The Secret World [PC,X360]

Permalänk
Avstängd

la ut mitt spel på tradera för 1 krona gillar inte såna här skitspel man kan ju inte ens skjuta normalt utan måste trycka på en liten fyrkant ähh skitspel

Permalänk
Medlem
Skrivet av imortalse:

la ut mitt spel på tradera för 1 krona gillar inte såna här skitspel man kan ju inte ens skjuta normalt utan måste trycka på en liten fyrkant ähh skitspel

Det verkar rätt smart att köpa ett spel utan att först kolla upp vad det är för något.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

ja men enligt reklamen så kunde man bli vem man vill och göra vad man vill

Permalänk
Medlem

Jaha nu när graceperioden är slut så hittar jag inte mitt spel account på det accountet jag har på hemsidan
Måste jag göra något speciellt eller har någon fuckat upp systemet?

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Skrivet av Raikiri:

Jaha nu när graceperioden är slut så hittar jag inte mitt spel account på det accountet jag har på hemsidan
Måste jag göra något speciellt eller har någon fuckat upp systemet?

Du måste registrera purchase koden du fått och knyta den till ditt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Du måste registrera purchase koden du fått och knyta den till ditt konto.

Fick ju som bara pre-order nyckeln och den funkar inte att använda nu.

och varför envisas sidan att kicka mig till age of conan varje gång jag trycker något i account menyn fast jag valt TSW? jekla jobbigt.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av imortalse:

ja men enligt reklamen så kunde man bli vem man vill och göra vad man vill

Enligt Loka reklamen finns det älvor ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Raikiri:

Fick ju som bara pre-order nyckeln och den funkar inte att använda nu.

och varför envisas sidan att kicka mig till age of conan varje gång jag trycker något i account menyn fast jag valt TSW? jekla jobbigt.

Jag fick ett mail av CDON där produktnyckeln angavs, den registrerade jag sedan i sin tur på TSW hemsida och knöt den till mitt gamla pre-purchase konto. Du måste också ha en produktnyckel någonstans.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Jag fick ett mail av CDON där produktnyckeln angavs, den registrerade jag sedan i sin tur på TSW hemsida och knöt den till mitt gamla pre-purchase konto. Du måste också ha en produktnyckel någonstans.

Lycka till!

Fick hjälp i live chatten kan spela nu men ser fortfarande inte mitt ingame konto på hemsida kontot får väl se vad som händer om 30 dagar, får kontakta dom igen antar jag.

Måste säga att deras support är nice som fan, andra gången jag använt live chatten och fått hjälp inom 5 minuter.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Skrivet av Raikiri:

Fick hjälp i live chatten kan spela nu men ser fortfarande inte mitt ingame konto på hemsida kontot får väl se vad som händer om 30 dagar, får kontakta dom igen antar jag.

Måste säga att deras support är nice som fan, andra gången jag använt live chatten och fått hjälp inom 5 minuter.

Skönt att höra att det ordnade sig till slut.

Permalänk
Medlem

Hur är världen i detta spel? Jag tycker t.ex världen i SW: TOR var för "static", dvs det var många NPC's och mobs som bara stod stilll.
Är den mer levande här?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Hur är världen i detta spel? Jag tycker t.ex världen i SW: TOR var för "static", dvs det var många NPC's och mobs som bara stod stilll.
Är den mer levande här?

Nja mer levande vet jag inte direkt, dock är de flesta områden inte helt smockade med mobs utan mer utställda men tyvärr inte så mycket rörelse precis som alla andra MMOs, är en fråga om att det skulle ta för mycket CPU kraft att hålla alla mobs i hela spelet i rörelse.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av shelter:

Hur är världen i detta spel? Jag tycker t.ex världen i SW: TOR var för "static", dvs det var många NPC's och mobs som bara stod stilll.
Är den mer levande här?

Jag skulle vilja påstå att just världen är ett av TSW starkaste kort. Grafiken är mycket bra och förmedlar atmosfär och miljöer på ett fantastiskt sätt. Personligen upplever jag världen i TSW som mycket medryckande och spännande. Visst finns det stillastående mobs, men en klar majoritet har sina egna små rörelser och ljud. Men långt ifrån alla står på samma plats. Det finns en uppsjö av patrullerande och attackerande mobs. Många av dem rör sig dessutom över en ganska stor yta, och vissa springer i full fart.

