Permalänk
Medlem

Intellimouse Explorer 3.0 - bra ersättare?

Hej

Tänkte fråga runt lite här på sweclockers om någon, precs som jag, har haft ett långt förhållande med Microsoft Intellimouse Explorer 3.0.
Jag har använt denna mus (både gammla och nya rev) sedan den kom ut. Totalt tror jag att jag är inne på min 3e.

Nu till min fråga.
Jag känner att denna håller på att gå sönder och jag funderar allvarligt på om det kanske inte finns bättre möss där ute. Svårt att veta för mig eftersom jag aldrig har testat något annat.

Jag söker en mus med liknande storlek, inte för många knappar, ej trådlös och generellt utan massa krimskrams. Används mestdels till spel men också 3d program.

Alla tips är välkomna, sålänge de är konstruktiva

Permalänk
Medlem

Det korta svaret är nej speciellt om du vill ha en mus med den högra knappen för ring,lillfingret kvar då 99% av alla möss saknar den.
Jag tycker även att rev2 inte är lika bra (jag har 2 av varje rev) dom "nya" har inte samma känsla helt enkelt dom glappar lite mer i knappar mushjulet knarrar och glappar lite mer.
Dvs dom har sparat in för mycket och det märks med andra ord.

Exakt vad är det som börjar gå sönder?

Den jag har till surf,server datorn som jag sitter mest vid är en rev1 som jag köpte nån månad efter dom kom ut så den är ju inte direkt ny. Och det enda jag har behövt göra var att byta mikrobrytaren för vänster knappen för att det började bli svårare och svårare att inte dubbelklicka (man var på slutet tvungen att verkligen hammra ner knappen hårt för att undvika dubbelklick) och det är inte svårt att byta bara du har en lödkolv och lite lödtenn och mnejsel,bits så du kan skruva upp skalet.

Och den jag har till spel datorn (en rev1) köpte jag nog nåt år efter den första men den används inte lika mycket så den har fortfarande inget hänt med ännu.

Jag köpte två st rev när den ena musen började krångla med knappen för jag tänkte att den andra börjar väl snart med så det är ju lika bra att byta ut båda.
Men då dessa rev2 hade så pass mycket sämre känsla så vart det att jag slaktade en istället och den andra ligger i en låda i och väntar på att bli slaktad när en av dom andra börjar krångla igen (och jag skulle inte bli förvånad om det blir samma mus igen med tanke på att den brytaren kommer från en rev2 mus som är prispressad).

Det kan även vara att din scroll börjar bli lite dumm tex att den inte scrollar varje gång hjulet gör ett hack heller att det blir två scrollningar för ett hack på hjulet.
Det har jag haft 2-3 gånger på mina möss och det är då bara att skruva isär och göra rent runt scrollhjulet (tar ca 5min) där det kommer ner en jävla massa skit,hår,etc med åren och efter det funkar det bra igen.

Jag har även provat en massa andra möss (gamla kulmöss tror jag inte jag tar upp här va? ).
Jag har provat logitechs mx518 (som ska vara legendarisk och det bästa som någonsin gjorts) men den var inte lika bra som en rev2 intellimouse har även en logitech g5 vilken är betydligt bättre än mx518 och ungefär som en rev2 (fast utan den högra knappen ).
Har även provat 2-3 till logitech modeller som jag lyckats förtränga dom (antagligen) hemska upplevelserna och modellnamnen på.
Andra MS möss jag provat är x8 som inte passade min hand för fem öre annars så var känsla,kvaliteten i den bra och så sen ett par av dom billigare ms mössen men inga som var nått att ha.

Mionix Naos 5000 är även den provad av mig den gillade jag känslan i riktigt bra (kanske bättre än rev1 intellimouse) men det fanns ett litet och ett avgrundsdjupt problem vilket var ingen höger knapp och att musen var helt omöjlig att lyfta upp 1cm och flytta den en bit så att muspekaren,etc inte rörde sig för att den var för hal,hade fel form.
Det var så jävla svårt att få tag i musen att det kunde ta ett par sekunder att flytta musen från ena sidan av musmattan till den andra och man tappade den ofta 2-3 gånger på vägen för den var så jävla hal och rund det bästa sättet (för att inte tappa den) har jag för mig var att släppa musen, flytta handen bakåt och greppa musen i bakre delen.
Och det har man ju tid med mitt i en cs match?

