Vilken airsoft-bössa ska jag välja?

Permalänk
Medlem

Vilken airsoft-bössa ska jag välja?

Har snöat in på att skaffa mig en airsoft-bössa för att leka lite med, dvs. inte spela utan bara lite alldagligt prickskytte och vapenporr. Vill ha en fin maskin som går att uppgradera med diverse tillbehör (picatinny rails viktigt!) och som även ser fin ut på hyllan (gärna helmetall!). Följande modeller är jag intresserad av:

* M4/AR15-varianter
* Magpul Masada/ACR
* HK 416/417

Då är frågan vilken variant ska jag välja? Det verkar finnas hur många tillverkare och modeller som helst och jag är total nybörjade utan koll på detaljerna. Vill dessutom inte pröjsa mer än nödvändigt. Några tips från er som har koll på airsoft?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jonas_jj:

Har snöat in på att skaffa mig en airsoft-bössa för att leka lite med, dvs. inte spela utan bara lite alldagligt prickskytte och vapenporr. Vill ha en fin maskin som går att uppgradera med diverse tillbehör (picatinny rails viktigt!) och som även ser fin ut på hyllan (gärna helmetall!). Följande modeller är jag intresserad av:

* M4/AR15-varianter
* Magpul Masada/ACR
* HK 416/417

Då är frågan vilken variant ska jag välja? Det verkar finnas hur många tillverkare och modeller som helst och jag är total nybörjade utan koll på detaljerna. Vill dessutom inte pröjsa mer än nödvändigt. Några tips från er som har koll på airsoft?

Börjar med den obligatoriska frågan; 18 år?=P

Om du vill ha ett billigt gevär att börja med så går nog tyvärr Masada och ACR bort, då till och med A&K:s variant kostar en del (jämfört med likvärdiga vapen dvs). HK416 finns någon billig modell från Jing Gong, men dessvärre är nog kvaliteten därefter. Om du vill ha ett litet hum om vad de billigare AEG:s går på kan du kolla på www.vapenbutiken.com, där finns det vanligtvis en hel uppsjö med billiga gevär. Annars kan kanske G&G vara av intresse, vet att både frysen.nu och airsoftbutiken.com brukar köra kampanjer på dessa gevär.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...

Där finns det ganska mycket information och andra likasinnade. Du kanske får svar på din fråga genom att läsa den tråden också.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |