Bästa billiga surfplattan

Permalänk
Medlem

Bästa billiga surfplattan

Hej hej. Vilken är den bästa billiga surfplattan för runt 2000kr?
10 tum helst. Ska användas till att surfa, streama, play kanaler, youtube m.m.

Tack på förhand.

Permalänk
Visa signatur

Intel(R) Core(TM)i7-3770 CPU @ 3,40 GHz I AMD radeon(TM) HD 7770 2 gb I 12 gb ram I 1 tb hdd

Permalänk
Medlem

google nexus 7 verkar vara bästa billiga plattan, nu är den iof 7 tum men tycker att du ska kolla in den ändå. (kolla t.ex. engadgets recension), vet itne när den kommer till sverige dock, men ska komma till england i juli.

Annars så kanske en begagnad Ipad kan vara något?

Permalänk
Medlem

iPad2 skulle jag säga, mest prestanda för pengarna. Något med högre upplösning kan dock vara att föredra.

Edit: tyckte det stod 3,000, inte 2. Då är iPad inget att ha.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

ainol novo 7 aurora

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrewie:

ainol novo 7 aurora

Ok. Vad har du för motivering till den?

Permalänk
Medlem

Behövs ingen motivering direkt.... om du googlar lite så kommer du kunna läsa dig till svaret själv.

Här står specs... > http://www.uplaytablet.com/ainol-novo-7-aurora-ultra-thin-and...

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrewie:

Behövs ingen motivering direkt.... om du googlar lite så kommer du kunna läsa dig till svaret själv.

Här står specs... > http://www.uplaytablet.com/ainol-novo-7-aurora-ultra-thin-and...

Visste inte att den fanns. Lite snabbare än Tegra 3 så gissar på att den kommer vara i klass med Nexus 7 och kanske lite bättre. Synd dock på den låga upplösningen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Visste inte att den fanns. Lite snabbare än Tegra 3 så gissar på att den kommer vara i klass med Nexus 7 och kanske lite bättre. Synd dock på den låga upplösningen.

Min HTC flyer har samma upplösning och jag tycker inte det är så farligt faktiskt men är kanske inte så bortskämd heller

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Min HTC flyer har samma upplösning och jag tycker inte det är så farligt faktiskt men är kanske inte så bortskämd heller

Är säkert fullt brukbar. Har själv en Samsung Galaxy Note som mobil med rätt så bra upplösning 1280x800 på 5" format. Är helnöjd på den upplösningen men skulle inte klaga om den var lite högre. Att sedan gå över till en 2 tum större bild med längre upplösning är nog ingen höjdare för mig.
Men som jag skrev tidigare är den säkert fullt funktionsduglig och för det priset kan man inte klaga.

Hade jag haft pengar och varit ute efter en surfplatta hade jag nog ändå satsat på den nya iPaddan.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Min HTC flyer har samma upplösning och jag tycker inte det är så farligt faktiskt men är kanske inte så bortskämd heller

så din Flyer har 1024 x 600 upplösning?
hur går de läsa böcker på den ? har du testat?

här ska man kunna beställa Ainol:
http://www.androidmall.co.uk/ainol-novo7-aurora-2-tablet-pc-a...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Som alla vet (om man provat olika modeller/os av plattor), så är det bara iPad som levererar.
Köp hellre en beg iPad istället för en ny android.

Mina 2 cent och upplevelser.

Låt hatet börja!

Permalänk
Inaktiv

Google Nexus 7 Läs recensionen på theverge.com.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

så din Flyer har 1024 x 600 upplösning?
hur går de läsa böcker på den ? har du testat?

här ska man kunna beställa Ainol:
http://www.androidmall.co.uk/ainol-novo7-aurora-2-tablet-pc-a...

Jag har inte suttit och läst hela böcker men tittat lite på demoböckerna som följde med och tycker det ser helt ok ut visst syns pixlar om man håller den nära men på det (enligt mig) bekväma avstånden är det inget jag stör mig på. Mitt tips är att du går till en butik och tittar på en 7" platta med just 1024x600 och bildar en egen uppfattning, jag kan ju bara säga hur jag upplever det. Jag är la inte den petigaste när det kommer till pixeltäthet på mobiler osv

Skrivet av dales:

Som alla vet (om man provat olika modeller/os av plattor), så är det bara iPad som levererar.
Köp hellre en beg iPad istället för en ny android.

Mina 2 cent och upplevelser.

Låt hatet börja!