SteelSeries Ikari Laser var även den ganska hal men man vande sig efter nån timme känslan var ganska ok men den passade inte min hand riktigt bra och den saknade högerknapp så den åkte tillbaks den med.
Sen har jag provat 3 olika razer möss hos kompisar som tycker dom är bra (dock ganska kort tid) känslan är lite sämre än rev2 på alla 3 olika (så dom verkar ha samma känsla,kvalitet över lag) nu vet jag inte vilka modeller det är jag provat då jag inte gillat några av dom främst pga inga har passat mina händer en av dom var nästan lika illa att lyfta som mionixen var och inga hade höger knapp.

Ja jag vet att jag tjatar om den där frb höger knappen men jag saknar den så förbannat om den inte finns och jag har hellre en höger knapp plus en tum knapp än flera tum knappar.
Och alla dessa möss har jag haft hemma (utom razer) och provat i ett par timmar i alla fall innan jag skickat tillbaks,etc (några var lånade av kompis,familj under en dag heller två för att prova om den kunde vara nåt för mig).
En del av mössen köpte jag hem innan jag köpte dom två ex av rev2 men det var ju inga som gick att använda så det blev ett par rev2 efter ett tag (och JA jag föredrog att sitta och hamra på vänstra knappen och få ont i fingret efter ett par timmar än att använda några av dom andra jag köpte hem mer än nån timme och skickade tillbaks).

Men som sagt vad är det för fel på ditt ex av världens bästa mus?

Fan det vart långt det här ser jag nu efteråt

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Möss är ett rent helvete att välja rätt. Vissa verkar ha problem att greppa blanka ytor, andra som jag har problem att greppa gummerade ytor. Vissa möss använder vissa brytare som ger en viss känsla, andra använder andra brytare som ger annan känsla. Sedan kommer man till sensorerna och inställningarna. Säkrast är att köra vidare på den mus man gillar, för sannorlikheten är stor att man inte gillar den nya.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Tack för långa svaret

Antar att du precis som jag är en aningen partisk när det kommer till denna mus. Jag har tyvärr samma problem som med mina tidigare 2 möss, dvs scrollen börjar pajja, blir trög och slutar fungera helt och hållet.

Skulle mest villja veta om det finns en likvärdig model, razor, logitech osv som faktiskt finns att köpa utan större problem, känns bra i handen (gillar intellimouse storleken). Om det är skit så kan jag helt enkelt byta tillbaka men det känns som att det är lite dumt att sitta med skygglappar bara för att jag är van vid en model

Edit: Såg ditt svar nu breddas och erkänner att jag håller med till en viss grad, därav sitter jag fortfarande med samma model.
Har testat min polares razor ett par gånger, känns bra i handen men sensen känns helt off med alldeles för hög sense och musen i sig kändes lite väl "lätt och obefintlig i handen".

Som du säger är det helt tokigt svårt att bestämma sig då det känns som om man måste testa sig fram, därav min fråga om någon har bytt från intelli Explorer 3.0 till annan model och varit nöjd med sitt byte.

Permalänk
Medlem

Tänker ersätta min IM 3.0 just nu och det verkar vara svårt
Testat en Razer Deathadder precis och jämförde, det positiva var högre DPI som kan vara skönt att ha men brytarna var så sjukt sega så det var störande om man spelar och måste klicka snabbt.
Har beställt en Logitech G400 och en Steelseries Kana som jag ska testa.
Hade jag bara hittat en IM 3.0 med högre och justerbar DPI så hade jag tagit den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meat4u:

Edit: Såg ditt svar nu breddas och erkänner att jag håller med till en viss grad, därav sitter jag fortfarande med samma model.
Har testat min polares razor ett par gånger, känns bra i handen men sensen känns helt off med alldeles för hög sense och musen i sig kändes lite väl "lätt och obefintlig i handen".

Som du säger är det helt tokigt svårt att bestämma sig då det känns som om man måste testa sig fram, därav min fråga om någon har bytt från intelli Explorer 3.0 till annan model och varit nöjd med sitt byte.

Att musen känns för snabb kan ha att göra med vilken DPI den är inställd på, 3.0 går på 400DPI och många moderna möss går upp till flera tusen. DPIn avgör hur "snabb" musen är, och därav viktigt att hitta en mus med rätt DPI. Som det ser ut nu så tycker jag Zowie EC1 eVo på papper ser ut som den bästa uppföljaren. Jag personligen gillade den inte riktigt, men jag kan ha lite andra preferenser. Det jag inte gillade var brytarna i musknapparna och framförallt scrollen, sladden och att den var helt gummerad, men jag vet många andra som älskar förgångarn. Formen och storleken ska vara rätt lika och den går att köra i 400dpi och har nästan ingen liftdistance.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har haft ett par sådana möss. På alla så har vänster+högerklickknapparna slitits ut efter ett tag. Jag gav mig in med lödkolven och bytte plats på tryckknapparna så att jag satte de "dåliga" på tumknapparna som jag inte använder ändå.

En annan "fix" jag gjort när knapparna återigen började svara dåligt trots att tryckknapparna var fräscha om man testade att trycka på dem under skalet var att wedgea in pappersbitar under främre delen av kretskortet så att det böjdes upp lite. Problemet var att knapparna efter mycket slitage inte nådde riktigt "ända ner" så att tryckknapparna aktiverades ordentligt, men genom att lyfta kretskortet så fungerade det bra igen.

Du nämnde scrollhjulet: mitt scrollhjul blev ordentligt slött som du beskriver, utöver att en dammrensning hjälpte. Jag kom över en annan söndrig Microsoftmus (Laser Mouse 6000) och stal scrollhjulet från den. Det passade fint i Intellimouse Explorer 3:an och gav scrollhjulet nytt liv. Kan vara ett alternativ för att förlänga din mus liv.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

IM 3.0 är en höjdare, men kvaliteten verkar vara lite sämre än tidigare versioner, har slitit ut vänstra knappen på två stycken på ganska kort tid. Just nu kör jag IM 1.1, fick ett gammalt 5-pack med sådana för en hundring; den första har hittills hängt med i över ett år.

Är du nöjd med IM 3.0, varför byta!?

Om du trots allt bestämmer dig för att skaffa en ny mus så räcker det inte att fråga om andras åsikter; du måste själv känna på olika alternativ för att kunna välja den som känns bäst för dig.

(Hmm, den föregående meningen låter ju som ngt Malena Ivarsson kunde ha sagt. )

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/114411-zowie_ec1_pro_...

Den här har jag hört ska vara likvärdig 3.0an, om inte bättre. Är riktigt sugen på ovanstående själv faktiskt, har kört med min 3.0a sen 09 eller så och visst, den fungerar utmärkt fortfarande förrutom att scrollhjulet är lite trasigt och kan ge ett "hopp" av sig själv lite när den känner för det.

Ett tips om musen känns seg och allmänt dryg är att byta glidez på den, gjorde jag för c.a 3 månader sen och musen blev som ny igen!

Permalänk
Hedersmedlem

jag tycker att MX518 och G400 från logitech är bra möss, och håller längre än vad jag trodde från första början, exempelvis så är min MX518 över 6år gammal och den håller fortfarande måttet. dock har jag gett bort musen men den funkar fortfarande!

men sen är detta med både möss, tangentbord och hörlurar något man får testa sig fram för alla gillar inte samma.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Det är den gamla modellen med samma sensor som MX518 och har predicion, nya eVo är utan prediction, dock gummerade sidor

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av meat4u:

Hej

Tänkte fråga runt lite här på sweclockers om någon, precs som jag, har haft ett långt förhållande med Microsoft Intellimouse Explorer 3.0.
Jag har använt denna mus (både gammla och nya rev) sedan den kom ut. Totalt tror jag att jag är inne på min 3e.

