Permalänk
Medlem

antivirus bitdefender?

Mitt "Norton 360" tar slut om en månad, det är det första antiviruset jag provat så jag har inget att jämföra med, men folk på internet säger att det är dåligt, segt osv.

Har hört att Bitdefender ska vara bra, dom har 3 olika produkter: antivirus plus (39 euro) --- internet security (59 euro) --- total security (69 euro).
Är det lönt att köpa något av de dyrare, de största skillnaderna mellan det billigaste och "internet security" tycker jag verkar vara att internet security har antispam och 2 way firewall. Fler skillnader hittar ni här
Är det värt några hundra extra för några få fler funktioner?

Finns det något annat bättre antivirus? (helst under 500 kr per år)

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar avast, gratis och fungerar utmärkt. .

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Jag rekommenderar avast, gratis och fungerar utmärkt. .

Jag tvivlar på att det är bättre än bitdefender

Permalänk
Medlem

Har personligen aldrig körtmed antivirus sen 2003och jag har aldrig fått ett virus (värt att nämna namnet på) på mina datorer, så ja tror du bekymrar dig i onödan

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

Har personligen aldrig körtmed antivirus sen 2003och jag har aldrig fått ett virus (värt att nämna namnet på) på mina datorer, så ja tror du bekymrar dig i onödan

Nej men det neror på vad man gör... Jag laddar ner mycket (nej inte olagligt) och då är ju risken såklart större. Om du bara sitter och spelar farmville hela tiden får du ju inga virus

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

Har personligen aldrig körtmed antivirus sen 2003och jag har aldrig fått ett virus (värt att nämna namnet på) på mina datorer, så ja tror du bekymrar dig i onödan

Tills en mask kommer och knackar på din dörr

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Knock Knock.. ^^

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Jag rekommenderar avast, gratis och fungerar utmärkt. .

Håller absolut med dig, gratis alternativen fungerar bra.

Skrivet av ytrewqc:

Jag tvivlar på att det är bättre än bitdefender

Nja, ett gratis alternativ mot ett betal...ibland kanske..men bitdefender slöar ner datorn mer än genomsnittet & definitivt mer än symantec.

Men läs lite här, ett gratis kan många gånger vara ett alternativ.
http://www.av-comparatives.org/en/comparativesreviews

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Håller absolut med dig, gratis alternativen fungerar bra.

Nja, ett gratis alternativ mot ett betal...ibland kanske..men bitdefender slöar ner datorn mer än genomsnittet & definitivt mer än symantec.

Men läs lite här, ett gratis kan många gånger vara ett alternativ.
http://www.av-comparatives.org/en/comparativesreviews

Nu är detta en gammal tråd men i alla fall. Så visar deras senaste undersökning att Bitdefender är bäst. http://www.av-comparatives.org/images/docs/avc_prot_201203_en...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Nu är detta en gammal tråd men i alla fall. Så visar deras senaste undersökning att Bitdefender är bäst. http://www.av-comparatives.org/images/docs/avc_prot_201203_en...

Det är samma test som fanns när jag skrev ovanstående inlägg, värt att nämna är att bitdefender standalone antivirus 2013 kostar bara ca~300:- men som jag skrev så finns det bra gratis alternativ.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Det är samma test som fanns när jag skrev ovanstående inlägg, värt att nämna är att bitdefender standalone antivirus 2013 kostar bara ca~300:- men som jag skrev så finns det bra gratis alternativ.

Mjo men om man vill betala för sig så verkar Bitdefender bäst. Det är bara det att jag inte har hört talas om dom tidigare så jag undrar vad ni andra tycker. Kaspersky ska komma ut med sin 2013 version i augusti så jag väntar nog på det.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

lite gammal tråd. Men ett råd är att köra en trial först. "Experterna" rosar detta program till skyarna, men användarna risar det. Många som klagar på popups konstant och att den blockar ALLT (windows update, flash etc. Så innan ni köper, ladda ner en trial och testa hur det funkar med de sidor och program ni använder.
Jag kör inte med antivirus själv, men morsan ville ha ett bra och betalar gärna, så det är frågan vad man ska köra. Har precis rensat farsans dator, han har klickat på lite allt möjligt, så nog verkar det som det behövs antivirusprogram till ovana datoranvändare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svartis:

lite gammal tråd. Men ett råd är att köra en trial först. "Experterna" rosar detta program till skyarna, men användarna risar det. Många som klagar på popups konstant och att den blockar ALLT (windows update, flash etc. Så innan ni köper, ladda ner en trial och testa hur det funkar med de sidor och program ni använder.
Jag kör inte med antivirus själv, men morsan ville ha ett bra och betalar gärna, så det är frågan vad man ska köra. Har precis rensat farsans dator, han har klickat på lite allt möjligt, så nog verkar det som det behövs antivirusprogram till ovana datoranvändare.

Alla behöver ett AV.

Visa signatur

Medlem #14