Intrång i Nvidias forum, användaruppgifter ute

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Undra varför man inte får höra nånting om ati/amd blir hackat eller någonting?

Skickades från m.sweclockers.com

Värt att notera att man nyligen lyckats flasha om 7970 till 7970 Ghz.

Permalänk
Skrivet av anon173009:

om facebook blir hackat kommer jag fan gråta glädjetårar

Haha jag med

Visa signatur

Intel core i7 3770k(4,3ghz)--corsair hydro h80i--msi geforce gtx 680 2gb--asus sabertooth Z77--Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP--corsair HX850--nzxt switch 810--nzxt sentry 2--steelseries 6gv2--razer mamba 2012--razer kabuto--razer megalodon 7.1--philips "22" LED TN--1TB samsung HDD--ocz agility 3 60GB bootdrive

Permalänk
Medlem

PSN, Leage of Legends, Steam, Yahoo och Nvidia. Sweclockers nästa?

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cocosoft:

Värt att notera att man nyligen lyckats flasha om 7970 till 7970 Ghz.

Det är väl inte så mycket hack som en anställd på något vänster lyckats ladda upp flashen på en hemsida. Att flashen skulle ha undgått AMD tex. genom hackande av diverse sidor har jag väldigt svårt att tänka mig.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jupp, men det där begriper inte folk. De tro att gjWpK7h6MM9 är säkrare än pa-fredag-ar-det-fest-och-da-ska-jag-bli-stupfull När det ena i själva verket tar hundratals år att knäcka medans det andra är knäckt på en kvart med GPGPU. Det fanns någon XKCD-serie om det där men jag hittar den inte...

Password Strength

Edit: Redan postat.

Visa signatur

Ett härligt gäng med div. elektronik.
Marknadsreferenser | Rabattkoder | Dagens fynd | Övriga fynd

"The mediocre teacher tells, The good teacher explains, The superior teacher demonstrates but the great teacher inspires."

Permalänk
Avstängd

stackars min email adress den har gått runt hela jordklotet vid det här laget

hur många såna här har vi haft senast 3 åren? minst 10 stycken

Permalänk

man har ju ändå olika lösen på alla sidor så vad ska dom ha min Nvidia sida till ?

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite tjatigt nu va?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Snart kommer nvidia fanboy'sen och ragear för att inte amd's sida har blivit hackad.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Jakob.L:

Varför hackar man? Tjänar man nånting på att hacka användar uppgifter (som man inte kan tyda dirket) på ett forum?

För det finns många människor som får en kick av att göra intrång i datorer, och gör det bara därför. Om man knäcker dessa lösenord, kan man ofta komma åt andra saker som deras mail, bankkonton osv..

Skrivet av tcntad:

Varför förstöra för andra?

För folk som hackar får ofta en kick av det.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av matlo:

Jag är inte så insatt, men hur enkelt är det egentligen att hacka folk eller företag såhär? med tanke på riktigt stora företag blir hackade ofta nu mera tycker jag.

Känns lite onödigt med all skydd som företag erbjuder till vanliga människor om det nu är möjligt att ta sig in i Sony, Yahoo, Steam, Nvidia mfl..

Det är nog hackarna som blir bättre medan många företag aldrig "uppdaterar" sin säkerhet.

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem

Här är en sida där ni kan mäta hur starka olika lösenord är:

http://www.passwordmeter.com/

Men sen när nvidia, yahoo mfl slarvar blir det osäkert ändå. Ett tips är att på dom siter det går andvända en separat epost adress.

Tex kan ni regga er på sweclockers med tex adressen sweclockers@egendomän.se ..... och även då om det går att andvända mail adressen bara till den sidan både då som inloggningsnamn och epost adress. Så i det fallet om tex yahoo blir hackat så påverkas bara yahoo@dindomän.se och inte dom andra.

Ytterligare en fördel är att får du spam på adressen är det stor möjlighet att den siten har sålt uppgifterna vidare.

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon173009:

om facebook blir hackat kommer jag fan gråta glädjetårar

Ha ha Facebook än sån dynga, tycker vi öppnar champagnen när det läggs ner och skrattar glädjetårar istället!