Nu till min fråga.
Jag känner att denna håller på att gå sönder och jag funderar allvarligt på om det kanske inte finns bättre möss där ute. Svårt att veta för mig eftersom jag aldrig har testat något annat.

Jag söker en mus med liknande storlek, inte för många knappar, ej trådlös och generellt utan massa krimskrams. Används mestdels till spel men också 3d program.

Alla tips är välkomna, sålänge de är konstruktiva

Jag vill bara säga att jag kan verkligen inte släppa taget om 3.0an, har länge tänkt köpa nya och hittade bara på ett ställe online. Som tur var det MaxFPS som ligger här i Sverige annars hade de blivit hål i plånkan Så jag köpte ett 3-pack för 995:- haha, den är ca 330/st är ganska dyrt ändå men!

Dem enda mössen jag egentligen har provat mest hos kompisar och så är nog Steelseries Xai eller Steelseries Ikari Laser som är sköna men på olika sätt. Xaien är lite mindre, medan Ikarin är lite lägre men har bättre passform för handen. Inga av mössen har överdrivet med knappar utan har som 3.0an Mouse 1,2, scrollen, en knapp precis nedanför scrollhjulet och de två "tum"-knapparna. Mitt val mellan Xai och Ikari faller på Ikari iaf, och det dryga efter det är ifall man vill ha Optiska eller Laser varianten.

Det här med kringutrustning till datorer är ett rent helvete faktiskt, hoppas du kommer fram till något du känner är bra. Du skulle ju kunna åka till exempelvis Mediamarkt där har dem massor av möss framplockade så man kan få en någorlunda uppfattning om hur dem känns. Tack för mig!

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk
Medlem

Uppföljaren på 3.0 har jag för mig är comfort modellen

http://www.microsoft.com/hardware/sv-se/p/comfort-mouse-6000

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Uppföljaren på 3.0 har jag för mig är comfort modellen

http://www.microsoft.com/hardware/sv-se/p/comfort-mouse-6000

Den musen ska inte vara mycket att ha. Låst på 125Hz, prediction och delay på mittenklick. Det är vad jag läst.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Entusiast

Efter många många år så ersatte jag min IE 3.0 med en Razer Deathadder, höjde samtidigt dpi'n å sensen å varenda gång jag använder 3.0 nu på någons annan dator så känns den faktiskt väldigt trög i jämförelse. Deathaddern är även väldigt lik i passformen så övergången från 3.0 till Deathadder gick riktigt bra.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av meat4u:

Hej

Tänkte fråga runt lite här på sweclockers om någon, precs som jag, har haft ett långt förhållande med Microsoft Intellimouse Explorer 3.0.
Jag har använt denna mus (både gammla och nya rev) sedan den kom ut. Totalt tror jag att jag är inne på min 3e.

Nu till min fråga.
Jag känner att denna håller på att gå sönder och jag funderar allvarligt på om det kanske inte finns bättre möss där ute. Svårt att veta för mig eftersom jag aldrig har testat något annat.

Jag söker en mus med liknande storlek, inte för många knappar, ej trådlös och generellt utan massa krimskrams. Används mestdels till spel men också 3d program.

Alla tips är välkomna, sålänge de är konstruktiva

Kör på en MX 518! De är helt underbara

Visa signatur

• 2080ti
• 9600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av leetlifeyo:

Kör på en MX 518! De är helt underbara

MX 518 är väldigt olik 3.0 och har utgått, g400 är den nya mx518. Har en kompis som älskar 3.0 och hatar mx518/g400

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av enzity:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/114411-zowie_ec1_pro_...

Den här har jag hört ska vara likvärdig 3.0an, om inte bättre. Är riktigt sugen på ovanstående själv faktiskt, har kört med min 3.0a sen 09 eller så och visst, den fungerar utmärkt fortfarande förrutom att scrollhjulet är lite trasigt och kan ge ett "hopp" av sig själv lite när den känner för det.

