Permalänk
Avstängd

vilken ssd

ska skaffa en ssd men vilken? har sata 3 och storleken ska vara minst 120gb

budget 1500kr

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=885132 mycket bra prestanda/krona. Några har haft problem med den, jag har inget dåligt att säga till om den. 256GB för det priset är oslagbart.

Permalänk
Medlem

Jag har tre sorter. Corsair, ocz och samsung. Jag VET inte vilken som är bäst men jag inbillar mig att min Samsung 830 är bäst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Avstängd

hur är intel 520?

Permalänk
Avstängd

tog ocz för 1500kr på cdon med sweclockers rabatt, kan vara ganska trevligt att ha 240gb istället för 120 när man har det i ett itx system

Permalänk
Avstängd

OCZ är inget jag skulle rekomendera tyvärr och absolut inte Agility 3-serien, de har högre felprocent än andra som oxå har SandForce

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

hur är intel 520?

Har en 240gb av denna modell. Fungerat felfritt och har aldrig krånglat!

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Absurd:

OCZ är inget jag skulle rekomendera tyvärr och absolut inte Agility 3-serien, de har högre felprocent än andra som oxå har SandForce

finns ju garanti och väldigt många problem är ju fixade med ny firmwares

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

OCZ är inget jag skulle rekomendera tyvärr och absolut inte Agility 3-serien, de har högre felprocent än andra som oxå har SandForce

Släpp taget om det förflutna en liten stund! OCZ Vertex 4 är i dagsläget en imponerande SSD som dessutom lämnas med fem års garanti. Relativt billig är den dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Släpp taget om det förflutna en liten stund! OCZ Vertex 4 är i dagsläget en imponerande SSD som dessutom lämnas med fem års garanti. Relativt billig är den dessutom.

OCZ har fortfarande massvis med strul med nyare modeller. Vertex 4 är ganska otestad ännu.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Sitter på Vertex3 120gb och inga problem med disken alls

Haft den i ca 7 månader nu...

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninjaflipp:

Släpp taget om det förflutna en liten stund! OCZ Vertex 4 är i dagsläget en imponerande SSD som dessutom lämnas med fem års garanti. Relativt billig är den dessutom.

...och länken BrainX postade var till en Vertex 4?! Bör nog kolla synen då jag läser "Agility 3"...och de ligger fortfarande högst på felprocent

Skrivet av Hagis2k:

Sitter på Vertex3 120gb och inga problem med disken alls

Haft den i ca 7 månader nu...

Det betyder inte att de inte har högst felprocent bara för att du klarat dig, det är ju inte 100% fel bara för att de är högst

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

ska skaffa en ssd men vilken? har sata 3 och storleken ska vara minst 120gb

budget 1500kr

Sasmsung ssd 830.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Samsung 830 128GB ligger runt tusenlappen.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=974936

Ligger högst rankad på prisjakt och har både bra prestanda (lite lägre skrivhastighet på småfiler, men håller å andra sidan jämn hastighet oavsett om filer är komprimerade eller inte) och stabilitet jämfört med Sandforce-enheterna. Samsung själva gör både kontrollern och flashminnena.

Personligen är nog Samsung och Intels 320/520 de jag skulle köpt för stabilitet just nu.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

...och länken BrainX postade var till en Vertex 4?!

Nej, och? Är väl medveten om att Agility-diskarna är relativt kassa och och det är absolut inget jag skulle köpa själv, men nu skrev du ju faktiskt "OCZ är inget jag skulle rekommendera" som om att du talade om allt OCZ gör, och då passade jag helt enkelt på att påpeka att även om Agility-serien är kass så är Vertex 4 en väldigt bra disk.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninjaflipp:

Nej, och? Är väl medveten om att Agility-diskarna är relativt kassa och och det är absolut inget jag skulle köpa själv, men nu skrev du ju faktiskt "OCZ är inget jag skulle rekommendera" som om att du talade om allt OCZ gör, och då passade jag helt enkelt på att påpeka att även om Agility-serien är kass så är Vertex 4 en väldigt bra disk.

Hur vet du egentligen det? Den har inte funnits så länge än och som mfm påpekade i inlägg #10 "OCZ har fortfarande massvis med strul med nyare modeller. Vertex 4 är ganska otestad ännu.", så det vet inte ens du än hur bra de egentligen är, så fortfarande skulle jag inte rekomendera annat än deras RAM-minnen och nätagg till någon i dagsläget

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Absurd:

Hur vet du egentligen det? Den har inte funnits så länge än och som mfm påpekade i inlägg #10 "OCZ har fortfarande massvis med strul med nyare modeller. Vertex 4 är ganska otestad ännu.", så det vet inte ens du än hur bra de egentligen är, så fortfarande skulle jag inte rekomendera annat än deras RAM-minnen och nätagg till någon i dagsläget

Massvis med strul med nyare modeller? Inte alls.. snarare den äldre serien Octane som har problem. Deras Agility och Vertex serier är väldigt stabila.

Till TS så skulle jag valt Samsung 830 som faktiskt finns att få för kring tusenlappen för 128gb. Svårmatchat erbjudande.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds