara den innehåller. Skall sägas dock att jag inte kör en officiell ROM på min platta utan denna ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1406851

Någon frågade hur den är att läsa på, utmärkt är svaret. Har andra tablets i 10.1 format, men tycker att de är lite klumpiga att läsa på efter att ha använt denna. Finns bra PDF-läsare som lägger om texten så att det blir som att läsa vilken e-bok som helst i t.ex. .epub format. Skärmen är dessutom av bra kvalité skulle jag säga, skarp text och sedan är det ingen nackdel heller att den har stöd för en penna.

Rörande ICS så finns det inte och enligt HTC kommer inte heller släppas en officiell firmware baserad på ICS för Flyern. Dock, finns det givetvis fortfarande ett väldigt aktivt community kring plattan - bland annat på XDA där flera utvecklare nu gått samman för en ordentlig ICS-baserad ROM. Vad det ser ut så ska den redan nu fungera riktigt bra förutom några småsaker som inte fungerar. Dock vill jag poängtera och detta kommer från någon som ofta flashar om och pillar med olika lösningar till androidenheter att den ROM jag länkat till ovan baserad på HC fungerar utmärkt och rekommenderar den före någon ICS-BETA.

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Skrivet av Subtractive:

Äger en sådan här själv och måste säga att den presterar bra för den hårdvara den innehåller. Skall sägas dock att jag inte kör en officiell ROM på min platta utan denna ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1406851

Någon frågade hur den är att läsa på, utmärkt är svaret. Har andra tablets i 10.1 format, men tycker att de är lite klumpiga att läsa på efter att ha använt denna. Finns bra PDF-läsare som lägger om texten så att det blir som att läsa vilken e-bok som helst i t.ex. .epub format. Skärmen är dessutom av bra kvalité skulle jag säga, skarp text och sedan är det ingen nackdel heller att den har stöd för en penna.

Rörande ICS så finns det inte och enligt HTC kommer inte heller släppas en officiell firmware baserad på ICS för Flyern. Dock, finns det givetvis fortfarande ett väldigt aktivt community kring plattan - bland annat på XDA där flera utvecklare nu gått samman för en ordentlig ICS-baserad ROM. Vad det ser ut så ska den redan nu fungera riktigt bra förutom några småsaker som inte fungerar. Dock vill jag poängtera och detta kommer från någon som ofta flashar om och pillar med olika lösningar till androidenheter att den ROM jag länkat till ovan baserad på HC fungerar utmärkt och rekommenderar den före någon ICS-BETA.

Det står" Full HW/Virtual Keys" i din länk innebär det att man kan använda de knapparna som försvann när man uppgraderade från gb till hc? Och kan man slippa listen som alltid snor yta i HC med den romen? Och vad är de största fördelarna med att flasha till den?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det står" Full HW/Virtual Keys" i din länk innebär det att man kan använda de knapparna som försvann när man uppgraderade från gb till hc? Och kan man slippa listen som alltid snor yta i HC med den romen? Och vad är de största fördelarna med att flasha till den?

Ja det är exakt vad det betyder, riktigt skönt - även om jag personligen valt att behålla menyraden framme i botten på skärmen då jag helt enkelt tycker den är smidig. Men som sagt, du kan både ta bort den, samt använda hårdvaruknapparna.

Oj det är många, du får helt enkelt läsa i tråden om just allt som gjorts om/förbättrats. Men i korthet så är den rootad, mycket mera minne ledigt, bättre flyt, möjlighet till överklockning, med mycket mycket mera. Personligen kommer jag aldrig gå tillbaka till någon officiell HTC-ROM för Flyern efter att ha kört denna. Finns även många andra bra ROM:s på forumet jag länkade till om denna inte är vad man söker, t.ex. den där ICS BETA:n jag skrev om tidigare.

Rekommenderar också att installera en annan launcher än HTC:s egen. Visst den är snygg, men efter ett tag så är den stort begränsad i jmf med många andra som finns därute + att de ger bättre prestanda.

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Medlem

Använder en Flyer rätt mycket i jobbet och kan direkt säga att 2000:- är på tok för mycket för den.
Den är extremt tung för sin storlek, så tung att den är obekväm att hålla i en hand, tyungden hade egentligen inte varit ett problem om det inte varit för det extremt halkiga chassit com gör att man måste klämma hårt för att inte tappa den.
Den är också extremt långsam, scrollar man på en websida så kanske man har 5 fps max..

Permalänk
Medlem

En snabb titt på hårdvaran... Den är inte värd mer än 1000kr

Permalänk
Medlem

Jag har själv en HTC Flyer (köpte när SIBA reade ut den) och måste säga att den enda anledningen för mig att ha den är för pennan som gör den väldigt smidig att släpa med till föreläsningar m.m. där jag kan anteckna direkt på pdf:er och powerpoints och på så vis slippa skriva ut en massa papper.
Efter att ha ägt IPAD 2 och Sony Tablet S måste jag dock säga att Flyer inte är något att ha om man prioriterar surf, spel m.m. då den är för slö helt enkelt. De gånger jag vill surfa mobilt blir det genast laptopen eller mobilen som gäller.

Är pennan och funktionerna som följer med den det viktiga - skaffa flyer. Annars låt bli.

Permalänk
Medlem

Jag vill bara lyfta ett par frågor till de som postat senast i tråden, kör ni officiell firmware eller custom? Samt vilken version av Android, 2.3 eller 3.2?

Vad ni upplever med extrem seghet, scoll som knappt fungerar och så vidare har jag aldrig upplevt.

Prismässigt kan jag hålla med dock om att 2000:- inte är fantastiskt på något vis, bland annat denna: http://dealsprime.com/ainol-novo-7-aurora-ii-android-4-0-tabl... får man för 1100:- inkl. frakt + ev. tullavgift - en platta som saknar pennfunktion men är lika bra och bättre på många punkter. Dock bör man ha en viss vana av att kunna flasha och pilla med Android innan man beställer en "kinaplatta". De flesta kommer med en firmware trasig på många sätt, som snabbt fixas av utvecklare på bla XDA mfl.

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)