Bahnhof har som policy att lura kunder?

Permalänk
Medlem

Bahnhof har som policy att lura kunder?

1. Jag upptäckte att jag betalade högre bredbandskostnad än det som stod på deras sajt. Enligt Banhof var det helt okej. Jag some kund ska enligt de behöva ha koll på när priset sänks och sedan be om att få mitt högre pris korrigerat. Dock höjs priset automatiskt självklart.
2. Jag frågade varför deras priser för Anonine är högre om man beställer via deras sajt (http://bredband.bahnhof.se/extra-services/order/23). Jag antog det var för att man var garanterad hastighet eller något. Men nej, utan det är helt enkelt "Det är det avtalet vi har med företaget Anonine."

Permalänk
Inaktiv

Läs det avtalet du godkänt och sluta gnäll för din inkompetens?

Permalänk
Medlem

Jag kan hålla med dig om att det är lite fult att de sänker sitt pris på en tjänst, och om man då har den tjänsten, men inte märker att de sänkt priset. Så kan man ligga där och betala en högre månadskostnad tills man snubblar över deras prislista.

Där måste jag säga att Comhem faktiskt är exemplariska. I alla fall min erfarenhet, de ringer och säger "hej vi har sänkt månadskostnaden, och vi sänker för dig". Detta hände dock bara en gång, men ändå.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oobum:

Jag kan hålla med dig om att det är lite fult att de sänker sitt pris på en tjänst, och om man då har den tjänsten, men inte märker att de sänkt priset. Så kan man ligga där och betala en högre månadskostnad tills man snubblar över deras prislista.

Där måste jag säga att Comhem faktiskt är exemplariska. I alla fall min erfarenhet, de ringer och säger "hej vi har sänkt månadskostnaden, och vi sänker för dig". Detta hände dock bara en gång, men ändå.

Com Hem sänker ju inte priset allt för ofta, har dem själv sedan 3½ år tillbaka och det har aldrig hänt

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd

Haha, comhem exeplariska? Enda anledning de ringde dig var för att din bindningstid hade gått ut och dom ville förnya den på 12 månader. Med förnyelse på abonemang får du priset som var då- lägre än vad det var när du förnyade sist. Men visst får dom det att låta bra- och bra på att lura dig till att tro att dom är exemplariska.

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem

Prissänkningarna är till för att locka nya kunder och för att maximera vinsten så sänker man inte priset för befintliga kunder som står under ett annat avtal.
Vill du ha justering av priset så får du kontakta de som du köper tjänsten av och be om nytt avtal (ifall din bindningstid är över det vill säga)
Sen kan du även välja att prenumerera på nyhetsbrev via mail och därmed få kontinuerlig info ang nya tjänster/priser.
Eller så byter du helt enkelt leverantör (om du inte har bindningstid)

Permalänk
Medlem

Det gäller för nästan alla typer av abonnemang.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Nja, vissa höjer hastighet och sänker priset utan att säga till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fire-Ham:

Haha, comhem exeplariska? Enda anledning de ringde dig var för att din bindningstid hade gått ut och dom ville förnya den på 12 månader. Med förnyelse på abonemang får du priset som var då- lägre än vad det var när du förnyade sist. Men visst får dom det att låta bra- och bra på att lura dig till att tro att dom är exemplariska.

Det är inga fel på Com Hem i sig, aldrig haft problem med dem och de levererar vad de lovar (och lite över för att hålla in hastighetsgaranti), men de har då aldrig ringt upp mig för att förnya något under de 3½ åren jag haft dem

Skrivet av quattro-2.6:

Nja, vissa höjer hastighet och sänker priset utan att säga till.

Skickades från m.sweclockers.com

Like who...?! Har inte hört någon annan än Telenor som gör det på sina mobilabonnemang

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Det är inga fel på Com Hem i sig, aldrig haft problem med dem och de levererar vad de lovar (och lite över för att hålla in hastighetsgaranti), men de har då aldrig ringt upp mig för att förnya något under de 3½ åren jag haft dem

Like who...?! Har inte hört någon annan än Telenor som gör det på sina mobilabonnemang

Har haft telenor rätt länge nu och dem har aldrig ändrat priserna för mig, eller jo när mitt abonnemangserbjudande(typ halva priset för 6månaderna eller vare nu va) gick ut. Men det visste jag ju om. Samma sak när jag skaffade comhem, ändrades bara när mitt erbjudande gick ut.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oobum:

Jag kan hålla med dig om att det är lite fult att de sänker sitt pris på en tjänst, och om man då har den tjänsten, men inte märker att de sänkt priset. Så kan man ligga där och betala en högre månadskostnad tills man snubblar över deras prislista.

Där måste jag säga att Comhem faktiskt är exemplariska. I alla fall min erfarenhet, de ringer och säger "hej vi har sänkt månadskostnaden, och vi sänker för dig". Detta hände dock bara en gång, men ändå.

