Diskussion: Jag anser att överklocka grafikkort är meningslöst;)

Permalänk
Medlem

När möjligheten finns, så varför inte utnyttja hårdvaran.

Ponera att du hyr en lägenhet, du ber hyresvärden plombera/låsa eventuella vinds/källarförråd.
Det är gratis utrymme som ingår i hyran, varför då inte utnyttja det?

Att säga att det är dumt att överklocka komponenter, är som att säga att det är dumt att hoppa fallskärm, högst troligen, så skaffar man sig en grundläggande kunskap innan man provar på endera.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Jag kan meddela dig att båda mina 7970or är överklockade, och även då är många titlar ospelbara på höga inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag klockade en del förr men nu orkar jag inte bry mig längre..

Till viss del kan jag hålla med TS om att det är meningslöst att klocka OM man har pengar att köpa bra grejer för

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Skrivet av ShockCore:

Om det nu är så lätt att överklocka ett grafikkort utan någon som helst risk, som alla här verkar eniga om, snälla berätta då för mig som aldrig klockat något i mitt liv hur jag ökar prestandan på mitt 560ti, eller var vänlig och skicka en länk till en sida som innehåller enkla instruktioner!

Har spelat snart 200h BF3 med denna rigg och spelet valde automatiskt High-inställningarna, så de har jag kört med, men misstänker att min fps inte är den bästa, hur ser man den i bf3 f.ö. anyone?

Tack!

ctrl alt s
så ser du din nuvarande fps i spelet och lite annat

Permalänk
Skrivet av Fenix:

Jag klockade en del förr men nu orkar jag inte bry mig längre..

Till viss del kan jag hålla med TS om att det är meningslöst att klocka OM man har pengar att köpa bra grejer för

Problemet är att även de bästa korten inte räcker för allt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Att äta enbart pannkakor funkar och vi överlever, men med sylt och/eller bär till så blir det mycket bättre.

Samma uppfattning har jag angående grafikkort och överklockning.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Det blev en livlig diskussion det här:) När jag skaffar ny hårdvara provar jag alltid att klocka för att se vad gränsen går. Men sen är det standard för det ger mig inte så mycket extra prestanda. Men visst, sitter man med ett kort på gränsen är detta en bra lösning om man nu vet vad man gör. Jag är som sagt mest rädd för att något går fel/sönder på bekostnad av kanske 8fps. Inte värt risken.
*Min "e-penis" vill så gärna vara längre än din, och får jag 1fps mer än dig så är jag lyckligare!;)*

Permalänk
Medlem

Du inser att hemsidan heter sweCLOCKERS va? så att diskutera för eller emot överklockning är väl ganska meningslöst i sig?

Visa signatur

Jag menar inte att allt jag säger är korrekt, men att någon med mina kunskaper inom ämnet skulle se det som ett potentiellt korrekt svar, baserat på min tolkning av frågeställningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Althied:

Du inser att hemsidan heter sweCLOCKERS va? så att diskutera för eller emot överklockning är väl ganska meningslöst i sig?

Det är väl inte meningslöst att disskutera? Vi är på ett forum där man gör just detta. Alla kan inte tycka exakt lika om allting. Och den där länken kommer antagligen att förfölja mig resten av livet;D Tyckte bara det var en kul bild då alla tjatar om troll här... Tyvärr har Sweclockers moderatorer inte samma humor som jag...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batwoman:

Det är väl inte meningslöst att disskutera? Vi är på ett forum där man gör just detta. Alla kan inte tycka exakt lika om allting. Och den där länken kommer antagligen att förfölja mig resten av livet;D Tyckte bara det var en kul bild då alla tjatar om troll här...

Vad är det du vill veta? Förklara noga så att alla förstår....

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Althied:

Du inser att hemsidan heter sweCLOCKERS va? så att diskutera för eller emot överklockning är väl ganska meningslöst i sig?

Vi är många som hänger här för vi är intresserade av datorer och dess delar, själv har jag tröttnar på att överklocka.
Jag tycker som sagt att diskussionen är intressant och allt annat än meningslös.
Min uppfattning är, att man skall klocka om man tycker att det är kul, tycker man att det känns mest besvärligt skall man låt bli, vinsten är oftast inte så stor.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Batwoman:

Det är väl inte meningslöst att disskutera? Vi är på ett forum där man gör just detta. Alla kan inte tycka exakt lika om allting. Och den där länken kommer antagligen att förfölja mig resten av livet;D Tyckte bara det var en kul bild då alla tjatar om troll här... Tyvärr har Sweclockers moderatorer inte samma humor som jag...

Om de låser en tråd tre gånger så skämtar de lite grann, se det som en slags merit.
Ja visst var bilden var lite kul, men sånt hör egentligen hemma under Övriga Ämnen.

Nej det är inte meningslöst att diskutera lite, att man sen inte kommer överens om allting, det får man räkna med.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Köpte ett 7970 nyligen, för mig går det inte spela om jag inte har low/medium och överklock på runt 1200 på coren i bf3, att ha under 120 fps är för mig helt ospelbart.

Permalänk
Medlem

Jag anser att överklockning av grafikkort är meningsfullt

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Batwoman:

Det blev en livlig diskussion det här:) När jag skaffar ny hårdvara provar jag alltid att klocka för att se vad gränsen går. Men sen är det standard för det ger mig inte så mycket extra prestanda. Men visst, sitter man med ett kort på gränsen är detta en bra lösning om man nu vet vad man gör. Jag är som sagt mest rädd för att något går fel/sönder på bekostnad av kanske 8fps. Inte värt risken.
*Min "e-penis" vill så gärna vara längre än din, och får jag 1fps mer än dig så är jag lyckligare!;)*

Det är snarare överklockningen du talar om som kan ge problem, än en vanlig överklockning. Att prova vart gränsen går, liksom. Gränsen går när något i grafikkortet ger upp, till exempel att det blir för varmt, något som grafikkortet kan ta permanent skada av. Och det gör du dag 1? Och sedan argumenterar du för att vi som skruvar upp frekvenserna en bit, och har dem där sen, förkortar livslängden på våra kort?

I mitt fall så är överklockningen natt och dag. Jag äger två klockvänliga GTX 460, och dessa kan man skruva upp nästan 20%, med bara en marginell spänningshöjning. Tack vare detta har jag ökat livslängden på mina kort markant, och därför hade det varit ekonomiskt försvarbart att överklocka, även om båda korten hade gått sönder imorgon. Det lär dock inte hända, utan mer troligt är att de kommer fungera flera år till.

Mycket hög överklockning, även om det inte sker ofta - Skaderisk
Låg/Vanlig överklockning, även under lång tid - Säkert

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Ja, det är meningslöst att överklocka grafikkortet.

Precis som det är meningslöst att överklocka CPU'n, optimera SSD'n, defragmentera hårdisken, rensa registret, ta bort onödiga filer, optimera inställningarna på skärmen, uppdatera drivers, trimma motorcyckeln, gå och träna och allt annat man gör där det knappt märks nån skillnad.

Fast det kommer inte att stoppa mig från att göra det ändå.

Permalänk

Av överklockning så får jag ut drygt 30% mer av mitt grafikkort. Inga dåliga siffror och slitaget är nog inga problem då jag lär byta upp mig innan kortet dör.

Permalänk
Medlem

Undrar om alla klantskallar som har klockat sönder sina kort och får nya på garanti gör så att företagen tar ut lite extra för sina kort..Väl en liten del som klockar men ändå

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Vad tycker du om att underklocka då? Mikroprocessorer är enligt min åsikt ofta underklockade. I hundra fall av hundra förväntas de klara sina frekvenser med serverstabilitet under dåliga förhållanden vid en konservativt uppskattad strömförbrukning och temperatur. Eller om frekvensen avsiktigt är satt lågt för att tredjepartstillvekare ska ha lite marginal att diversifiera sitt utbud. Eller att tredjepartstillverkare gör en bättre produkt än referensmodellen m.m.

Kan använda annat begrepp än överklockning för att inte få det att låta som något riskfyllt experimenterande, t.ex. Frekvensanpassning eller frekvenskorrigering som låter ungerfär som att göra en färgkorrigering på skärmar.

Permalänk
Medlem

Korten tar inte någon jädra skada av klock, ingen märker det lilla extra "slitage".
Och man får ut rejält mycket mer än dina trodda 5fps.

Och ja dina posts är arroganta.

