Permalänk
Medlem

680 Twin Frozr Längd!

Funderar på att skaffa mig ett 680 till min lilla SG05B, och gillar verkligen mitt nuvarande 560 Twin Frozr, så kollar främst på ett sånt just nu.
Ett stort problem i en så liten burk dock, är ju längden på kortet.

De officiella specsen säger 270mm. Men jag har också läst recensioner som skrivit 26cm (260mm), och 10" (254mm).
Referensmodellen är 252mm, och det som lägger på extra längd på Twin Frozr-modellen är kylaren som sticker ut en bit.
Jag har kollat på bilder, och videon här på sweclockers, och jag tycker inte att den verkar sticka ut mycket.

Det jag undrar är alltså exakt hur mycket kylaren sticker ut över själva PCB'n:

Om det är 1cm eller mindre så är det lugnt.
Hoppas någon vänlig själ som har kortet ser den här tråden och tar sig tid att mäta detta, det skulle vara enormt uppskattat.

Gissningar är också välkomna.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Hedersmedlem

Redan med ögonmått ser iaf jag att de inte sticker ut många millimeter. Tänk på att fläktskalet börjar sin rundning innan pcb:ns slut.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Redan med ögonmått ser iaf jag att de inte sticker ut många millimeter. Tänk på att fläktskalet börjar sin rundning innan pcb:ns slut.

Nej, exakt. Det är definitivt inte 18mm... men frågan är om det kan vara mer än 10mm?
Här är några fler bilder:

Fler ögonmåttsmästare sökes!

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ju ändå ingen fara, en bågfil eller vinkelslip så löser det sig ändå! Så köp köp köp!!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det är ju ändå ingen fara, en bågfil eller vinkelslip så löser det sig ändå! Så köp köp köp!!

Haha sant iofs
Men då går nog garantin... ...som jag ändå kommer klocka bort!
Eller så gör man nån liten chassimod!

Skaffar nog kortet när lönen kommer då!

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Hedersmedlem

Gött jobbat! Det ser "proffsigt" ut.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)