Permalänk
Medlem

HD6870 i load

Tjena allihopa,

Jag fick mitt nya uppgraderingspaket förra veckan och med det köpte jag ett Asus HD6870 1GB, allt flyter på riktigt bra, har inte haft några problem alls med lagg eller liknande, lirar BF3/LoL för det mesta.
Min fråga är då om det är vanligt att temperaturen i grafikkortet går upp i 80 grader under load i BF3 till exempel.

Jag kör i följande:1920x1080, allt på High, ingen AA.

Tack för svar i förhand!

Permalänk

Ja hade ett sådant förut o det blev het som fn. Körde två i cf och körde jag bara ett kort så var det ca 75-80 grader. Nu har jag asus gtx 670 dc2 top ligger på 58 grader i load i bf3. Hur har du det med ventilationen i lådan eller öka fläkten på kortet.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creppez:

Tjena allihopa,

Jag fick mitt nya uppgraderingspaket förra veckan och med det köpte jag ett Asus HD6870 1GB, allt flyter på riktigt bra, har inte haft några problem alls med lagg eller liknande, lirar BF3/LoL för det mesta.
Min fråga är då om det är vanligt att temperaturen i grafikkortet går upp i 80 grader under load i BF3 till exempel.

Jag kör i följande:1920x1080, allt på High, ingen AA.

Tack för svar i förhand!

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=340325

Enligt denna post, kan de flesta GPU:erna klara upp till 105 grader, men även personerna som skriver där rekommenderar att det ska vara under 90-95 grader.
Använd Google nästa gång

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk

Äger själv ett 6870 som sitter i ett microtower-chassi och känner många som också har 6870. Jag kan säga att det är absolut ingen fara om grafikkortet kommer upp i 80 grader. Kommer det upp till runt 90 - 100 som QRS5 skriver ovan, då kan du börja ta en titt på ventilationen i ditt chassi

Så klart så är det bättre ju lägre det ligger så det skulle vara bra om du kunde få bort all damm från fläktarna i chassit och se till att inga kablar är ivägen så att fri luft kommer in i grafikkortet.

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mighty Nerd:

Äger själv ett 6870 som sitter i ett microtower-chassi och känner många som också har 6870. Jag kan säga att det är absolut ingen fara om grafikkortet kommer upp i 80 grader. Kommer det upp till runt 90 - 100 som QRS5 skriver ovan, då kan du börja ta en titt på ventilationen i ditt chassi

Så klart så är det bättre ju lägre det ligger så det skulle vara bra om du kunde få bort all damm från fläktarna i chassit och se till att inga kablar är ivägen så att fri luft kommer in i grafikkortet.

Ok, tack för snabbt svar! Då ska jag nog inte oroa mig så mycket om det

Skrivet av QRS5:

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=340325

Enligt denna post, kan de flesta GPU:erna klara upp till 105 grader, men även personerna som skriver där rekommenderar att det ska vara under 90-95 grader.
Använd Google nästa gång

Kommer använda google först framöver Tack för snabbt svar!