Permalänk
Medlem

dessa skriver iaf detta på hemsidan. Såg inte att yahoo gjort det men kan ju ha missat. Tycker det är rätt viktigt att företag iaf meddelar att dom blivit hackade så meddlemmarna kan säkra sig själva så gott om möjligt.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Jakob.L:

Varför hackar man? Tjänar man nånting på att hacka användar uppgifter (som man inte kan tyda dirket) på ett forum?

efterssom dom hacka lösenorden och har emailsen så kommer dom kunna hacka väldigt många emails.. och med emailsen kan man hacka fler accounts
och att du inte kan tyda det som är krypterat betyder inte att folk som har den hobbyn inte kan det...

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Snart kommer nvidia fanboy'sen och ragear för att inte amd's sida har blivit hackad.

eller så hackar vi amds sida..? >:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dayz-Nooben:

eller så hackar vi amds sida..? >:D

Lyckas du hacka amd's hemsida så ska jag skicka en semla och ett grattiskort.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Lyckas du hacka amd's hemsida så ska jag skicka en semla och ett grattiskort.

ska försöka >:D

edit : gick inte så bra :/

Permalänk
Medlem

skiddies :3

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Med lite tur så kommer de hashade lösenorden knäckas... med nvidia gpu's Det vore lagom bra humor såhär fredagen den 13:de!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Snart kommer nvidia fanboy'sen och ragear för att inte amd's sida har blivit hackad.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Skrivet av lhffan:

Här är en sida där ni kan mäta hur starka olika lösenord är:

http://www.passwordmeter.com/

Testade med: "p4ssw0rd!"

utan quotes och den tyckte:
Score: 60%
Complexity: Strong

Gissar att den skulle bli crackad rätt fort dock.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Milky Way:

Testade med: "p4ssw0rd!"

utan quotes och den tyckte:
Score: 60%
Complexity: Strong

Gissar att den skulle bli crackad rätt fort dock.

Testade 12345
Fick 4% i score och very weak

Ja ja är väl dags att byta nu då.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lhffan:

Här är en sida där ni kan mäta hur starka olika lösenord är:

http://www.passwordmeter.com/

Tack! Rätt intressant faktiskt. Inget av mina jobblösen var under 92% men mina privata var ~80%. Värt att tänka på kanske

Permalänk

Kommer inte ihåg och orkar inte leta fram men finns ju lite olika program som sparar ens lösenord så använder man endast ett för att komma in i programmet som sedan automatiskt lägger in lösenordet på vald sida, är inte dem bra? tänkt göra det men för lat.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Jag skulle allt vara lite försiktig med att testa mina riktiga lösenord på en sådan där testsida som ovan. Alla inmatningar kan lika gärna läggas i en databas som sedan används som ordlista när någon försöker knäcka lösenord. Jag skulle gissa på att man kan få ihop en rejäl databas med riktiga lösenord om sidan blir populär.

Och en annan liten tankeväckare angående att använda samma lösenord på olika sidor: http://techhelper.com.au/wp-content/uploads/2011/11/password-...

Visa signatur

| Intel Core i7 4930K | Asus P9x79 Pro | Corsair XMS3 Vegeance 16 GB | GT 640 | Samsung 840 Pro 256 GB + Corsair SSD Force Series 120GB | Be-Quiet L8 CM 530W | 2 x Benq BL2710PT |

Permalänk
Medlem

http://howsecureismypassword.net/

Bra sida för att kolla hur säkert ens lösenord är.

Skrivet av Jakob.L:

Varför hackar man? Tjänar man nånting på att hacka användar uppgifter (som man inte kan tyda dirket) på ett forum?

För att det är roligt.
För att det är ett extra sätt att tjäna pengar på.

Har folk samma lösenord på sin mail som hos någon annan sida får ju hakcaren tillgång till alla konton personen har. Bara att trycka på "jag har glömt lösenordet".

På så sätt får hackaren tag på steam konton, paypal konton(tror jag?) och andra konton som kan ha ett värde. Dessa kan sedan säljas.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sony?:

http://howsecureismypassword.net/

Bra sida för att kolla hur säkert ens lösenord är.

OT.. HAHAHAHAHA
It would take a desktop PC
About 21 thousand years

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

OT.. HAHAHAHAHA
It would take a desktop PC
About 21 thousand years

Vad?

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sony?:

tror inte den sidan stämmer riktigt bra.. tror inte det skulle ta en dator eller en person 21k år för att hacka mitt konto

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR