Tycker ni att jag kan spela våldspel?

Permalänk
Medlem

Tycker ni att jag kan spela våldspel?

Denna tråd får gärna flyttas för jag kan ha lagt den fel.
Hej jag är en kille på 12 år som är väldigt mogen på många sätt. Det tycker väldigt många jag umgås med.
Men jag får inte spela skjut spel för min mamma tycker att det inte är bra men hon kan låta sig övertalas av er användare.
Hon tillåter alla symboler man kan hitta på en spelförpackning som: droger,sex,spel om pengar, online spel men hon tillåter inte våld det är därför hon kan låta sig övertalas. Hon har sagt att Duke spel bryr hon sig inte om för det är så gmmalt. Och hon tillåter att man skjuter på monster. Alltså hon tillåter inga spel som är så verklighetstrogna(undantag sims och indiana jones med 16 årsgräns) Verklighetstrogna menar hon bf3 och mv2.

Men kan ni hjälpa mig om detta.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

Är du en sån person som tar åt sig väldigt lätt, ska du nog tänka om en eller två gånger.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Är du en sån person som tar åt sig väldigt lätt, ska du nog tänka om en eller två gånger.

Nä det skulle jag väll inte direkt kunna säga att jag är.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

Jag tror det handlar om att kunna skilja på verklighet och lek. Som om man hugger ihjäl 20 pers i spelet så ska man ju inte ha dåligt samvete för ett spel. Och min mamma tycker att jag är klok men hon älskar mig så mycket så hon vill inte att jag blir typ mördare( vill jag inte bli det heller och jag fattar att hon är rädd om mig)

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

Du borde bli medlem på flashback istället och fråga där, det skulle din mamma älska :D:D:D

Permalänk
Medlem

heh bli inte arg men jag får en stor lust att skriva: Fråga din mamma istället... Själv tycker jag inte att våldsspel förstörde mig på något sätt men jag skulle nog inte låta mina egna ungar spela GTA eller Duke Nukem osv... Tur som det är så har jag inga ungar

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

heh bli inte arg men jag får en stor lust att skriva: Fråga din mamma istället... Själv tycker jag inte att våldsspel förstörde mig på något sätt men jag skulle nog inte låta mina egna ungar spela GTA eller Duke Nukem osv... Tur som det är så har jag inga ungar

Altså Duke nukem skjuter man ju på monster så det är ju inte så farligt.
enligt hon

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

Jag vill ju inte sitta med typ minecraft och sims plus dirt 3 hela tiden jag bor hemma.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

Du borde bli medlem på flashback istället och fråga där, det skulle din mamma älska :D:D:D

Hon hatade det förslaget.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaabbbccc:

Altså Duke nukem skjuter man ju på monster så det är ju inte så farligt.
enligt hon

Tänkte mer på det han säger

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Klart du inte ska spela "skjutspel", alla som läst tidningen vet ju att barn som spelar shooters blir mördare när dom växer upp

Permalänk
Medlem

Jag tror att problemet är att de som inte själva växt upp med datorspel inte riktigt kan sätta sig in i vad det handlar om.
Har man aldrig kört en verklighetstrogen first person shooter så ser man ju bara en massa verklighetstroget grovt våld och det är då säkert lätt att tro att de som spelar dessa spel är, eller kan bli, helt våldsfixerade.

För de som spelar är dock själva våldsinslagen oväsentliga. Man spelar inte för våldets skull, utan för själva tävlingsmomentet i spelet.
För oss som spelar är själva tankesättet inte annorlunda i spelen än om vi säg skulle köra en match innebandy. Den enda skillnaden är att vi inte får motion samtidigt.
Man samarbetar i ett lag för att uppnå ett mål tillsammans mot ett annat lag.

Jag har spelat alla möjliga spel, även sådana som till ytan ser våldsamma ut, sen jag var i 7-8 års åldern, dvs snart i 30 år och jag är en högst fredlig person, som aldrig råkat i bråk och inte är ett dugg intresserad av vare sig vapen, våld eller droger.
Säkert minst 9 av 10 pojkar och många flickor kör regelbundet våldsspel och har så gjort under lång tid. Trots det är det bara ytterst få som blir våldsfixerade dårar.

Däremot kanske inte för små barn ska köra spel som skrämmer dem.
En annan sak som unga som spelar tyvärr kan råka ut för är att äldre personer börjar driva med dem och avsiktligt försöka reta dem.
Om du dock låter bli att prata för mycket i någon mic, och speciellt inte börja tjafsa med någon som uppenbart vill jävlas så lär det dock inte vara någon fara.

Jag kan dock med full säkerhet säga att våldsspelen inte kommer att göra dig till någon mördare.
För att bli mördare måste du vara djupt störd redan från början, kanske med en riktigt taskig hemmiljö med föräldrar som slår dig och super och dylikt.
Är man från början riktigt störd och farlig så kanske man gillar våldspel också, men det betyder inte att majoriteten av alla som gillar våldsspel är eller blir störda.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Jag tror att problemet är att de som inte själva växt upp med datorspel inte riktigt kan sätta sig in i vad det handlar om.
Har man aldrig kört en verklighetstrogen first person shooter så ser man ju bara en massa verklighetstroget grovt våld och det är då säkert lätt att tro att de som spelar dessa spel är, eller kan bli, helt våldsfixerade.

För de som spelar är dock själva våldsinslagen oväsentliga. Man spelar inte för våldets skull, utan för själva tävlingsmomentet i spelet.
För oss som spelar är själva tankesättet inte annorlunda i spelen än om vi säg skulle köra en match innebandy. Den enda skillnaden är att vi inte får motion samtidigt.
Man samarbetar i ett lag för att uppnå ett mål tillsammans mot ett annat lag.

Jag har spelat alla möjliga spel, även sådana som till ytan ser våldsamma ut, sen jag var i 7-8 års åldern, dvs snart i 30 år och jag är en högst fredlig person, som aldrig råkat i bråk och inte är ett dugg intresserad av vare sig vapen, våld eller droger.
Säkert minst 9 av 10 pojkar och många flickor kör regelbundet våldsspel och har så gjort under lång tid. Trots det är det bara ytterst få som blir våldsfixerade dårar.

Däremot kanske inte för små barn ska köra spel som skrämmer dem.
En annan sak som unga som spelar tyvärr kan råka ut för är att äldre personer börjar driva med dem och avsiktligt försöka reta dem.
Om du dock låter bli att prata för mycket i någon mic, och speciellt inte börja tjafsa med någon som uppenbart vill jävlas så lär det dock inte vara någon fara.

Jag kan dock med full säkerhet säga att våldsspelen inte kommer att göra dig till någon mördare.
För att bli mördare måste du vara djupt störd redan från början, kanske med en riktigt taskig hemmiljö med föräldrar som slår dig och super och dylikt.
Är man från början riktigt störd och farlig så kanske man gillar våldspel också, men det betyder inte att majoriteten av alla som gillar våldsspel är eller blir störda.

Mycket bra skrivet:):):) Nä jag har ingen taskig hemmamiljö och inga våldsamma föräldrar så jag tror det är lungt

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Avstängd

Mina framtida barn ska inte få spela våldsspel förrän de kan använda punkt och stor bokstav ordentligt samt inte särskriver.

Nä men det är skillnad på våldsspel förr och dagens våldsspel. Förr (när det var bättre) var spelen både svåra och fula. Tänk C&C där man skickade gubbar som bestod av 6 pixlar var mot varandra eller Golden Eye till N64 där vapnet såg ut som en trästock. Ganska svårt att få någon verklighetsuppfattning då. Idag är spelen så jävla lätta, snygga och man kan göra nästan samma saker som i verkligheten. Så argumentet "aa men jag har spelat sen jag var 7 år gammal och är 43 år nu å jag har inte tagit någon skada" är inte riktigt giltigt om de inte får spela samma spel från den forna bättre tiden.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Vad jag frågar din mor är varför just spel är i fokus. Det finns filmer som spelar på övervåld, tortyr, rasism, sexuell exploatering av barn och allt vad man kan hitta på. Det finns lekar, sådana där som man gör fysiskt fysiska personer emellan, som går ut på att ge varandra lite stryk. Det finns serietidningar som illustrerar mord, våldtäkt och allmänt moraliskt tvivelaktigt våld och hat.
Är det på grund av interaktiviteten? Vore det i sådana fall ok att kolla på streams där någon spelar battlefield?
När kommer du att få spela våldsamma spel? När du blir mogen eller när du uppnått en viss fysisk ålder? För det verkar inte vara fel på tilliten vare sig åt ena eller andra hållet.
Hade det varit ok att spela battlefield idag om själva spelet hade varit gammalt som gatan men fortfarande såg ut som det gör idag? Alltså, hade din mor fortfarande tyckt att det var olämpligt ifall denna situation hade uppkommit år 2020?
Har din mor själv testat våldsamma datorspel? Vad tänker hon på undertiden, efteråt och vad känner hon då?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Mina framtida barn ska inte få spela våldsspel förrän de kan använda punkt och stor bokstav ordentligt samt inte särskriver.

Nä men det är skillnad på våldsspel förr och dagens våldsspel. Förr (när det var bättre) var spelen både svåra och fula. Tänk C&C där man skickade gubbar som bestod av 6 pixlar var mot varandra eller Golden Eye till N64 där vapnet såg ut som en trästock. Ganska svårt att få någon verklighetsuppfattning då. Idag är spelen så jävla lätta, snygga och man kan göra nästan samma saker som i verkligheten. Så argumentet "aa men jag har spelat sen jag var 7 år gammal och är 43 år nu å jag har inte tagit någon skada" är inte riktigt giltigt om de inte får spela samma spel från den forna bättre tiden.

Särskrivning: Google Chome ville att jag gjorde det.
Storbokstav och punkt: Det är viktigt men det men om du nu klagar på det så kan jag varit trött när jag skrev vissa inlägg.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Vad jag frågar din mor är varför just spel är i fokus. Det finns filmer som spelar på övervåld, tortyr, rasism, sexuell exploatering av barn och allt vad man kan hitta på. Det finns lekar, sådana där som man gör fysiskt fysiska personer emellan, som går ut på att ge varandra lite stryk. Det finns serietidningar som illustrerar mord, våldtäkt och allmänt moraliskt tvivelaktigt våld och hat.
Är det på grund av interaktiviteten? Vore det i sådana fall ok att kolla på streams där någon spelar battlefield?
När kommer du att få spela våldsamma spel? När du blir mogen eller när du uppnått en viss fysisk ålder? För det verkar inte vara fel på tilliten vare sig åt ena eller andra hållet.
Hade det varit ok att spela battlefield idag om själva spelet hade varit gammalt som gatan men fortfarande såg ut som det gör idag? Alltså, hade din mor fortfarande tyckt att det var olämpligt ifall denna situation hade uppkommit år 2020?
Har din mor själv testat våldsamma datorspel? Vad tänker hon på undertiden, efteråt och vad känner hon då?

Jag fattar inte något med interaktiviteten. Hon har inte prövat vålddatorspel. Men jag vet inte varför just spel är i fokus. Det kanske beror på att det inte är du som typ styr gubben i filmer eller böcker/serjetidningar. Jag kollar på gameplays av t.ex mv2. Jag spelar hos kompisar. Det säger hon inget om.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

Jag tror att du behöver prata med dina föräldrar om varför de inte vill att du spelar spel som går ut på att skjuta ihjäl andra spelare. Tror hon att du ska växa upp att bli massmördare eller inte förstå allvaret i våldshandlingar? Om så är fallet så har hon inget att oroa sig för och problemet ligger i att hon inte förstår spel som upplevelse. Spel är spel och så länge man är någorlunda vanligt funtad i skallen så kan man skilja på spel och verklighet. Spel är ett tävlingsmoment och i det anseendet är det ingen större skillnad mellan Battlefield och fotboll. Så länge man förstår vad som är verklighet och vad som är datorspel så tar man ingen skada. Ingen blir massmördare av att spela Call of Duty.

Felet är att dina föräldrar är för gamla och omoderna, vilket är ungefär samma sits som alla dagens barn och tonåringar sitter i - föräldrarna förstår sig inte på datorspel. Se till att morsan sitter ner och ser vad det är för spel. Inte bara titta på ett var videoklipp, låt henne vara med när du spelar. Är hon nojig, be om en månad eller två och om hon tycker att du utvecklat massmördar-tendenser så slutar du.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Har spelat dataspel hela mitt unga liv. Har spelat dom flesta spelen som ansetts hemska, tex Manhunt, GTA etc etc.

Hade jag haft en son eller dotter idag, som bara var 12, så hade jag sagt blankt nej. Är så sjukt avtrubbad tack vare spel, och inte på det sättet att jag skulle kunna gå ut o mörda någon med en plastpåse eller använda en katt som ljuddämpare, utan mer på det sättet att jag knappt reagerar på våld längre. Finns säkert flera som känner som jag men som inte vill säga det för att man har nån machostämpel eller nått, men som sagt, jag hade sagt nej.

Dagens spel är på tok för verklighetstrogna för att jag skulle låta någon som är under utsatt åldersgräns spela det. På den gamla goda tiden var det annorlunda, innan grafiken och fysiken tog sån sjuk överhand. Det finns en gräns, där våldet blir så verkligt att man inte längre kan spela utan att bli avtrubbad i skallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fagballs:

Har spelat dataspel hela mitt unga liv. Har spelat dom flesta spelen som ansetts hemska, tex Manhunt, GTA etc etc.

