Internetcafé där de har DayZ i Malmö

Permalänk
Medlem

Internetcafé där de har DayZ i Malmö

Det här må vara ett jävligt tattigt inlägg men jag har alltså ingen PC och införskaffar ingen eftersom jag är en fattig student men jag har sånt otroligt sug av att testa DayZ. Känner någon till ett internetcafé i Malmö som har det?

Permalänk

Jag tror inte det finns något för att dayZ är ett mod till arma 2

Visa signatur

We hurt people that love us,
Love people that hurt us

Permalänk
Medlem

Jo det vet jag men det borde väl inte vara ett hinder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roundhat:

Jo det vet jag men det borde väl inte vara ett hinder.

Ingen som du känner som har ArmA II och kan ladda ner DayZ?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av roundhat:

Jo det vet jag men det borde väl inte vara ett hinder.

Eftersom man inte behöver "logga in" för dayZ så skulle ju alla spela med samma karaktär typ ? ;/ eller har jag fel.

Permalänk
Avstängd

Du kan komma hem och lana Dayz på mina datorer för 20kr i timmen!

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Kan bli svårt, kanske kommer till typ io, men i så fall måste någon ringa och påstå sig ha typ 30 vänner som ska gibba just day Z..

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Eftersom man inte behöver "logga in" för dayZ så skulle ju alla spela med samma karaktär typ ? ;/ eller jag fel.

...vilket skulle betyda att du antagligen skulle behöva respawna varje gång du ska spela

Inte rekommenderat

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av WetWilly:

Du kan komma hem och lana Dayz på mina datorer för 20kr i timmen!

Fantastiskt ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Ingen som du känner som har ArmA II och kan ladda ner DayZ?

Nej jag pluggar i Växjö och bor hos min tjej här under sommaren. Riktigt osis

Permalänk
Skrivet av TriumpNisse:

Jag tror inte det finns något för att dayZ är ett mod till arma 2

och CS är ett mod till? Det kommer med tiden tror jag, så länge dayz inte kollapsar i sin egen storhet.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Sötast
Skrivet av Itchy Trojan:

och CS är ett mod till? Det kommer med tiden tror jag, så länge dayz inte kollapsar i sin egen storhet.

Inte är, "CS" VAR en mod på 90-talet!

Tack vare att Valve äger HL/CS och distribueras via steam så kan de med enkelhet skapa en "eCafé" version av CS som fungerar på ett annat sätt än t.ex en stand alone version av Arma2.

Alltså nej, sålänge det körs med ArmA2 motorn så kommer det nog aldrig vara möjligt, däremot om det släpps internt i Arma3 och de sammarbetar med steam så kanske de kan fixa något likande

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Inte är, "CS" VAR en mod på 90-talet!

Tack vare att Valve äger HL/CS och distribueras via steam så kan de med enkelhet skapa en "eCafé" version av CS som fungerar på ett annat sätt än t.ex en stand alone version av Arma2.

Alltså nej, sålänge det körs med ArmA2 motorn så kommer det nog aldrig vara möjligt, däremot om det släpps internt i Arma3 och de sammarbetar med steam så kanske de kan fixa något likande

Det kommer med tiden tror jag

vet inte om du sett de fåtal intervjuer som gjorts med Rocket men.. målet är att det skall bli stand-alone

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Sötast
Skrivet av Itchy Trojan:

Det kommer med tiden tror jag

vet inte om du sett de fåtal intervjuer som gjorts med Rocket men.. målet är att det skall bli stand-alone

som sagt: ArmA3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

som sagt: ArmA3

mer standalone faktiskt

Permalänk
Medlem

Tror inte Rocket och de andra kommer utveckla en egen motor, däremot kommer de säkert få licensiera arma3 motorn om det inte blir så att bohemia kommer släppa dayz och rocket blir "chef" för projektet.

Permalänk
Sötast
Skrivet av roundhat:

Tror inte Rocket och de andra kommer utveckla en egen motor, däremot kommer de säkert få licensiera arma3 motorn om det inte blir så att bohemia kommer släppa dayz och rocket blir "chef" för projektet.

Absout mest troligt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roundhat:

Fantastiskt ^^

Jag satt och väntade hela dagen igår men det dök aldrig upp någon ;_;

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Internet Cafe i Malmö

Att det är en mod till Arma2 är inget problem, det som oftast är problemet är att DayZ har problem med userfiles(din profil kopplas till en key). Vi håller på för fullt just nu med att fixa problemet på Arena Online och blir nog klara med det kommande veckor. Det underlättar en del om du har egen account, om inte så har vi tänkt att köpa in ett antal licenser.

Permalänk
Medlem

Jag har spelar DayZ på A-Game i Malmö, tyvärr så verkar dom ha mer problem där nere med sina datorer än jag har med min egen så kanske inte är bästa stället.
Kan även tillägga att jag spelade spelet i admin mode då dom inte lagt in det i systemet
Men juh fler som skriver och ber om spelet, juh större chans är det att dom fixar det innan spelet blir standalone

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!