EA bekräftar Battlefield 4 Beta hösten 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Red Orchestra 2

Arma II

DayZ

Skyrim

Shogun 2 Total War

Mount & Blade

Det där var fem spel. Gör om, gör rätt.

OnT: Blir ganska ledsen. Nu känns det nästan som att min favorit-spelserie genom tiderna kommer att dö.

Permalänk
Medlem

Jag har hört att Dice inte hann göra allt de ville med BF3 för de ville släppa det innan MW3 kom ut. Hoppas de hinner med allt de vill till 4an!

Visa signatur

Zotac GeForce RTX 3080 Trinity | Ryzen 9 5900x | 64GB DDR4 | Define S

Permalänk

Tycker att Medal of Honor Warfighter verkar kunna bli rätt bra. Sen att man får en beta med är bara + för mig.

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Snart ska du väl dra till med "MW3" också

Skulle inte förvåna mig om MW3 är bra mycket bättre än BF3.

Counter strike 1.6 måste ju tilläggas i listan.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Och du menar att BF3 inte har buggar? Fortfarande bättre spelupplevelse än skitspelet BF3, eller snarare "Call of duty" där allting går ut på att skjuta din motståndare i ryggen på supertajta banor.

Att spel har buggar är väl självklart... de klart BF3 buggar... det är trots allt inte särskilt gammalt... men när nån noob påstår att SKyrim har bättre spelupplevelse när det har världsrekord i antalet buggar så undrar man ju lite ...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Märker att många är emot BF3... o visst... ja kanske är en fanboy av spelet ( trots att jag faktiskt inte spelar de )

Men då ställer jag frågan hur de kommer sig att BF3 används i simulatorer för militären...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Var INTE 3:an en hit?

nämn ETT spel med bättre spelupplevelse...

MS Röj har bättre spelupplevelse.

BF4 blir så mycket bättre än BF3 om dom inte låser så att man bara kan hyra servrar utan faktiskt STARTA EGNA.
För övrigt tycker jag inte om BF-spelen.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk

MW3 roligt på sitt sätt, BF3 samma sak skilda spel på många sätt.
BF3 drogs/drar med lite buggar än, men sånt är livet.
Tro BF4 kommer bli kickass spel samma sak på ett annat sätt MOh warfighter

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Att spel har buggar är väl självklart... de klart BF3 buggar... det är trots allt inte särskilt gammalt... men när nån noob påstår att SKyrim har bättre spelupplevelse när det har världsrekord i antalet buggar så undrar man ju lite ...

Fortfarande bättre upplevelse än BF3 säger jag Små, symmetriska banor ger ingen upplevelse i min mening. Skryim > Bf3

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Men då ställer jag frågan hur de kommer sig att BF3 används i simulatorer för militären...

Källa på det tack.

Permalänk
Medlem

Ge oss ett WW2 spel med modern grafik snälla!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk

Värst vad alla var negativa då. Jag tycker BF3 var riktigt underhållande och man får hoppas att BF4 kan leva upp till det.

Skrivet av YamahaDGX630:

Var INTE 3:an en hit?

nämn ETT spel med bättre spelupplevelse...

Skrivet av lolflakes:

Red Orchestra 2

Arma II

DayZ

Skyrim

Shogun 2 Total War

Mount & Blade

Äpplen och Appelsiner.

Permalänk
Medlem

Battlefield 1944 med frostbite 3. Jag ber dig DICE!

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Red Orchestra 2

Arma II

DayZ

Skyrim

Shogun 2 Total War

Mount & Blade

Mount & Blade <3

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Får ta och förhandsboka Warfighter så man får BF4 betan, Warfighter ser faktiskt helt ok ut. Sen förstår jag inte varför det gnälls så mycket, DICE hade ett år på sig från BF2 release till 2142 release tex. Självklart sitter inte samma team och jobbar på BF4 samtidigt som de jobbar på BF3 DLC.

Permalänk

trevligt trevligt!

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Ärligt talat vad är det folk klagar på?
För små kartor? Armored kill kommer snart.
Den ända buggen jag känner till i dagsläget är att kolven ibland försvinner när man reloadar rex:en och det är inte ens något som påverkar spelet.
Ni som pratar om att ni tycker att dice ska "fixa bf3" innan de släpper nästa spel, bf4:s _beta_ släpps om ett och ett halvt år om de lyckas hålla tidsschemat. Det tycker jag är rätt så lång tid mellan två spel i en serie. Man kan knappast kalla bf3 för ett nytt spel längre heller.

Ärligt talat, vill ni ha ett spel som är exakt som bf2 så spela bf2. Vill ni ha bättre grafik så finns det gott om mods som fixar det. Släpper man samma spel om och om igen fast med bättre grafik så blir ni inte särskilt glada heller (cod?).

