Bra sätt att byta delar över post?

Permalänk
Medlem

Bra sätt att byta delar över post?

Hej!

Slänger upp en post då jag behöver lite tips

Har en kille här på forumet som varit medlem ett bra tag, och är intresserad av att byta delar.

Det handlar om moderkort, och processor.

Finns det något sätt att byta detta, men på ett så säkert sätt som möjligt?

Att skicka saker och hoppas på det bästa är väl inte något jag är så pigg på

Tips?
Finns det ens något bra sätt att göra det på?

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

FAX är det ultimata! Skämtåtsido, post eller en roadtrip är tyvärr vad som gäller.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Enda säkra sättet är ju om ni båda känner någon som ni litar på som ni skickar till och den sedan skickar vidare. Problemet är ju att hitta en sådan person (som inte lurar er båda) och att ni får dubbla fraktkostnaden.
Är ni villiga att ta en extrakostnad kan ni ju skicka med postförskott (samma på båda försänderlserna) så blir man ju ekonomiskt kompenserad om den andra inte skickar något. Problemet är ju om någon skickar ett paket med grus i stället...

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Ville spinna vidare på Mattsingens idé om att hitta en person som man skickar sakerna till.

Försök att hitta en stad/städar nära varandra, där båda ni har relativt nära(alla fall personer ni kan lita på). Skicka prylarna till respektive vänner och så får de göra bytet, för att sedan skicka vidare.

Permalänk
Medlem

En idé är ju annars att ni båda säljer era komponenter till varandra samtidigt, och använder t ex Internetgirot för transaktionerna. Något dyrare blir det visserligen i form av avgifter, men förhoppningsvis också något "säkrare".

Visa signatur

/Seriously