Sedan så levererar de inte alltid rätt hastighet (försöker sedan förklara att det har blivit ett misstag) och dessutom har inkompetent kundservice.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Tycker priset varierar konstant på banhof (dock aldrig dyrare). Har nummerpresentatör, de kosta 10 kronor/månad. Nu ligger den på drygt 8 spänn, som exempel.
Bredbandet kostade då 275 kronor i månaden, nu när ja kolla precis kosta de 237 kronor i månaden.

Så ja måste nog påstå tvärtom - japp ja har bahnhof

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av cvttca:

1. Jag upptäckte att jag betalade högre bredbandskostnad än det som stod på deras sajt. Enligt Banhof var det helt okej. Jag some kund ska enligt de behöva ha koll på när priset sänks och sedan be om att få mitt högre pris korrigerat. Dock höjs priset automatiskt självklart.
2. Jag frågade varför deras priser för Anonine är högre om man beställer via deras sajt (http://bredband.bahnhof.se/extra-services/order/23). Jag antog det var för att man var garanterad hastighet eller något. Men nej, utan det är helt enkelt "Det är det avtalet vi har med företaget Anonine."

ja, dom är helt unika på marknaden i att vilja tjäna extra pengar på folk som inte har koll på sina omkostnader..

sitter själv med bahnhof bredband 100/10 och dom har nyligen höjt min månadsavgift eftersom de påstod att det inte hade råd med omkostnaderna, iofs är dom fortfarande billigaste alternativet och är till 99,9% stabilt så kan inte säga mer än att leverera bredband kan dom!

men kundservice.. har aldrig upplevt sämre kundservice än bahnhof och jag har bett dom ändra efternamnet på räkningen 5 gånger nu eftersom den är fel men det är fortfarande mitt gamla efternamn -.-

sen fick jag extra avgift på förra räkningen eftersom jag inte körde autogiro! så luriga är dom men tyvärr är dom en grymt bra leverantör för övrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av cvttca:

1. Jag upptäckte att jag betalade högre bredbandskostnad än det som stod på deras sajt. Enligt Banhof var det helt okej. Jag some kund ska enligt de behöva ha koll på när priset sänks och sedan be om att få mitt högre pris korrigerat. Dock höjs priset automatiskt självklart.

Hände oss oxo med bredbandsbolaget, betalade, tror det var, 50kr extra i månaden i över ett halvår innan det uppmärksammades. Och då var det bara ringa BBB och säga att man ville ha det billigare priset så fick man det..
Ingen större skada skedd för oss eftersom företaget farsan jobbade på betalade fakturorna, men ändå... känns inte som om företag i dessa storlekar ska hålla på med sådant här skit. Jag har mer förståelse om de mindre aktörerna pysslar med den här typen av "lurendrejeri"..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Sedan så levererar de inte alltid rätt hastighet (försöker sedan förklara att det har blivit ett misstag) och dessutom har inkompetent kundservice.

Ok då, jag kan gå med på att Com Hem inte levererar "rätt" hastighet, jag får bara ut 197MB/s av mina 200...och deras support är väldigt kompetent

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Skrivet av Absurd:

Det är inga fel på Com Hem i sig, aldrig haft problem med dem och de levererar vad de lovar (och lite över för att hålla in hastighetsgaranti), men de har då aldrig ringt upp mig för att förnya något under de 3½ åren jag haft dem

Like who...?! Har inte hört någon annan än Telenor som gör det på sina mobilabonnemang

En tyvärr väldigt lokalt, Köpings kabel-tv.
För något år sedan var det 8/1 för 360kr, sen sänktes priset till 290kr och hastighet till 40/10, för två år sen blev det 100/100 för 260kr per månad

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Om man skriver på ett avtal så gäller ju det som gäller i avtalet, då kan inte leverantören i sig ändra utan någon form av medgivande från berörd part, detta gäller både upp och ned om inte en tjänst försvinner och ersätts, men även detta måste väl meddelas.
Sedan om dom väljer eller inte väljer att tydligt upplysa kunderna att man kan uppdatera sitt avtal, det är ju en annan sak

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Absurd:

Ok då, jag kan gå med på att Com Hem inte levererar "rätt" hastighet, jag får bara ut 197MB/s av mina 200...och deras support är väldigt kompetent

Medan en drös andra i detta forum anser något annat.. Du är väl en av dessa som har haft "tur" med comhem. På samma sätt som vissa haft "tur" med telias kundservice.. Själv har jag inte haft Comhem men jag har tyvärr varit tvungen att sitta flertalet timmar i samtal med Telias kundtjänst.. och de är helt värdelösa.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av quattro-2.6:

En tyvärr väldigt lokalt, Köpings kabel-tv.
För något år sedan var det 8/1 för 360kr, sen sänktes priset till 290kr och hastighet till 40/10, för två år sen blev det 100/100 för 260kr per månad

Det är ju iofs bra

Skrivet av Tumnus:

Medan en drös andra i detta forum anser något annat.. Du är väl en av dessa som har haft "tur" med comhem. På samma sätt som vissa haft "tur" med telias kundservice.. Själv har jag inte haft Comhem men jag har tyvärr varit tvungen att sitta flertalet timmar i samtal med Telias kundtjänst.. och de är helt värdelösa.