Många av uppdragen involverar även att man skall försvara platser mot attackerande mobs eller ta ner olika typer av bossar ute i världen. Allt som sker ute i världen oavsett om det är ditt uppdrag eller inte, ser och kan man delta i.

När det gäller NPC är de statiska, tills man aktiverar ett uppdrag och cut scenes startar. Men även många av NPC börjar tala så fort du närmar dig dem, vilket gör det hela lite mer levande. TSW använder sig inte av ett fåtal "quest-hubs" utan uppdragen är utspridda runt om i världen och kräver att man hittar dem på egen hand. Man behöver oftast heller inte springa tillbaka och lämna färdiga uppdrag, utan man ringer in till uppdragsgivaren.

Så kort sagt, världen som helhet upplever jag som levande och medryckande, jämfört med många andra mmogs.

Permalänk
Medlem

Ok, tack för svaren.

Nåja, vill inte jämföra med WoW men det är enklast att förstå då. Där kan man ju slåss och helt plötsligt få adds som man inte sett som rört på sig, i det rör sig mobs osv. mer rent generellt också, även om det inte alltid är över så stora ytor.
Det tillför en hel del faktiskt...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Ok, tack för svaren.

Nåja, vill inte jämföra med WoW men det är enklast att förstå då. Där kan man ju slåss och helt plötsligt få adds som man inte sett som rört på sig, i det rör sig mobs osv. mer rent generellt också, även om det inte alltid är över så stora ytor.
Det tillför en hel del faktiskt...

Ja alltså patrullerande NPCer finns det i TSW också, rätt vanligt inslag i mmoer. Men migrerande NPCer som i vissa "sandboxes" finns det inte..

Permalänk
Skrivet av klantbo:

Men migrerande NPCer som i vissa "sandboxes" finns det inte..

Det enda sandbox jag spelat som har äkta migrerande NPCer är Ryzom. Vilka övriga är det du tänker på?

Permalänk
Medlem

Det är väl det enda jag kommer på som är släppt men det är två på gång med migrerande, pathfinder samt ett till som jag läste om för längesen och som jag så klart inte kommer på namnet på, archage kanske?

Swg hade ju en rätt skön grej med sina NPCer, där spawnade nästen på slumpmässiga ställen vilket gjorde att man fick jaga dom med en ranger om man inte hade quest och fick en wp, men det var ju fusk Det gav också en intryck av en mer levande värld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klantbo:

Det är väl det enda jag kommer på som är släppt men det är två på gång med migrerande, pathfinder samt ett till som jag läste om för längesen och som jag så klart inte kommer på namnet på, archage kanske?

Swg hade ju en rätt skön grej med sina NPCer, där spawnade nästen på slumpmässiga ställen vilket gjorde att man fick jaga dom med en ranger om man inte hade quest och fick en wp, men det var ju fusk Det gav också en intryck av en mer levande värld.

Allting var bättre där!

Kul att någon nämner Ryzom också, inte många som spelat det underbara spelet.

Känner mig lite mera hemma i tsw nu, rätt spännande spel so far!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Tänkte på en grej, vad menar ni egentligen med "migrerade NPC's"?

Jo, SWG var bra på många vis. Att man kunde skapa spelar "städer" och ha butik osv gillade jag skarpt.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Skrivet av shelter:

Tänkte på en grej, vad menar ni egentligen med "migrerade NPC's"?

Ryzom är speciellt på flera sätt.

Ekosystemet i Ryzom är unikt. Landmassorna är under ständig förändring. Nya platser dyker upp, och gamla får ändrat klimat och växtlighet. Alla vädertyper finns representerade och är inte låsta till vissa områden, utan förändras dynamiskt. Vädret i sin tur påverkar även växtlivet och vad som växer under de olika perioderna. Många av arterna i djurlivet migrerar, dvs förflyttar sig över stora landmassor beroende årstid och väder. Precis som djurlivet på riktigt. Vissa djur migrerar i enorma grupper, andra i mindre (beroende på art). Men inte nog med det, varje djurart i Ryzom har en uppsättning unika egenskaper och urval av naturliga fiender. Vissa djur är av naturen aggressiva, och somliga så nyfikna att de kommer fram och sniffar på dig. Skulle doften tilltala dem, kan de till och med fatta tycke för dig och bli en temporär reskamrat tills de tröttnat och lämnar dig i fred.

I Ryzom vet man helt enkelt aldrig, och det gäller att närma sig alla djurarter med försiktighet, tills man vet hur de är sinnade.

Ledsen för det långa svaret. Men Ryzom är världens mest okända sandbox, och det förtjänar så mycket mer.

