7950 Svart skärm ingen signal

Permalänk

7950 Svart skärm ingen signal

Jag kör Crysis 2 och det är 100% stabil med 1000/1575 och original spänning i MSI AB 1093mv.
Spelet kraschar med 1020/1250 så jag behöver öka spänningen.

Men om jag försöker 1020/1250 och 1168mv i MSI AB kraschar hårt ingen signal till skärmar och jag måste stänga av / slå på datorn.
Moderkortet bios säger överklockning misslyckats och vissa inställningar återställs

Det är ett Asus 7950 DCII, så original hastighet är 810/1250, nyligen köpt så temperatur problemen ska vara lösta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grandpatzer:

Jag kör Crysis 2 och det är 100% stabil med 1000/1575 och original spänning i MSI AB 1093mv.
Spelet kraschar med 1020/1250 så jag behöver öka spänningen.

Men om jag försöker 1020/1250 och 1168mv i MSI AB kraschar hårt ingen signal till skärmar och jag måste stänga av / slå på datorn.
Moderkortet bios säger överklockning misslyckats och vissa inställningar återställs

Det är ett Asus 7950 DCII, så original hastighet är 810/1250, nyligen köpt så temperatur problemen ska vara lösta.

Och vad behöver du ha hjälp med då
Och vad kör du med för drivrutin?

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Skrivet av compstuff86:

Och vad behöver du ha hjälp med då
Och vad kör du med för drivrutin?

Jo, problemet är ju att så fort jag höjer spänningen lite samt ökar 20mhz på core så lackar datorn ut totalt.
Måste då stänga av den med powerknappen samt när jag startar upp dator igen så måste jag in i moderkorts bios för att ändra VDID för cpu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grandpatzer:

Jo, problemet är ju att så fort jag höjer spänningen lite samt ökar 20mhz på core så lackar datorn ut totalt.
Måste då stänga av den med powerknappen samt när jag startar upp dator igen så måste jag in i moderkorts bios för att ändra VDID för cpu.

Jag har samma kort som dig och jag har svårt att tro på det du har skrivit att du har minnes klocken stabilt på stock volt med 1575Mhz?? jag klockar mitt kort också och mitt kort behöver ökas med voltage för att vara stabilt på 1100/1575 Mhz så jag använder nu voltage på 1143 core voltage och minnet på 1649 voltage på afterburner och mitt kort presterar över ett 7970 på flera tester jag har gjort med denna klocken, helt fantastiskt kan tillägga att mitt kort har heller inga problem med överdriven temp i spel även om jag har klockat det nu med denna klocken ligger jag i load i BF3 på 55 grader

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Avstängd

alla dom som har problem med HD 7950 tycker jag ska testa att köra med ASUS drivare från asus hemsida för den drivrutinen har löst mitt problem med kortet har inte haft ett ända problem på hela denna dagen idag

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Skrivet av compstuff86:

alla dom som har problem med HD 7950 tycker jag ska testa att köra med ASUS drivare från asus hemsida för den drivrutinen har löst mitt problem med kortet har inte haft ett ända problem på hela denna dagen idag

Hade du samma problem som jag innan Asus drivrutiner, dvs att det är svart skärm och man måste stänga av datorn?

Jag har MSI AB men kan inte ändra volten till minnen?!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grandpatzer:

Hade du samma problem som jag innan Asus drivrutiner, dvs att det är svart skärm och man måste stänga av datorn?

Jag har MSI AB men kan inte ändra volten till minnen?!

exakt det hade jag också, fick starta om datorn men nu när jag kör med asus drivare så har jag inte fått ett ända problem mer på hela igår dagen, har spelat hela igår dagen utan problem

nej tvärtom jag får inga problem med kortet om jag använder asus drivrutiner men om jag använder AMDs drivare så uppstår problem IAF 12.6 och 12.7 beta men funderar på att testa 12.4 finns dom som har blivit av med problemen med den drivaren och jag har överklockat det mycket nu

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk

Så mao så var det vanligt med ingen signal svart skärm samt upprepande ljud som gjorde att man behövde stänga av datorn med AMD drivrutiner som försvann med Asus drivrutiner?