Du får även ha i åtanke att många föredrar 7" plattorna ipad är enligt mig lite väl stor, säkert bra för vissa men inte för alla.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

så din Flyer har 1024 x 600 upplösning?
hur går de läsa böcker på den ? har du testat?

här ska man kunna beställa Ainol:
http://www.androidmall.co.uk/ainol-novo7-aurora-2-tablet-pc-a...

Går att få tvåan billigare än så:
http://www.aliexpress.com/product-fm/597993886-Ainol-Aurora-2...

530:- ink. frakt.
IPS-panel från LG i. Dual Core CPU på 1.5GHz, 16GB minne med plats för SD-kort, HDMI-utgång, Android 4.0.
För 500:- liksom..

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Hedersmedlem

DMTECH 9738B (versionen med 3G) tycks vara samma som alla andra billiga surfplattor med IPS skärm.
http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/dmtech-t...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

DMTECH 9738B (versionen med 3G) tycks vara samma som alla andra billiga surfplattor med IPS skärm.
http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/dmtech-t...

Då tror jag till och med det är bättre att kina importera för halva priset. Kommer man upp i 2K för en sån skit platta är man antingen desperat efter största möjliga skärm med 3G (fast jag tvivlar att den funkar som telefon) eller så har man missat att de billigare av andra fabrikat inte är så mycket dyrare. Tex en 7" Galaxy Tab 2 för ett par hundralappar mer.

Permalänk
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Make.Sense:

Går att få tvåan billigare än så:
http://www.aliexpress.com/product-fm/597993886-Ainol-Aurora-2...

530:- ink. frakt.
IPS-panel från LG i. Dual Core CPU på 1.5GHz, 16GB minne med plats för SD-kort, HDMI-utgång, Android 4.0.
För 500:- liksom..

De är 7" båda två, och vad jag kan se så vill TS helst ha 10"...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

De är 7" båda två, och vad jag kan se så vill TS helst ha 10"...

10" får han antingen importera eller vänta ett tag på att det ska vara någon vettig platta som ska uppfylla hans önskan.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Alle22:

10" får han antingen importera eller vänta ett tag på att det ska vara någon vettig platta som ska uppfylla hans önskan.

Tror inte han förväntade sig något mirakel heller.

Jag hade hellre tagit en lite slöare 10" än en lite snabbare 7", då det mesta funkar att surfa och läsa text med.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av murklor:

Då tror jag till och med det är bättre att kina importera för halva priset. Kommer man upp i 2K för en sån skit platta är man antingen desperat efter största möjliga skärm med 3G (fast jag tvivlar att den funkar som telefon) eller så har man missat att de billigare av andra fabrikat inte är så mycket dyrare. Tex en 7" Galaxy Tab 2 för ett par hundralappar mer.

jag har beställt den med bara WiFi och skall se hur den är för jag vill bara ha en så stor läsplatta som möjligt och då det är IPS skärm och ICS kan det inte vara ren skräp. Blir jag inte nöjd så laddar jag den med appar och lite enkla spel och ger den som present till lilla mamma.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av MaLo:

jag har beställt den med bara WiFi och skall se hur den är för jag vill bara ha en så stor läsplatta som möjligt och då det är IPS skärm och ICS kan det inte vara ren skräp. Blir jag inte nöjd så laddar jag den med appar och lite enkla spel och ger den som present till lilla mamma.

Kom gärna tillbaka och berätta hur den var.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Newklear:

Kom gärna tillbaka och berätta hur den var.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det skall jag göra då många nog vill veta hur dessa presterar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Om du bestämmer att ge den till lilla mamma så skulle jag titta på en nexus 7,sjukt bra pris för prestanda i top siktet

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Zcorc:

Om du bestämmer att ge den till lilla mamma så skulle jag titta på en nexus 7,sjukt bra pris för prestanda i top siktet

Liten skärm dock

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Google Nexus 7 utan att tveka. Går säkert att fixa en beställning från UK så du slipper moms o skit.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zcorc:

Om du bestämmer att ge den till lilla mamma så skulle jag titta på en nexus 7,sjukt bra pris för prestanda i top siktet

Jag har även beställt en Galaxy Note på 5.3" så det är onödigt för mig att skaffa en surfplatta på bara 7" även om den har en bra processor.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av 2infinity:

Google Nexus 7 utan att tveka. Går säkert att fixa en beställning från UK så du slipper moms o skit.

Vad bra att du läser tråden innan du skriver...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du får även ha i åtanke att många föredrar 7" plattorna ipad är enligt mig lite väl stor, säkert bra för vissa men inte för alla.

Fast nu skrev ju TS att han ville ha 10"

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you