Ett tips om musen känns seg och allmänt dryg är att byta glidez på den, gjorde jag för c.a 3 månader sen och musen blev som ny igen!

Har själv kört med ett antal 3.0or och bytte sedan till ec1 som jag har haft nu ett bra tag, och kan inte säga mer än att den är en värdig efterträdare.
Enda jag kan klaga på är att kanterna känns plastiga, och musen är lite för lätt imo.

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Tangentbordskonnässör

EC1 är nog det bästa du kan köpa om du ska ha något som liknar din 3.0a. Vär tatt tänka på är dock att den verkar gå sönder rätt snabbt. Har förbrukat två stycken på ett år och har nu gått tillbaka till min WMO 1.1 istället (som är över 10 år gammal och fungerar som den ska efter att jag plockat isör den och gjort rent scrollen invändigt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

EC1 är nog det bästa du kan köpa om du ska ha något som liknar din 3.0a. Vär tatt tänka på är dock att den verkar gå sönder rätt snabbt. Har förbrukat två stycken på ett år

Vad är det som pajjat på dem?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Bara så ni vet har 3.0 slutats tillverkats för länge sen

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Breddas:

Vad är det som pajjat på dem?

Den ena switchen började dubbelklicka. På den andra musen så började scrollen få eget liv och gnissla på det.

Det är förövrigt helt omöjligt att skriva som man ska på surfplattor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Bara så ni vet har 3.0 slutats tillverkats för länge sen

Jo det var ett glapp som höll i sig länge men sedan kom en ny revision ut med högre DPI, en sådan jag sitter på nu, två första var rev 1 och har sedan 06 någon gång förbrukats. Iom att jag vet att nya rev också har slutats tillverkats nu så sitter jag och funderar på om jag ska ta och köpa 3 st från maxFPS.

Mitt andra problem är att jag bor i (U-)landet Belgien, datorgrejer här nere kostar för det mesta 10-20% mer och grejer för spel har dom knappt hört talas om.
Får väl lägga en beställning och plocka upp nästa gång jag är på besök i norden =/

Har också testat mx 518 och gillade inte formen på den tyvärr
Razorn som jag testade hos polaren var just en deathadder, va inte dålig men som sagt, väldigt lätt på något sätt. Sen var inte hans i bästa skicket heller iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Den ena switchen började dubbelklicka. På den andra musen så började scrollen få eget liv och gnissla på det.

Känns lite skumt att det blev två olika fel. Själv har jag fått retunera en EC2 eVo då scrollen hamnade snett inom en vecka, vilket gjorde så hjulet låg emot plasten och mer eller mindre fastnade vid nertryck och scrollningarna gick snett. Fick en ny mus där scrollen fortfarande är lite "off-center" men ligger inte emot. Däremot har jag kört på Zowie AM i 6månader som fungerat bra, bortsett från att jag råkade tvätta den med lite starka saker XD

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av meat4u:

Jo det var ett glapp som höll i sig länge men sedan kom en ny revision ut med högre DPI, en sådan jag sitter på nu, två första var rev 1 och har sedan 06 någon gång förbrukats. Iom att jag vet att nya rev också har slutats tillverkats nu så sitter jag och funderar på om jag ska ta och köpa 3 st från maxFPS.

Mitt andra problem är att jag bor i (U-)landet Belgien, datorgrejer här nere kostar för det mesta 10-20% mer och grejer för spel har dom knappt hört talas om.
Får väl lägga en beställning och plocka upp nästa gång jag är på besök i norden =/

Har också testat mx 518 och gillade inte formen på den tyvärr
Razorn som jag testade hos polaren var just en deathadder, va inte dålig men som sagt, väldigt lätt på något sätt. Sen var inte hans i bästa skicket heller iofs.

