Comhem hävdar att jag har betalningsanmärkning
Hejsan, jag är en student som precis fyllt 18år och ska teckna bredband tillsammans med comhem genom mecenat (Dom 2 tillsammans har deal för studenter att få det till halva priset)
Men comhem hävdar att jag har en betalningsanmärkning sedan 2 år tillbaka (Jag bara tänkte : wtf?)
Och mailade därefter kronofogden, dom har inga uppgifter om att jag har någon skuld eller så hos dem.
((COMHEM trodde första gången jag pratade med dem att jag inte hade haft inkomst och kunde inte teckna deras bredband då. däreefter ringde dem idag och babblade på och sa att man inte ska behöva jobb och såg nu idag att jag hade en sedan 2 år tillbaka)
Såhär ser de ut mellan kronofogden:
Hej, jag mailar er för att kolla om jag har någon betalningsanmärkning eller liknade.
> > >Mitt namn och personnr är:
> > >XXXXXXXXXXXXX
> > >XXXXXXXXXXXXX
Deras svar då:
Hej
> >
> >
>>Ditt personnummer finns inte registrerat i utsöknings- och indrivningsdatabasen, inte heller i registret för betalningsföreläggande.
> >
> > Med vänlig hälsning
> > Hanna Strandberg
> > Kronofogden
Då mailade jag kronofogden idag igen:
Hejsan.
Ni sa att ni inte hitta något på mig, men när jag ringer och försöker teckna bredband säger dem att jag har en betalningsanmärkning sedan 2år tillbaka då jag var 16 alltså?
>> >> Persnr XXXXXXXXXXXXXXXXX uppskattar om ni kan ta er en titt igen.
Deras svar :
> Hej,
>
> Som min kollega skriver nedan förekommer du inte i vår utsöknings- och indrivningsdatabas, och inte heller i registret för betalningsföreläggande.
>
>
> Om du vill ha information om du har betalningsanmärkningar ska du vända dig till ett kreditupplysningsföretag, då det är dessa företag (inte Kronofogden) som sätter anmärkningar och har det registret. Du hittar kontaktuppgifter till samtliga kreditupplysningsföretag på www.datainspektionen.se.
>
>
> Med vänlig hälsning
> Tobias Bernsand
> Kronofogden
Då svarade jag för jag fortf är chockad :
Hur kommer det sig att comhem nekade mig?
Hej!
Vi kan inte hjälpa dig med varför Comhem neckade dig att teckna ett abonnemang. Du har inga skulder hos Kronofogden och frågor kring anmärkningar får jag be dig ta kontakt med ett kreditupplysningsföretag. Du hittar kontaktuppgifter till samtliga kreditupplysningsföretag på www.datainspektionen.se.
Med vänlig hälsning
Yesim Ek
Kronofogden
Är detta något dom bara kan hitta på för dom inte vill ge ut 200 mbit/s till halva priset d.v.s 250 ordinarie: 500kr/mån
Jag har precis fyllt 18 och vet inte vad jag ska göra, jag mailade dessa hos datainsepktionen och inväntar svar från dem.
Inte bästa förklarat men hoppas ni förstår.
Edit: Hej!
Vi har tyvärr inte kunnat fullfölja din beställning då du inte gick igenom vår kreditupplysning. Om du har frågor eller är intresserad av att bli kund hos oss genom att göra en förskottsbetalning istället är du välkommen att ringa Kundservice på
0775-171708.
Hälsningar Com Hem AB
Detta mail fick jag innan jag pratade med comhem. Då jag beställde via internet och inte via telefonen.