ideer eftersökes, chassie? färgsättning? motivlackering???

Permalänk
Medlem

ideer eftersökes, chassie? färgsättning? motivlackering???

om ni hade fått välja fritt...

chassie?
lackering utav chassiet, vilka färger tema?
motivlackering utav delar eller hela chassiet?

kostnad utav chassiet låt oss försöka hålla oss under 3,000:- till att börja med
lack kostnad har jag inga bekymmer med, fantasin håller mig tillbaka

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem

Hur kul är det att skapa något som någon annan kommit på ?

Papper och penna, stäng av mobilen och sätt dig där du inte har datorn, brainstorma.
Titta på andra byggen eller varför inte andra prylar som har form och funktion du gillar, ta de saker du gillar - sammanfoga.
Mitt eget chassibygge har jag hämtat inspiration till från rackskåp från 90-talet.

Du har utelämnat det viktiga i din frågeställning.
1. Vad ska du använda datorn till
2. Om du spelar, vilka spel, något tema därifrån?
3. Hårdvara som ska in, vattenkylning, luftkylning? (tänkte på storlek på chassi)
4. Estetik, ska du ha den i ett ungdomsrum, hemmakontor, datorhörna etc. Måste den passa med resten.. o.s.v.

Tyvärr är inte chassimod så enkelt som en sprayburk och en låda LED´s
Det är nästan omöjligt att ge förslag utan att veta vad du gillar, men i mitt tycke är motivlackade chassin inte speciellt häftigt.

Vad andra skulle välja finns ju i detta forum i massor, hundratals trådar med idéer som aldrig kom längre än en 3D-bild i datorn

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Hur kul är det att skapa något som någon annan kommit på ?

Papper och penna, stäng av mobilen och sätt dig där du inte har datorn, brainstorma.
Titta på andra byggen eller varför inte andra prylar som har form och funktion du gillar, ta de saker du gillar - sammanfoga.
Mitt eget chassibygge har jag hämtat inspiration till från rackskåp från 90-talet.

Du har utelämnat det viktiga i din frågeställning.
1. Vad ska du använda datorn till
2. Om du spelar, vilka spel, något tema därifrån?
3. Hårdvara som ska in, vattenkylning, luftkylning? (tänkte på storlek på chassi)
4. Estetik, ska du ha den i ett ungdomsrum, hemmakontor, datorhörna etc. Måste den passa med resten.. o.s.v.

Tyvärr är inte chassimod så enkelt som en sprayburk och en låda LED´s
Det är nästan omöjligt att ge förslag utan att veta vad du gillar, men i mitt tycke är motivlackade chassin inte speciellt häftigt.

Vad andra skulle välja finns ju i detta forum i massor, hundratals trådar med idéer som aldrig kom längre än en 3D-bild i datorn

vem har sagt att det var till mig....
kan ju kanske vara att den som har bästa iden får den gjord?

1. det bestämmer ni
2.därav frågan med ett tema
3.vet ej men vi vill göra ett stort
4.helt valfritt kan stå i ett flickrum eller på dass allt beror på det slutgiltliga resultatet

btw kommer inte att lackas med "färgburk" driver en billackeringsfirma därav har jag inga bekymmer med lackkostnaden

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Skrivet av etermos:

om ni hade fått välja fritt...

chassie?
lackering utav chassiet, vilka färger tema?
motivlackering utav delar eller hela chassiet?

kostnad utav chassiet låt oss försöka hålla oss under 3,000:- till att börja med
lack kostnad har jag inga bekymmer med, fantasin håller mig tillbaka

//E

1.Chassi inspirerat utav stockracing alltså nascar..
Tänk att du lackar upp dem olika hemsidorna, butikerna o produkterna på chassit(Inet,Swec,Intel)
Loggorna menar jag då. Tänk typ alla klister märken du fått genom åren fast proffigt lackat.

2.ett väldigt kubiskt chassi i Tik färg/mönster skylle väl inte vara helt fel jag sitter i alla fall med Mahogny/Tik möbler i hela mitt rum och att cahssit machar blir väl ingen arg utav. Tänker på de galleriet med han som gjorde ett chassi utav trä som såg ut som en äldre radio. istället för att bygga upp det kan man lacka ett standard chassi.

Tack för att man fick skriva av sig lite såhär på morgon!
Jag tycker det låter schysst iallafall!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

stockcar/nascar låter som om det passar oss...
mmmm ska kolla med motivlackeran.

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

inte för att "rain on your parade" men de e ju en hel del moddning på det chassit du visar där. att lacka som dem blir inte speciellt likt.
Annars var det en schysst länk thank u

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk

Blev de nåt utav din idé skulle vara kul att få se lite bilder isf!!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

jupp
chassie klart vilket det blir.
motiv likaså,
dock så har lackgubbarna semester fortfarande men när dom e tillbaka (V32) så kommer det kort på allt

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk

Aaaah! That awesomness, vad töng! =D

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Skrivet av etermos:

jupp
chassie klart vilket det blir.
motiv likaså,
dock så har lackgubbarna semester fortfarande men när dom e tillbaka (V32) så kommer det kort på allt

//E

Väntar med spänning!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!