Hade jag haft en son eller dotter idag, som bara var 12, så hade jag sagt blankt nej. Är så sjukt avtrubbad tack vare spel, och inte på det sättet att jag skulle kunna gå ut o mörda någon med en plastpåse eller använda en katt som ljuddämpare, utan mer på det sättet att jag knappt reagerar på våld längre. Finns säkert flera som känner som jag men som inte vill säga det för att man har nån machostämpel eller nått, men som sagt, jag hade sagt nej.

Dagens spel är på tok för verklighetstrogna för att jag skulle låta någon som är under utsatt åldersgräns spela det. På den gamla goda tiden var det annorlunda, innan grafiken och fysiken tog sån sjuk överhand. Det finns en gräns, där våldet blir så verkligt att man inte längre kan spela utan att bli avtrubbad i skallen.

Jag vill inte vara så nu men du gör bara så hon kommer att säga nej. Men jag accepterar dit svar.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

Mina föräldrar lät mig spela vilka spel jag vill och se alla filmer jag kände för när jag var i den åldern. Är ifs ett barn av det tidigare 80-talet som inte hade föräldrar som lider av denna hysterisk moralpanik som finns idag .

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaabbbccc:

Jag vill inte vara så nu men du gör bara så hon kommer att säga nej. Men jag accepterar dit svar.

Tillägg:

Läste lite nogrannare och såg att det gällde BF3, vilket jag inte ser som direkt hemskt. Det handlar om så mycket mer än att döda, och är inte heller blodigt på det hemska sättet. Hade det handlar om spel som jag nämnde tidigare tex Manhunt, Postal eller GTA hade ett nej varit mer på sin plats.

Spel som Battlefield och Modern Warfare är väll okej så länge man inte blir beroende och blir rabiat så fort päronen ber en stänga av och göra nått annat.

Permalänk

Får säga att du uttrycker dig väldigt väl för sin ålder. Personligen började jag lira Wolfenstein (det gamla) i sin ålder, och fortsatte med doom och andra shooters när jag inte var så mycket äldre, och det blev.folk av mig ändå. Personligen tror jag inte att grafikens förbättringar genom åren har gjort så mycket för att 'förvärra' spelen, man har/hade ändå en enorm inlevelseförmåga när man var yngre...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adrenochrome:

Får säga att du uttrycker dig väldigt väl för sin ålder. Personligen började jag lira Wolfenstein (det gamla) i sin ålder, och fortsatte med doom och andra shooters när jag inte var så mycket äldre, och det blev.folk av mig ändå. Personligen tror jag inte att grafikens förbättringar genom åren har gjort så mycket för att 'förvärra' spelen, man har/hade ändå en enorm inlevelseförmåga när man var yngre...

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag sa. Många tycker det. :):)

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

Med alla ja och nej svar så har jag kommit på att det varierar från person till person så om man är känslig så ska man inte spela men omman är som jag(helt vanlig) så är det nog lugnt.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

Föreslå att hon sitter med när du spelar, så hon kan se hur du reagerar samt få möjlighet att diskutera våldsaspekterna med dig allt eftersom de presenteras på skärmen. Ett förbud gör nog bara det hela mer lockande, så personligen tror jag att låta dig spela under kontrollerade former kan vara ett bra alternativ.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk

Farligt är det väl inte, men det känns ju inte direkt kul att döda massa (virtuellt) folk för skojs skull? Är 14.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Föreslå att hon sitter med när du spelar, så hon kan se hur du reagerar samt få möjlighet att diskutera våldsaspekterna med dig allt eftersom de presenteras på skärmen. Ett förbud gör nog bara det hela mer lockande, så personligen tror jag att låta dig spela under kontrollerade former kan vara ett bra alternativ.

Det var en bar ide men man måste inte typ diskutera ett pistolskott.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

Problemet är att hon lyssnar bara på såna hjärnläkare och proffessorer.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaabbbccc:

Det var en bar ide men man måste inte typ diskutera ett pistolskott.

Att bryta ned det till enstaka pistolskott är inte riktigt vad jag menade, utan snarare aspekter som exempelvis:
Finns det "vinnare" i krig, handlar det verkligen om "goda mot onda", hur massmedia påverkar synen på ett krig
Kan tortyr vara moraliskt försvarbart
Tål människor verkligen att bli sparkade i huvudet upprepade gånger för att sedan resa sig och fortsätta slåss
Hur kan olika situationer lösas med ett minimum av våld
Psykisk påverkan på den som dödar

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD