Nvidia publicerar grafikdemot A New Dawn

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av RaBlack:

Tja vännen!

Nej tyvärr inte på din rigg men kanske ändå om din dator med ditt AMD kort fryser fast på det nämnda stället... LOL

Skämt o sido.

Man kan zooma in om man vill se hur bra/dåligt huden m.m. ser ut... Ögonen ser riktigt fina ut, de reflekterar omgivningen samt ljuset och på huden ser man detaljerat hennes porer samt leverfläckar o.s.v. Högupplöst i realtid.... riktigt imponerande om man skall vara ärlig... man kan även ändra ljus styrka o.s.v. för att se hur huden, håret m.m. reflekteras i mörker samt i dagsljus..... Ju mer man latchar runt med demo, dessto mer impad blir man....

Sedan är det lugn musik i bakgrunden som gör stämningen bättre....

Skall man sitta och latcha runt vill man ha verkligen lugn musik, det kan jag förstå.
Ja, ja, jag får väll nöja mig med Ruby så länge.

edit Efter att ha sett på bilderna kan jag inte annat än hålla med, det är imponerande, för att se det skall man titta sig omkring och använda kontrollerna, filmen gör tyvärr inte demot rättvisa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Khringo:

Förlåt om jag har fel. Men har inte exakt samma tråd med samma video, text och allt blivit postad förut?

Tack för att detta skrevs tidigt på första sidan, trodde fan jag fått en enorm deja vu eller något

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av ScrewFearMe:

med mitt fick jag ~13fps
då med intel i5 2500k på 4ghz

Buggade Drivers som gjorde det. uppdaterade till beta och får 8-13fps. tyckte att det var konstigt att jag fick så dåligt fps.

Visa signatur

Intel Xeon x5650 @3.59ghz| Asus Nvidia Geforce 1080TI | asus X58 sabertooth | Corsair 20gb(1600mhz) Ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Bingo! du har vunnit en kaka.

En "normal" stationär gaming PC kommer att ha prestanda som klarar detta i 40 fps @ 1920x1080 inom fem år, men om inte next-gen konsollerna klarar det från första dagen så kommer vi inte att få se några spel med den här grafiken förrän ytterligare en konsollgeneration senare, dvs om 12 - 16 år.

Men jag tycker som sagt inte det här demot är särskilt imponerande, och jag tror inte heller det är särskilt väloptimerat, så jag skulle inte bli förvånad om next-gen konsollerna klarar det.

Näh det är inte alls imponerande. Vad har du för grafikkort, vilken upplösning har du kört i, tittade du på skärmen efter du startat demot?

Angående 12-16 år, jag vet inte om du har märkt det men tekniken går rätt mycket framåt på bara några år. Eftersom kisel nu börjar närma sig gränsen för vad som är möjligt ur ren tillverknings synpunkt och att man hela tiden undersöker material ex. grafen där man fått en transistor/transistorer att fungera i 100Ghz eller mer så tycker jag framtiden ser rätt ljus ut inom det området.

Som ett sidospår kan man väl även nämna att om nu Euclideon får tummen ur med sin grafikmotor så behöver vi inte ens nån ny hårdvara för just grafik. Det blir nog ett lite jobbigt läge för Nvidia och Amd "om" detta nu blir verklighet.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Du fattar inte att man vill visa upp vad man åstadkommit rent tekniskt och vad spelutvecklare faktiskt skulle kunna göra med sina spel om de inte drevs av ekonomer?

Jag tänkte inrte på det från den fronten. Tack

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Näh det är inte alls imponerande. Vad har du för grafikkort, vilken upplösning har du kört i, tittade du på skärmen efter du startat demot?

Jag har bara sett videon. Men jag misstänker att du pratar om att demot har dynamisk LOD och ökar detaljen när man zoomar in på en mindre yta, det är inte heller direkt nån nyhet.

Citat:

Angående 12-16 år, jag vet inte om du har märkt det men tekniken går rätt mycket framåt på bara några år.

Nej, XBox 360 och Playstation 3's hårdvara har inte gått framåt sen 2006, och det är den hårdvaran alla högbudgetspel är gjorda för. Det är det som är grejen, spelen driver inte längre hårdvaruutvecklingen. Det enda som hänt på PC är att folk motiverar att köpa ny hårdvara genom att hela tiden höja ribban för vad de anser sig kunna leva med - när jag tävlade i Quake3 ville vi ha framerates över 40 fps för att kunna använda railgun ordentligt, idag tycker folk ett spel är "ospelbart" om det inte håller 100+ fps i 1920*1082.

Citat:

Eftersom kisel nu börjar närma sig gränsen för vad som är möjligt ur ren tillverknings synpunkt och att man hela tiden undersöker material ex. grafen där man fått en transistor/transistorer att fungera i 100Ghz eller mer så tycker jag framtiden ser rätt ljus ut inom det området.

Problemet är inte hårdvaran eller Moores Lag, problemet är att alla högbudgetspel görs för konsollernas hårdvara, och en konsollgeneration är 5-7 år.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

4-6 FPS med lappen

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Skrivet av shauni:

Hur kör man demot? Det är ju en exefil... jag har ju linux.

Du får gärna pröva i wine!
Återkom och berätta hur det flöt på, jag har gts450 så jag tycker bildspelet är ganska fint i Windows redan..

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Jag har bara sett videon. Men jag misstänker att du pratar om att demot har dynamisk LOD och ökar detaljen när man zoomar in på en mindre yta, det är inte heller direkt nån nyhet.

Nej, XBox 360 och Playstation 3's hårdvara har inte gått framåt sen 2006, och det är den hårdvaran alla högbudgetspel är gjorda för. Det är det som är grejen, spelen driver inte längre hårdvaruutvecklingen. Det enda som hänt på PC är att folk motiverar att köpa ny hårdvara genom att hela tiden höja ribban för vad de anser sig kunna leva med - när jag tävlade i Quake3 ville vi ha framerates över 40 fps för att kunna använda railgun ordentligt, idag tycker folk ett spel är "ospelbart" om det inte håller 100+ fps i 1920*1082.

Problemet är inte hårdvaran eller Moores Lag, problemet är att alla högbudgetspel görs för konsollernas hårdvara, och en konsollgeneration är 5-7 år.

Sanning med modifikation. Problemet ligger delvis i hårdvaran. Hade vi fått en kryssbox med dagens GPU'er så hade spelen (efter en rimlig tid) sett f*n så mycket bättre ut. Men får vi det, nopez. Skälen är förmodligen många fler än jag kan komma på just nu men här kommer några: Dels så handlar det förmodligen om att vare sig microsoft eller Sony har råd att slänga i GK104 alternativt GCN i sina nästkommande konsoller (om man vill kunna gå med vinst), men även att man förmodligen vill hålla formatet litet och göra konsollen tystare än sina tidigare modeller. Hade inte moores lag varit ett problem eller att man nu var i full produktion med kretsar gjorda på grafen så hade situationen sett väldigt annorlunda ut. Så jo, tekniken är också ett hinder. Det är fullt möjligt att göra en ny PS4'a med ett GTX690 under huven, men det är inte hållbart på en massa andra sätt (eknomiskt, storlektsmässigt, ljudmässigt and the list goes on).

Du har rätt i att majoriteten av spelen som utvecklas idag, utvecklas främst för konsollerna. Men det finns ju undantag och vi kommer säkert få fler och fler sådana med tiden. Tänker på spel som BF3, Diablo3.
Diablo 3 är väl ett bra exempel på att man kan sälja spel till pc fortfarande. Ett rätt mediokert spel som verkar sälja/sålt bra som f*n.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Det var en enformig demo och tjejen var ju stel som lyft Hollywood tant. Schysst grafik annars, men man borde kunnat gjort det mer intressant och omväxlande att titta på.

//Lasse