ASUS Radeon HD7950 3GB DCII (HD7950-DC2-3GD5) hjälp!

Permalänk
Medlem

ASUS Radeon HD7950 3GB DCII (HD7950-DC2-3GD5) hjälp!

Hej!
Köpte ett Radeon HD7950 (3gb) kort. Såg ganska bra ut och så. Installerade det idag och ja.. verkar som mitt gamla gtx 460 klassar ut det fullständigt om det inte är något jag fattas. Därför vänder jag mig hit!

Speccs:
Intel i7-870
6gbDDR3 RAM
nätagg på 450w, peak 500.

här är länken ifrån där jag köpte det + alla speccs för kortet osv. http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/148427-asus_radeon_hd...

Snälla hjälp mig, galet frustrerande

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sieptium:

Hej!
Köpte ett Radeon HD7950 (3gb) kort. Såg ganska bra ut och så. Installerade det idag och ja.. verkar som mitt gamla gtx 460 klassar ut det fullständigt om det inte är något jag fattas. Därför vänder jag mig hit!

Speccs:
Intel i7-870
6gbDDR3 RAM
nätagg på 450w, peak 500.

här är länken ifrån där jag köpte det + alla speccs för kortet osv. http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/148427-asus_radeon_hd...

Snälla hjälp mig, galet frustrerande

Vad har du för drivrutin till kortet? samt jag tror att ditt nätagg är för klent för att driva kortet! du har 400W och kortet kräver 550W vad jag har läst om.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Medlem

Det funkar inte korrekt. Det kan knappt köra avancerade grafiska rutiner. Funkar utmärkt på skrivbordet, när man bläddrar runt osv. Men klarar inte ens high på skyrim utan att lagga sönder... =/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sieptium:

Det funkar inte korrekt. Det kan knappt köra avancerade grafiska rutiner. Funkar utmärkt på skrivbordet, när man bläddrar runt osv. Men klarar inte ens high på skyrim utan att lagga sönder... =/

jag tippar på att ditt nätagg inte orkar med att driva det kortet eftersom kortet kräver 550W vad jag har läst om!.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har du fått bort alla gamla nvidia drivrutiner?

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Avstängd

Isf ta bort dom med det nya programmet driver fusion som har kommit nu efter driver sweeper:P

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Medlem

Har kvar gamla nvidia rutiner. Avinstallerar dem.

Avinstallerade även kortet och intsallerade igen. En konstig sak hände när jag installerade det förra gången, en av filerna misslyckades (en c++ fil vad jag såg). Ska testa med att sätta press på kortet nu igen.

Har de nyaste drivrutinerna (tror jag) annars länka gärna!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sieptium:

Hej!
Köpte ett Radeon HD7950 (3gb) kort. Såg ganska bra ut och så. Installerade det idag och ja.. verkar som mitt gamla gtx 460 klassar ut det fullständigt om det inte är något jag fattas. Därför vänder jag mig hit!

Speccs:
Intel i7-870
6gbDDR3 RAM
nätagg på 450w, peak 500.

här är länken ifrån där jag köpte det + alla speccs för kortet osv. http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/148427-asus_radeon_hd...

Snälla hjälp mig, galet frustrerande

Varför inte byta till ett 670... kanske fungerar bättre i din dator... du kan ju alltid testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av compstuff86:

Vad har du för drivrutin till kortet? samt jag tror att ditt nätagg är för klent för att driva kortet! du har 400W och kortet kräver 550W vad jag har läst om.

Struntprat, kortet drar inte på långa vägar så många watt. Man klarar sig lätt med 400 watt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Struntprat, kortet drar inte på långa vägar så många watt. Man klarar sig lätt med 400 watt.

Var bara nått jag gissade på att det kunde vara men låter kanske som drivrutins problem. Ta bort gamla drivrutiner.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Medlem

Alright. Skyrim försöker inte ens utan kraschar direkt när man startar det på ultra... även på high och nu funkar det. What the

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sieptium:

Alright. Skyrim försöker inte ens utan kraschar direkt när man startar det på ultra... även på high och nu funkar det. What the

Tror det kommer spöka igen förr eller senare... hade testat med ett annat kort ändå... kan ju inte vara så svårt.

Permalänk
Medlem

Ja det är lite sisådär. Kör på ultra nu. Klarar det ganska bra. men får lite fps drop ibland. Testar att överklocka så den kommer i klass med sin överklockade (och överprisade) tvilling

och dessutom @RaBlack köpte detta kortet eftersom det var förvånansvärt starkt för sitt pris jämnfört med sin konkurent, nvidia

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sieptium:

Ja det är lite sisådär. Kör på ultra nu. Klarar det ganska bra. men får lite fps drop ibland. Testar att överklocka så den kommer i klass med sin överklockade (och överprisade) tvilling

och dessutom @RaBlack köpte detta kortet eftersom det var förvånansvärt starkt för sitt pris jämnfört med sin konkurent, nvidia

Ja det stämmer till 100%, men du kanske kan byta ut den till en likadan som kanske fungerar utan strul... Går ju alltid att byta igen o.s.v.

670 presterar ibland bättre än storebror 7970.....

http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-670-review,32...

LYCKA TILL!

Permalänk

Låter som drivrutins problem

Körde ultra ett tag med mitt 570, det flöt i 60 fps ute i vildmarken (oftast) men i stan var det dökört, runt 20-30 fps

Kan vara ute och cyklar dock men det är vad jag kommer ihåg!

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk

Misstänker drivrutins problem, testa benchmarks som heaven och jämför mot andra 7950.
Får du för lite poäng så kan det vara något fel.

Skulle personligen som sista åtgärd ominstallera windows 7 samt installera drivrutiner innan en RMA.