Jag förstår inte vad det är som gör att folk ska gnälla så jävla mycket hela tiden. Gillar ni inte spelet så köp det inte, gillar ni det så köp det. Det är inte svårare än så. Inget blir sämre av att andra har kul med ett spel som ni inte gillar.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Jahapp, då kommer BF bli nya mainstream spelet ala CoD serien, kommer ett nytt spel för ofta där skillnaderna inte är stora alls. Nej ni EA, jag gjorde misstaget att köpa skitspelet BF3, så i mina ögon är serien död nu.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Var INTE 3:an en hit?

nämn ETT spel med bättre spelupplevelse...

Alla fps med känsla, inte känslan av att bli lurad utan gameplay

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Ärligt talat vad är det folk klagar på?
För små kartor? Armored kill kommer snart.
Den ända buggen jag känner till i dagsläget är att kolven ibland försvinner när man reloadar rex:en och det är inte ens något som påverkar spelet.
Ni som pratar om att ni tycker att dice ska "fixa bf3" innan de släpper nästa spel, bf4:s _beta_ släpps om ett och ett halvt år om de lyckas hålla tidsschemat. Det tycker jag är rätt så lång tid mellan två spel i en serie. Man kan knappast kalla bf3 för ett nytt spel längre heller.

Ärligt talat, vill ni ha ett spel som är exakt som bf2 så spela bf2. Vill ni ha bättre grafik så finns det gott om mods som fixar det. Släpper man samma spel om och om igen fast med bättre grafik så blir ni inte särskilt glada heller (cod?).

Jag förstår inte vad det är som gör att folk ska gnälla så jävla mycket hela tiden. Gillar ni inte spelet så köp det inte, gillar ni det så köp det. Det är inte svårare än så. Inget blir sämre av att andra har kul med ett spel som ni inte gillar.

Så vi ska behöva köpa en expansion för att få stora kartor? Herregud

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Är ju inte så att göra ett par maps tar i närheten av lika mycket tid som att göra ett spel så tid har dom nog.

då är förklaringen att de gör bf3 dlc på halvfart medan de ägnar större delen av resurserna till bf4.
det kan gå ihop.
mjo så måste det vara.

Skrivet av SuperSverker:

Tänk dig...Battlefield BC3 istället. BF4 kommer antagligen vara exakt som BF3, samma motor, vapen osv. Lite mer banor helt enkelt.

Kanske mer likt Call of Battle: Modern Warfield 12. Fan va jag hatar EA.

sånt vill man ju hellre se som del i nästa patchnote
inte ett helt nytt lir.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Så vi ska behöva köpa en expansion för att få stora kartor? Herregud

Du behöver ju inte köpa nånting över huvud taget

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

BF3 är bland det tråkigaste och sämsta jag spelat. Pengarna tillbaka, tack! Fixa spelet innan ni släpper nytt.

Permalänk
Skrivet av AlbertMwugabi:

Jahapp, då kommer BF bli nya mainstream spelet ala CoD serien, kommer ett nytt spel för ofta där skillnaderna inte är stora alls. Nej ni EA, jag gjorde misstaget att köpa skitspelet BF3, så i mina ögon är serien död nu.

Så 2-3 år mellan ett spel är för ofta?

Permalänk
Medlem

Känns som att det behövs en ganska rejäl förändring om DICE ska lyckas ro hem detta, ett till spel med samma motor och precis samma koncept kommer inte att bli ett bra spel utan snarare en expansion. Några nya vapen och fordon gör inte ett nytt spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Du behöver ju inte köpa nånting över huvud taget

Nej absolut inte! Men om ett spel inte lockas att köpa - hur bra är det då? Har man inte rätt att ge kritik?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av Bjebbosten:

Skulle inte förvåna mig om MW3 är bra mycket bättre än BF3.

Counter strike 1.6 måste ju tilläggas i listan.

Även Counter Strike Source ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Så 2-3 år mellan ett spel är för ofta?

BF2 kom ut 2005, 6 år senare kom BF3 ut. Nu känns det som att EA tänker "oh shit, vi måste konkurrera med CoD" och böjar då pumpa ut spel på löpande band. MoH var en nästintill exakt kopia på BF:BC2 och det känns som att kommande MoH kommer vara väldigt likt BF3. Inget nytt direkt förutom nya banor och nya SP uppdrag. BF2 var ett bra spel, nu är BF bara en lika stor kassako som CoD är/var och EA kommer mjölka ur namnet Battlefield så mycket dom bara kan tills serien är så uttjatad att ingen köper det längre.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Tycker det är lite dålig stil att man måste köpa ett spel man inte vill ha bara för att få Beta. Så nu är det väl bara att fråga vart man förhandsbokar MOH?..

Webhallen tog jag mitt. Men jag vill ju ha spelet.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Blir det samma grafikmotor eller en ny?

Visa signatur

C>++