Går det inte att handla från te.x amazon eller nått då? Måste ju gå att importera tycker man. Deathadder är förövrigt en rätt tung mus, och ska du köpa en deathadder så kolla på "black edition", de verkar hålla högre kvalité och ha bättre känsla, både jag och många andra på nätet har upplevt det.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av meat4u:

Jo det var ett glapp som höll i sig länge men sedan kom en ny revision ut med högre DPI, en sådan jag sitter på nu, två första var rev 1 och har sedan 06 någon gång förbrukats. Iom att jag vet att nya rev också har slutats tillverkats nu så sitter jag och funderar på om jag ska ta och köpa 3 st från maxFPS.

Mitt andra problem är att jag bor i (U-)landet Belgien, datorgrejer här nere kostar för det mesta 10-20% mer och grejer för spel har dom knappt hört talas om.
Får väl lägga en beställning och plocka upp nästa gång jag är på besök i norden =/

Har också testat mx 518 och gillade inte formen på den tyvärr
Razorn som jag testade hos polaren var just en deathadder, va inte dålig men som sagt, väldigt lätt på något sätt. Sen var inte hans i bästa skicket heller iofs.

jo jag vet men även den nya 3,0 har slutat sålt tillverkat det som finns kvar är bara gammalt lager så bäst man köper på sig om man vill ha dem har flera själv ligger

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Tror minsan jag ska ta och testa en sandära Razer Deathadder.
Jag hittar lite olika varianter.

Razer Deathadder
Razer Deathadder DA2
Razer Deathadder Respawn
Razer Deathadder black edition

Är det den sistnämda man ska köra med?
Tack för alla svar btw, lika bra att ge sig ut pa djupt vatten nu sa jag hinner köpa nya intellimöss innan dom fösvinner helt iaf denna är skit

Det finns tro det eller ej inte att köpa pa amazon.be/de och .com skeppar inte till belgien.

Finns pa Ebay, säljare i Hongkong i orginalförpackning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av meat4u:

Tror minsan jag ska ta och testa en sandära Razer Deathadder.
Jag hittar lite olika varianter.

Razer Deathadder
Razer Deathadder DA2
Razer Deathadder Respawn
Razer Deathadder black edition

Är det den sistnämda man ska köra med?
Tack för alla svar btw, lika bra att ge sig ut pa djupt vatten nu sa jag hinner köpa nya intellimöss innan dom fösvinner helt iaf denna är skit

Det finns tro det eller ej inte att köpa pa amazon.be/de och .com skeppar inte till belgien.

Finns pa Ebay, säljare i Hongkong i orginalförpackning...

Absolut inte black edition, det är den sämsta DA. Byggkvaliten är samma, gummit är värdelöst.
Totalt 0 grepp på det glatta gummit. Och det är inte bara jag, många reviewers tycker samma, även användare på ex OC mice forum/ESR
En vanlig Deathadder respawn isåfall, dom andra får du inte tag på längre.

Explorer 3.0 finns fortfarande att få tag på dessutom: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=834
Vi är typ ett av dom väldigt få länderna som faktiskt har explorer 3.0 att köpa, och passa dig för dom i kina/HK, många är kopior.

Annars är zowies Evo EC1 mest lik explorer 3.0 form mässigt, dock ej den som finns nu då den har hemskt grepp med helt gummerad också.
Utan deras nya coating http://www.zowiegear.com/component/content/article/231-introd...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Absolut inte black edition, det är den sämsta DA. Byggkvaliten är samma, gummit är värdelöst.
Totalt 0 grepp på det glatta gummit. Och det är inte bara jag, många reviewers tycker samma, även användare på ex OC mice forum/ESR
En vanlig Deathadder respawn isåfall, dom andra får du inte tag på längre.

Annars är zowies Evo EC1 mest lik explorer 3.0 form mässigt, dock ej den som finns nu då den har hemskt grepp med helt gummerad också.
Utan deras nya coating http://www.zowiegear.com/component/content/article/231-introd...

Min blackedition kändes bättre kvalitetsmässigt än min respawn, många andra som upplevt det också. Men samtidigt så får man lida med gummeringen istället. Jävla skit att man missade att det skulle komma en blank EC1/2 eVo, klarar inte av min helt gummerade.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT