Intel 330 vs Samsung 830

Permalänk
Medlem

Intel 330 vs Samsung 830

Intel 330 Series 120GB SSD R:500/W:450 2.5" SATA-3 Reseller
120GB
2.5"
SATA-3
500/450

Samsung 830 Series Desktop 64GB SSD R:520/W:160 2.5" SATA-3

Såg att Intel 330 är jävligt billig, och är 7mm hög även som samsungen även, just vad jag behöver
ska sätta in den i min laptop

hastigheterna är ju snabbare på Intels så tycker ni jag borde ta den istället?

Permalänk
Medlem

ja, köp intel:n den fungerar bra och är stabil, samt att den har ett gratis kloningsprogram som gör så att du kan klona hela din gamla hårddisk till den nya med os.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

ja, köp intel:n den fungerar bra och är stabil, samt att den har ett gratis kloningsprogram som gör så att du kan klona hela din gamla hårddisk till den nya med os.

Ska väl göra det då !
tackar

Permalänk
Medlem

Exakt samma sak kan väl sägas om Samsung 830. Den fungerar bra och är stabil och man får med usb/sata-adapter + något kloningsprogram (Norton Ghost?) om man köper någon retail-variant.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

ja, köp intel:n den fungerar bra och är stabil, samt att den har ett gratis kloningsprogram som gör så att du kan klona hela din gamla hårddisk till den nya med os.

Skrivet av evil penguin:

Exakt samma sak kan väl sägas om Samsung 830. Den fungerar bra och är stabil och man får med usb/sata-adapter + något kloningsprogram (Norton Ghost?) om man köper någon retail-variant.

Men skiljer hastigheterna mycket?
hittar inge review som dom har testat båda så man kan sa read och write. på samma dator

Tydligen är 830 mycket snabbare
tror det blir en samsung

Permalänk
Medlem

ja, alltså vi kan säga så här att vilken av dem man än väljer så kommer man nog inte att bli besviken. Samsung är inga dåliga saker och det har man bevis på när macbook air använder sig av samsungs ssd hårddisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

ja, alltså vi kan säga så här att vilken av dem man än väljer så kommer man nog inte att bli besviken. Samsung är inga dåliga saker och det har man bevis på när macbook air använder sig av samsungs ssd hårddisk.

aarå, troligtvis blir det även så att min plånbok väljer vilken av dem det skulle bli

Permalänk
Medlem

Ja, allt handlar nästan om pengar i dag XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

Ja, allt handlar nästan om pengar i dag XD

Tänka ekonomiskt! Jadå!

PS. allt handlar om pengar idag

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Dock rekommenderar ju SweC ust 830 Samsung pga den bra prestandan efter hård belastning.
Så vitt jag har förstått ligger dock inte 330 jättelångt efter.
Tycker du ska läsa lite på SweC resenssioner och själv bilda dig en uppfattning.

Jag tänker nog köra på Samsung 830 såvida OCZ Vertex 4 blir billigare.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin