Filmer så som Master and Commander, Treasure Island, Pirates of the carribean, etc...

Permalänk
Medlem

Filmer så som Master and Commander, Treasure Island, Pirates of the carribean, etc...

Tjena!

Jag söker filmer som är i denna genren, då jag inte riktigt hittar några...
Kom gärna med förslag!

Mvh, Alexander

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Hook är ett måste!

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Den var länge sen jag såg sist!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Om du inte har krav på kvalitet utan bara vill ha pirater så finns ju Cutthroat Island från 1995.

Permalänk
Medlem

Synd bara att Pirates of the carribean var Disney filmer den skulle ha haft potential för Svart komedi.
Finns väll inga andra filmer i den stilen som har svart komedi?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Hornblower-serien borde väl vara något i rätt riktning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Om du inte har krav på kvalitet utan bara vill ha pirater så finns ju Cutthroat Island från 1995.

Den är ju grym ju

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Ska absolut kolla upp alla ni har nämnt! Låter grymt

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

Piratfilmer alltså?

Lite äldre (Errol Flynn rules):
Captain Blood
The Sea Hawk

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Kommer ju nya filmer inom denna genren då med de somaliska piraterna som troliga antagonister eventuellt någon mer tänkvärd rulle där de tar det från piraternas synvinkel med. De lär ju inte vara alls samma typ av film men du kanske gillar det så länge det är action på haven?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kom ju en ny Treasure Island nu om du inte sett den http://www.imdb.com/title/tt1820723/

Permalänk
Medlem
Skrivet av propan:

Kommer ju nya filmer inom denna genren då med de somaliska piraterna som troliga antagonister eventuellt någon mer tänkvärd rulle där de tar det från piraternas synvinkel med. De lär ju inte vara alls samma typ av film men du kanske gillar det så länge det är action på haven?

Action på havet är inte helt fel

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalimac:

Hornblower-serien borde väl vara något i rätt riktning.

Kan jag varmt rekommendera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Kan jag varmt rekommendera!

Jag med nu! Det är svårslagen serie! Synd att det inte finns mer än 8 avsnitt...

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!