Jag har haft Telia på bredband och upplevde inte några större problem med kundtjänsten där heller, visst, det kunde vara kö i c:a 10-15 minuter någon gång, men det är ju inte ett problem om det är många som ringer samtidigt, du har ju inte en person som bara har hand om dig, det beror mest på vilken tid man ringer, jobbigast är mellan 16:00-20:00 ungefär då folk kommit hem från jobbet etc, så är det hos alla, har Telia på mobilen och vill jag ha tag på dem så är det sällan jag får vänta mer än i 3 minuter, de gånger det är längre väntetid så har jag Telia butiken 50 meter bort, så då går jag dit

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Skaffa grannar med oskyddad wifi
Problem solved!

Permalänk
Medlem

haha kollade vad jag betalar för mitt telia 100/10 och jag ligger ca 50 kr mindre än det som står på deras hemsida

kanske ska ta och ringa imorn och få det korrigerat hahaha

Sen tror jag att de flesta företag har som policy att "lura" sina kunder inte bara bhanof

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Absurd:

Det är inga fel på Com Hem i sig, aldrig haft problem med dem och de levererar vad de lovar (och lite över för att hålla in hastighetsgaranti), men de har då aldrig ringt upp mig för att förnya något under de 3½ åren jag haft dem

Tjänsten comhem tillhåller är säkert stabil, men för ett väldigt högtpris jämfört med hastigheten är det ändå. nästan ADSL pris. Svindyrt, utnyttjning av de som endast har comhem-hack är vad det är.

Fast argumentet killen gav var att comhem var bra för att de ville förnya hans bindningstid. hehe. Är man lite kritisk så ser man att dom inte "sänkte" priset för att de var exemplariska, utan ett säljarknep...

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem

inga konstigheter. När du beställde tjänsten antog du deras dåvarande erbjudande och fick ett pris, som du accepterade.

sedan har de ändrat erbjudandet för nya kunder. Den nya tjänsten har ingenting med din att göra. Dock har de ej rätt att hipp som happ höja månadskostnaden för dig så länge ditt prisavtal gäller. Samma för din del, du har ingen rätt att kräva prissänkning så länge ditt avtal gäller. Du kan fråga snällt och hoppas på lite goodwill, men kan intet kräva

Permalänk
Medlem
Skrivet av cvttca:

1. Jag upptäckte att jag betalade högre bredbandskostnad än det som stod på deras sajt. Enligt Banhof var det helt okej. Jag some kund ska enligt de behöva ha koll på när priset sänks och sedan be om att få mitt högre pris korrigerat. Dock höjs priset automatiskt självklart.
2. Jag frågade varför deras priser för Anonine är högre om man beställer via deras sajt (http://bredband.bahnhof.se/extra-services/order/23). Jag antog det var för att man var garanterad hastighet eller något. Men nej, utan det är helt enkelt "Det är det avtalet vi har med företaget Anonine."

Jag tog en snabb titt på detta, det är ju samma priser bahnhof har som på anonines hemsida.
De billigare priserna på anonine är ju om man köper tre månader eller tolv månader på en gång. Låter Lite konstigt att de skulle ha det billigare än anonine själva.

Permalänk
Medlem

Samma gäller för alla liknande avtal/abonnemang.
Ditt elbolag kommer inte sänka priset automatiskt för dig, även om de har ett billigare avtal till salu.
Du får ringa dem och förhandla ner priset, alternativt byta till någon billigare.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Läs det avtalet du godkänt och sluta gnäll för din inkompetens?

Jag har läst avtalet där står det klart och tydligt att priset som ska betalas är det som listas enligt "prislista". Så enligt deras avtal har du betalat för mycket.

Visa signatur

Jag sover bäst under bord

Permalänk
Medlem

bara att begära att du får det nedsatt på nästkommande faktura. Ring faktura och prata med Lars.. Han är grym

Permalänk

Skickade faktiskt ett mail till Bahnhof idag om exakt detta.

Har alltid glömt bort att fråga dem varför jag får betala närmare 400 kr för 100/100 när det står att det kostar 322 kr om man kollar priserna de har på hemsidan. Denna ökning gjorde de för nästan ett halvår sedan om jag inte minns fel, och varje gång jag kikat efter den här så kallade "ökningen utav månadskostnad" så har det alltid varit billigare på hemsidan än vad jag fått betala.

Oavsett vad det står i avtalet så är det ändå ganska fult att säga att man höjer månadskostnaderna, men ändå har ett billigare pris kvar på hemsidan.

Hade de bara ändrat priset även på hemsidan så hade jag tyckt att det var helt okej då jag lätt skulle betala 400 spänn för tjänsten.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Det finns en anledning till att man bör ringa och säga upp sina abonnemang varje år, då brukar man för det mesta få en bättre deal.
Gäller inte minst försäkringar där det finns tusenlappar att tjäna.