Permalänk

6950 cf

tjena sweclockers!
Jag är ny på denna sida.

Jag har nu införskaffat mig 2st xfx 6950 2gb.

Jag undrar då om de finns någon guide som visa hur man ställer in korten i cf läge.

EDIT: har redan letat på google utan svar.

Mvh Gustavsson

Permalänk
Avstängd

Google is your friend.

Permalänk
Skrivet av Sim0nT:

Google is your friend.

hittar dock inget därför jag fråga här på sweclockers!

Permalänk

Sätt i båda korten i dator och sätt dit crossfire bryggan. Installera därefter drivrutinerna, när det är gjort öppna CCC tryck på performance sen på AMD CrossFireX och tryck på "Enable AMD CrossFireX".

Permalänk
Skrivet av gustavsso-n:

tjena sweclockers!
Jag är ny på denna sida.

Jag har nu införskaffat mig 2st xfx 6950 2gb.

Jag undrar då om de finns någon guide som visa hur man ställer in korten i cf läge.

EDIT: har redan letat på google utan svar.

Mvh Gustavsson

catalyst ??

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Skrivet av Chawan123:

Sätt i båda korten i dator och sätt dit crossfire bryggan. Installera därefter drivrutinerna, när det är gjort öppna CCC tryck på performance sen på AMD CrossFireX och tryck på "Enable AMD CrossFireX".

tack, de har jag gjort nu. men när jag ska gå in och spela league of legends så börjar skärmen blinka, vad gör jag åt det?

mvh gustavsson

Permalänk
Medlem

"Windowed mode: Borderless" i video settings borde lösa det.

Edit: Om du inte kommer åt inställningarna i spelet gå till \Riot Games\League of Legends\Config och öppna "Game.cfg" filen med anteckningar, leta upp "Windowed" och se till att den är "=2" pröva sedan att gå in i spelet igen.

Permalänk
Skrivet av Tejler:

"Windowed mode: Borderless" i video settings borde lösa det.

Edit: Om du inte kommer åt inställningarna i spelet gå till \Riot Games\League of Legends\Config och öppna "Game.cfg" filen med anteckningar, leta upp "Windowed" och se till att den är "=2" pröva sedan att gå in i spelet igen.

tack, de funka med de första du sa med borderless !