P.S.
Sorry för off topic. Låt tråden handla om The Secret World nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Ryzom är speciellt på flera sätt.

Ekosystemet i Ryzom är unikt. Landmassorna är under ständig förändring. Nya platser dyker upp, och gamla får ändrat klimat och växtlighet. Alla vädertyper finns representerade och är inte låsta till vissa områden, utan förändras dynamiskt. Vädret i sin tur påverkar även växtlivet och vad som växer under de olika perioderna. Många av arterna i djurlivet migrerar, dvs förflyttar sig över stora landmassor beroende årstid och väder. Precis som djurlivet på riktigt. Vissa djur migrerar i enorma grupper, andra i mindre (beroende på art). Men inte nog med det, varje djurart i Ryzom har en uppsättning unika egenskaper och urval av naturliga fiender. Vissa djur är av naturen aggressiva, och somliga så nyfikna att de kommer fram och sniffar på dig. Skulle doften tilltala dem, kan de till och med fatta tycke för dig och bli en temporär reskamrat tills de tröttnat och lämnar dig i fred.

I Ryzom vet man helt enkelt aldrig, och det gäller att närma sig alla djurarter med försiktighet, tills man vet hur de är sinnade.

Ledsen för det långa svaret. Men Ryzom är världens mest okända sandbox, och det förtjänar så mycket mer.

P.S.
Sorry för off topic. Låt tråden handla om The Secret World nu.

Saknar det spelet också! Ryzom och swg alltså.

GIllar The secret world väldigt mycket hitils

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ceogar:

GIllar The secret world väldigt mycket hitils

Samma här.

Världen, atmosfären, miljöerna, berättelserna och uppdragen har fångat mig som inget annat MMOG lyckats sedan jag var aktiv i (ja, du gissade rätt) Ryzom.

Permalänk
Medlem

Usch vad sjukt långa cooldown tider på questen i fjärde? zonen, egyptien zonen, vad ska man göra medans dom tickar ner? För vek för att gå vidare men vet inte om det skulle hjälpa med nya skills, kanske måste försöka skaffa bättre gear.

Eventuellt kanske jag måste kolla över mina skills och göra lite ändringar.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk

Nån som har någon aning om hur det blir med månadskostnaden osv? Hittar i stort sett ingenting alls när jag söker runt.. ville som sagt ställa av min subscription över sommaren, men när jag loggar in på mitt Secret World-account hittar jag ingen info alls om det..

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Band1tQueen:

Nån som har någon aning om hur det blir med månadskostnaden osv? Hittar i stort sett ingenting alls när jag söker runt.. ville som sagt ställa av min subscription över sommaren, men när jag loggar in på mitt Secret World-account hittar jag ingen info alls om det..

När du har loggat in på ditt konto, kika i den stora rutan på höger hand kallad "account details". Där står angett hur länge din subscribtion varar. Klicka på texten " 1 month subscribtion" (eller vilken längd du nu valt), så får du upp dina subscribtion alternativ.

Permalänk
Medlem

Hmm hoppas verkligen de fixar surround/eyefinity och 3D ordentligt snart... de sa ju att det skulle finnas vid launch/strax efter.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Band1tQueen:

Nån som har någon aning om hur det blir med månadskostnaden osv? Hittar i stort sett ingenting alls när jag söker runt.. ville som sagt ställa av min subscription över sommaren, men när jag loggar in på mitt Secret World-account hittar jag ingen info alls om det..

14.99 EUR per månad om man kör en månad i taget. Blir som vanligt billigare ju fler månader åt gången du köper. Sen finns även Grand Master paketet som innehåller lifetime subscription samt annat smått och gott. Funcom har sagt att det i dagsläget inte kommer att finnas Gamecards.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

någon annans kort som blir väldigt varmt i detta spelet?
mitt gammla 480 amp kör upp i 85 grader med vanlig fläkthastighet, måste ändra det manuellt till högre
när kortet blir varmt så sänker sig grafikupplösningen av någon anledning med

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

någon annans kort som blir väldigt varmt i detta spelet?
mitt gammla 480 amp kör upp i 85 grader med vanlig fläkthastighet, måste ändra det manuellt till högre
när kortet blir varmt så sänker sig grafikupplösningen av någon anledning med

Mitt kort lägger sig på runt 73-74 grader vilket är normalt om jag jämför med andra spel som jag kör.

Vad ligger din på i "vanliga" fall?