adobe flash gör att min webbläsare kraschar när jag ska kolla på flash videos

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

adobe flash gör att min webbläsare kraschar när jag ska kolla på flash videos

hoppas först att tråden har hamnat rätt. om den ligger helt fel så får en moderator gärna lägga den på rätt plats.

jo mitt problem är att varje gång jag ska titta på ett video klipp så kraschar min webbläsare pga adobe flash. har provat internet explorer, google chrome och safari. har samma problem på alla. har provat att ominstalera både adobe och webbläsare men inget fixar det. provade quicktime i safari men det sket sig också då en QTCF.dll saknas. provade att ladda ner den dll filen och att lägga den på rätt plats men då får jag ett nytt fel medelande när jag startar upp safari. det enda som jag vet hjälper är att starta om datorn och då kan jag bara se på max 3 klipp innan problemet kommer tillbacks. hoppas att ni förstår och att ni kan hjälpa mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Jun 2009

Har också samma problem. Det är insticksmodulen som bråkar för min del. Så fort jag inaktiverar den flyter allt på som normalt. Ingen annan som har samma problem?

Intel i7 6700K @4GHz l 16GB DDR4 l Asus Z170I Pro Gaming l GTX1060 6 Gb l Fractal Design Define Nano S l Corsair HX 650W l Samsung 1500GB l LG WTQ 22"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jan 2007

Har hittat en lösning som fixade det för mig Tydligen har de lagt in något som kallas för protected mode i flash
för att förhindra skadlig kod att smita in genom flashfiler. Lösningen är att skriva till en rad i cfg-filen till flash.

Skrivet av interweb:

To disable Protected Mode, add the following line to your mms.cfg file located in:

Windows 32bit: C:\windows\system32\macromed\flash

Windows 64bit: C:\windows\syswow64\macromed\flash

ProtectedMode=0

If the mms.cfg file does not exist, create one using any standard text editor (e.g.. notepad)

Depending on your operating system, you might need to first save the mms.cfg file to a writable location (such as your documents or desktop folder) and then copy the file into the destination folder using Windows Explorer.

To re-enable Protected Mode, simply remove the line from the mms.cfg file.

Som sagt detta fixade problemet jag hade med firefox och flash så jag hoppas jag kan hjälpa någon mer

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Jun 2009

Tackar! Detta fungerade för mig i alla fall!

Intel i7 6700K @4GHz l 16GB DDR4 l Asus Z170I Pro Gaming l GTX1060 6 Gb l Fractal Design Define Nano S l Corsair HX 650W l Samsung 1500GB l LG WTQ 22"