Extern hårddisk "klickar"

Permalänk

Extern hårddisk "klickar"

Hej
Nu är det så att min externa 1tb Hitachi xl1000 börjar klicka konstant när jag överförde filer till den.
Jag undrar då om detta är normalt?

Permalänk
Medlem

Nej knappast. Börja säkerhetskopiera omedelbart. Diskar som låter så är inte att lita på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Asus Prime X570-P| RTX 3070 TUF OC 8GB | Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3200 MHz | Corsair RM850W | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Fläktar 6 st be quiet! | LG 27" UltraGear 27GP83B | LG 55" TV OLED55B9PLA via AOC-HDMI 10m

Permalänk
Medlem

Ja absolut, det är så det låter när de läser eller skriver.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk

Det är det att jag tycker att den låter väldigt mycket.
Jag kollar sen om den låter när den är "idle".

Permalänk
Medlem

Antar att ljudet är nytt och skiljer sig från normala skrivljuden. Har själv haft detta fenomen på min disk. Funkade tills den skulle starta igen då dog den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Asus Prime X570-P| RTX 3070 TUF OC 8GB | Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3200 MHz | Corsair RM850W | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Fläktar 6 st be quiet! | LG 27" UltraGear 27GP83B | LG 55" TV OLED55B9PLA via AOC-HDMI 10m

Permalänk
Medlem

Sök på Google på "Click of death"

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Eller så kan det vara nätdelen till den som inte orkar med längre.