Permalänk
Skrivet av StabTheDrama:

Tanka ner MSI Afterburner och prova dig fram. I princip höjer du klockfrekvenserna och testar i ett spel. Om det krashar har du klockat för högt, då sänker du frekvenserna eller höjer spänningen för att få allt stabilt. Sen fortsätter du tills du nått en gräns där du är nöjd. Spänningshöjningar ställer krav på grafikkortskylare, håll koll på temperaturen.

Det finns mer detaljerade guider att följa.

Du kan se FPS genom att skriva "render.drawfps 1" (utan ") i konsolen. Vet inte hur man plockar upp den men antar att det är § i spelet.

Ok, tack för tipsen. Låter ju inte helt säkert att "testa sig" fram direkt, men om det är vad som gäller tror jag att jag avstår

Skrivet av Jalle64:

Om du nu spelat med high, funkar det inte som det skall? FPS är inte allt.

Jo det fungerar rätt bra. Efter att ha spelat CS på 100fps i många år känner man dock en rätt tydlig skillnad i flyt, även om jag i princip alltid är helt laggfri. Lite kantiga rörelser på något sätt, lite svårt att beskriva, men absolut inget som förstör spelet för mig.

Skrivet av PCnörden:

ctrl alt s
så ser du din nuvarande fps i spelet och lite annat

Tack!

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Avstängd

Företagen vill bara tjäna pengar på allt och alla annars hade dom sålt deras produkter med maxxad överklockade kort som höll... Paketpris typ för oss som vill ha det bästa utan att krångla för det är väl det alla vill med paketpris menar jag RÄTT kylare fläkt/vatten/flytande o.s.v... Kan lova att det enda dom vill är att komma på fler sätt att tjäna pengar på... snart kommer nya metoder som säger gör si gör så så blir det bättre... visst det är kul med sådant (ÖK m.m.) man måste ju ändå fatta att det hela går ut på deras intresse för våra pengar... Samma gäller OS m.m. varför inte implementera OS i ROM minnen direkt på MKet och sedan kan man själv lägga på sminken i efterhand... Köpa WINDOWS/LINUX/m.m. som ett ROM chip utan massa smink för att själv välja vilken sminkning man föredrar.. utseende m.m. ja det är den utvecklingen just MS dödade med mera samt tog monopol på. DOM SA SÅ SKA DET SE UT PUNKT.. betala för kurser för att lära er att använda det istället... (mer pengar att tjäna på konsumenterna=... Ni fattar vart jag vill komma fram allt handlar bara om PENGAR inte att tekniken skall vara för människan, utan snarare människan är för tekniken (fixa med drivisar hit o dit formatera ERRORS hit o dit, borde finnas gränser hos oss datafolk men icke vi bara sväljer deras påfund) för att kunna tjäna pengar såklart annars hade vi suttit med hjälmar idag VR o.s.v istället för 3d surround 3-6 eller fler skärmar.. jag personligen vill att BÖJDA skärmar utvecklas/säljs mer så att vi vanligt folk har råd med det istället för att sitta med 3 skärmar där mellanrummen mellan dom ser ut som stenålder.. koppla tre om ni vill ha fler grader med bild runt er (menar då böjda skärmar) men även då skulle man kunna böja skärmarna mer från början ... kosmonova ala games.... men men dom tar det som säljer för att press ur mer från oss innan det kommer nytt och detta gäller allt vi köper.... Om det är meningsfullt eller inte kan bara dom som testat svara på (ibland tycker man det är det, ibland inte) men att det är onödigt det håller jag med om, företagen kan ju lösa detta om dom inte var så pengkåta... och vi var så lättlurade.... sen detta nya påfund SSD för dyra pengar fattar jag inte, implementera dessa i moderkorten om ni vill ha 4gb för att starta dator snabbare (nej då kommer dom med något som heter HYBRID) eller vill man överföra stora mängder data snabbt SSD, är ju små ändå... spela snabba spel eller whatever då kan dom föra utvecklingen på annat sätt... ett nytt spel kostar 400-500 :- sedan skall man dessutom installera på sin dyra SSD och spelen växer bara. 60GB SSD 2 st maxpayne 3 får plats nästan, kolla 10:- per GB SSD eller 0.50 :- per GB HD alltså 500 sek + utrymmet på SSDn blir typ för ett max payne 3, 500sek +300sek för att spela ett spel snabbare eller 500:- + 15:- (välj själva).... handlar om typ 5-10 sekunder snabbare....... ja ja så är det idag iallafall, glöm inte att det är sommar och att det finns annat kul man kann göra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Företagen vill bara tjäna pengar på allt och alla annars hade dom sålt deras produkter med maxxad överklockade kort som höll... Paketpris typ för oss som vill ha det bästa utan att krångla för det är väl det alla vill med paketpris menar jag RÄTT kylare fläkt/vatten/flytande o.s.v... Kan lova att det enda dom vill är att komma på fler sätt att tjäna pengar på... snart kommer nya metoder som säger gör si gör så så blir det bättre... visst det är kul med sådant (ÖK m.m.) man måste ju ändå fatta att det hela går ut på deras intresse för våra pengar... Samma gäller OS m.m. varför inte implementera OS i ROM minnen direkt på MKet och sedan kan man själv lägga på sminken i efterhand... Köpa WINDOWS/LINUX/m.m. som ett ROM chip utan massa smink för att själv välja vilken sminkning man föredrar.. utseende m.m. ja det är den utvecklingen just MS dödade med mera samt tog monopol på. DOM SA SÅ SKA DET SE UT PUNKT.. betala för kurser för att lära er att använda det istället... (mer pengar att tjäna på konsumenterna=... Ni fattar vart jag vill komma fram allt handlar bara om PENGAR inte att tekniken skall vara för människan, utan snarare människan är för tekniken (fixa med drivisar hit o dit formatera ERRORS hit o dit, borde finnas gränser hos oss datafolk men icke vi bara sväljer deras påfund) för att kunna tjäna pengar såklart annars hade vi suttit med hjälmar idag VR o.s.v istället för 3d surround 3-6 eller fler skärmar.. jag personligen vill att BÖJDA skärmar utvecklas/säljs mer så att vi vanligt folk har råd med det istället för att sitta med 3 skärmar där mellanrummen mellan dom ser ut som stenålder.. koppla tre om ni vill ha fler grader med bild runt er (menar då böjda skärmar) men även då skulle man kunna böja skärmarna mer från början ... kosmonova ala games.... men men dom tar det som säljer för att press ur mer från oss innan det kommer nytt och detta gäller allt vi köper.... Om det är meningsfullt eller inte kan bara dom som testat svara på (ibland tycker man det är det, ibland inte) men att det är onödigt det håller jag med om, företagen kan ju lösa detta om dom inte var så pengkåta... och vi var så lättlurade.... sen detta nya påfund SSD för dyra pengar fattar jag inte, implementera dessa i moderkorten om ni vill ha 4gb för att starta dator snabbare (nej då kommer dom med något som heter HYBRID) eller vill man överföra stora mängder data snabbt SSD, är ju små ändå... spela snabba spel eller whatever då kan dom föra utvecklingen på annat sätt... ett nytt spel kostar 400-500 :- sedan skall man dessutom installera på sin dyra SSD och spelen växer bara. 60GB SSD 2 st maxpayne 3 får plats nästan, kolla 10:- per GB SSD eller 0.50 :- per GB HD alltså 500 sek + utrymmet på SSDn blir typ för ett max payne 3, 500sek +300sek för att spela ett spel snabbare eller 500:- + 15:- (välj själva).... handlar om typ 5-10 sekunder snabbare....... ja ja så är det idag iallafall, glöm inte att det är sommar och att det finns annat kul man kann göra...

Wall of text hits you for 9000 dmg. (Critical)
Är din enterknapp trasig?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stealthbomb:

Wall of text hits you for 9000 dmg. (Critical)
Är din enterknapp trasig?

NEJ.. min voice 2 text fungerar inte som den ska pga MicroSoft drivruter m.m.

http://www.youtube.com/watch?v=9Nx4TvGauDw
http://www.youtube.com/watch?v=ix0m31q4xLw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=msLKbeVvteU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ZUIO7pLCCbE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Ikde5eZWJxw
http://www.youtube.com/watch?v=_wMBS_bfkFk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=jvEDJPN3iOA&feature=related

Permalänk
Skrivet av RaBlack:

Företagen vill bara tjäna pengar på allt och alla annars hade dom sålt deras produkter med maxxad överklockade kort som höll... Paketpris typ för oss som vill ha det bästa utan att krångla för det är väl det alla vill med paketpris menar jag RÄTT kylare fläkt/vatten/flytande o.s.v... Kan lova att det enda dom vill är att komma på fler sätt att tjäna pengar på... snart kommer nya metoder som säger gör si gör så så blir det bättre... visst det är kul med sådant (ÖK m.m.) man måste ju ändå fatta att det hela går ut på deras intresse för våra pengar... Samma gäller OS m.m. varför inte implementera OS i ROM minnen direkt på MKet och sedan kan man själv lägga på sminken i efterhand... Köpa WINDOWS/LINUX/m.m. som ett ROM chip utan massa smink för att själv välja vilken sminkning man föredrar.. utseende m.m. ja det är den utvecklingen just MS dödade med mera samt tog monopol på. DOM SA SÅ SKA DET SE UT PUNKT.. betala för kurser för att lära er att använda det istället... (mer pengar att tjäna på konsumenterna=... Ni fattar vart jag vill komma fram allt handlar bara om PENGAR inte att tekniken skall vara för människan, utan snarare människan är för tekniken (fixa med drivisar hit o dit formatera ERRORS hit o dit, borde finnas gränser hos oss datafolk men icke vi bara sväljer deras påfund) för att kunna tjäna pengar såklart annars hade vi suttit med hjälmar idag VR o.s.v istället för 3d surround 3-6 eller fler skärmar.. jag personligen vill att BÖJDA skärmar utvecklas/säljs mer så att vi vanligt folk har råd med det istället för att sitta med 3 skärmar där mellanrummen mellan dom ser ut som stenålder.. koppla tre om ni vill ha fler grader med bild runt er (menar då böjda skärmar) men även då skulle man kunna böja skärmarna mer från början ... kosmonova ala games.... men men dom tar det som säljer för att press ur mer från oss innan det kommer nytt och detta gäller allt vi köper.... Om det är meningsfullt eller inte kan bara dom som testat svara på (ibland tycker man det är det, ibland inte) men att det är onödigt det håller jag med om, företagen kan ju lösa detta om dom inte var så pengkåta... och vi var så lättlurade.... sen detta nya påfund SSD för dyra pengar fattar jag inte, implementera dessa i moderkorten om ni vill ha 4gb för att starta dator snabbare (nej då kommer dom med något som heter HYBRID) eller vill man överföra stora mängder data snabbt SSD, är ju små ändå... spela snabba spel eller whatever då kan dom föra utvecklingen på annat sätt... ett nytt spel kostar 400-500 :- sedan skall man dessutom installera på sin dyra SSD och spelen växer bara. 60GB SSD 2 st maxpayne 3 får plats nästan, kolla 10:- per GB SSD eller 0.50 :- per GB HD alltså 500 sek + utrymmet på SSDn blir typ för ett max payne 3, 500sek +300sek för att spela ett spel snabbare eller 500:- + 15:- (välj själva).... handlar om typ 5-10 sekunder snabbare....... ja ja så är det idag iallafall, glöm inte att det är sommar och att det finns annat kul man kann göra...

That post gave me cancer...

Nej men good point, good point:P

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem

Jag tycker om Troll, Med tanke på att många grafikkort går att mata ut 150% prestanda ur så nej det är inte värdelöst att överklocka korten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aMightyMuffin:

That post gave me cancer...

Nej men good point, good point:P

Someone out there that understands me!
KRAM vänner...

OS på ROM (uppgradering från 1992 vers. till 1993 vers.) http://imgur.com/a/6VURZ#0

Dessa klipp visar på olika skal sminkning m.m. till OSet...
http://www.youtube.com/watch?v=HoksECc8rSA
http://www.youtube.com/watch?v=j9jthnP7wMY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=zCFBtIOMx7Y
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=GfsVC6t...
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=JYtuO8i...

Permalänk
Avstängd

Hur roligt som helst.
Men svaret är ja.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Själv ser jag överklockning som en sport. Tycker det är riktigt kul.
Klart man märker skilnad de borde till och med du fatta.
Undrar vad du gör på detta forum igentligen.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Från en del offt, trams m.m.
Dock så kan en del av de inläggen nog ha undvikits om trådskaparen inte hade varit fullt så provokativ i första inlägget. Dock en intressant diskussion.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.