MSI börjar producera SSD i Reflex-serien

Permalänk

OCZ>alla andra

Skrivet av F@|)€r/\/:

Haha, MSI ssd skulle man ju inte villa ta i med tång ens, när allt annat de har är så jävla dåligt och ogenomtänkt så lär inte SSD vara det de lyckas med heller när så många andra BRA tillverkare har problem....

Mina anti-stationär-vänner kör alla MSI laptops och jvad jag har förstått har de fungerat mycket bra. Däremot hade jag ett MSI-moderkort som dog helt utan förvarning.

Permalänk
Föredetting

Nyheten är uppdaterad, då vi fick in lite mer info till MSI, även i Europa. Det utlåtande jag själv har fått under dagen lyder såhär:

"The MSI SSDs will be sold in selective markets at customer request. We will not sell any MSI SSDs in Europe and we don’t have any plan to do this in the near future."

Ni kommer alltså inte se MSI:s SSD:er i Sverige eller Europa. En tech-turist kan däremot komma att hitta dessa på hyllorna i Asien under hösten med största sannolikhet, om man letar noggrant.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Har haft ett moderkort och ett grafikkort från MSI som gått sönder.

Tror inte att jag vill köpa en lagringsenhet av MSI.

Jag har haft en mängd komponenter från en drös utav välkända kvalitets företag, Corsair, MSI, Intel, Amd, Gigabyte, Seagate, Samsung osv. Vissa utav sakerna har gått sönder, så är det bara. Inte fan går alla MSIs prylar sönder, om du seriöst tror det så förstår jag inte hur du är funtad. Hur skulle ett sånt företag gå runt? Jag har tvärtom endast haft positiva upplevelser med MSIs produkter.

Skrivet av Dahle86:

För att de använder sandforce vi ser mycket gärna att de slåss om att bli billigast men med en fungerade kontroler.

Här har vi en till med ett lika dumt påstående. Tror du seriöst att företag skulle fortsätta spotta ut ssder med sandforce om det nu var så att dom inte fungerar? Ta fram en källa på detta sen är jag beredd att hålla med dig.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av rabiat:

Jag har haft en mängd komponenter från en drös utav välkända kvalitets företag, Corsair, MSI, Intel, Amd, Gigabyte, Seagate, Samsung osv. Vissa utav sakerna har gått sönder, så är det bara. Inte fan går alla MSIs prylar sönder, om du seriöst tror det så förstår jag inte hur du är funtad. Hur skulle ett sånt företag gå runt? Jag har tvärtom endast haft positiva upplevelser med MSIs produkter.

Här har vi en till med ett lika dumt påstående. Tror du seriöst att företag skulle fortsätta spotta ut ssder med sandforce om det nu var så att dom inte fungerar? Ta fram en källa på detta sen är jag beredd att hålla med dig.

http://www.behardware.com/articles/862-7/components-returns-r...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24