Får inget ljud vid försök att frapsa spel

Permalänk
Medlem

Får inget ljud vid försök att frapsa spel

Vet inte riktigt vad det är som sker då jag har kunnat göra det på samma maskin tidigare, innan jag installerade om Windows 7.

Ok så av någon anledning får jag ljud när jag kollar på film eller lyssnar på musik, men går jag in på Ljudinställningarna så på uppspelning så rör den sig inte alls hur högt eller mycket ljud som än är igång. Sen går jag in på Skype och kollar mina ljudinställningar där så finns det alternativ som är gråa även fast de har med mitt ljudkort att göra (ASUS Xonar DS).

Någon som har en idé på vad det är jag kan ha missat här?

Har förövrigt ett system som ser ut som följande:
Windows 7 64bitar
Xonar DS
16 Gb ram
i7 2600k
gtx 580
ASUS p8z68 deluxe (tror jag det heter)

Såg precis att även om jag Inaktiverade alla alternativ så får jag fortfarande ljud.. Vart kommer det ifrån ?

Dålig rubrik
Permalänk
Medlem

http://imageshack.us/f/502/qweh.jpg/

Här har ni en bild på hur jag satt det just nu. Men som jag skrivit, så spelar det ingen roll om jag sätter alla som inaktiva för ljudet spelar fortfarande?

Permalänk
Medlem

Varifrån får du ljud? Hörlurar/högtalare? Dom är isf inkopplad i ditt Asuskort?

Vill bara utesluta det..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Ljudet kommer ifrån högtalarna som är kopplade in i ljudkortet Xonar DS. Allt annat är urkopplat

Permalänk
Medlem

Spännande. Testat att installera om drivrutinerna?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Japp samt i olika ordning. Så först installerade jag Realtek först och andra gången Xonar först. Så förstår verkligen inte vad det är som bråkar med mig så

Permalänk
Medlem

Såg nu precis att på tabben Uppspelning så reagerar Högtalare om jag kollar på exempelvis youtube klipp? Men spotify, spel osv ingenting? Kommer ljudet från något annat ställe där då?