Nätaggregat från Hantol beläggs med försäljningsförbud

Permalänk
Melding Plague

Nätaggregat från Hantol beläggs med försäljningsförbud

Elsäkerhetsverket utfärdar försäljningsförbud för ett av de omtalade nätaggregaten från Hantol. Orsaken är bland annat felkonstruerade kontaktdon.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Bra.

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem

Helt rätt, safety first!

Permalänk
Medlem

Elsäkerhetsverket does it again!

Permalänk
Citat:

Felen bedöms dock inte vara såpass allvarliga att återförsäljaren måste återkalla nätaggregaten. Däremot stoppas all försäljning.]

Úndrar vad som krävs för att de ska återkallas om dessa inte är kassa nog för det...

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Go strömkälla.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Discokungen

En spännande utveckling, jag hoppas fusktillverkare lär sig!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

Ja det gick inte snabbt iallafall...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Skönt att höra!

Permalänk

Sweclockers makes the world a safer place!

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Skrivet av Arkebuzer:

Úndrar vad som krävs för att de ska återkallas om dessa inte är kassa nog för det...

Antagligen så måste produkten vara direkt livshotande eller likande skulle jag tro.
Detta är väl bara riktiga skit agg, med falsk marknadsförings jumbo dombo.

Permalänk
Medlem

Det var på tiden!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

vafan, jag som köpte ett och tänkte köra dubbla 6990 och överklockad bulldozer fx-8150 och 8 3.5 diskar i RAID.. trodde verkligen det skulle räcka med hantols 900w!

Permalänk
Skrivet av Uvania:

vafan, jag som köpte ett och tänkte köra dubbla 6990 och överklockad bulldozer fx-8150 och 8 3.5 diskar i RAID.. trodde verkligen det skulle räcka med hantols 900w!

900w med lite cement*:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk

Ohh silly you Hantol, har dom inte gått i konkurs än?

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem

Spännande. Men jag kan tänka mig att det var många som blev chockade och fann nyheten stötande.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Uvania:

vafan, jag som köpte ett och tänkte köra dubbla 6990 och överklockad bulldozer fx-8150 och 8 3.5 diskar i RAID.. trodde verkligen det skulle räcka med hantols 900w!

Klart det räcker, inga problem serru! Men glöm inte att filma när du startar datorn första gången

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker även att återförsäljarna av dessa nätagg borde ha en smäll på fingrarna. Svinigt att sälja sånt skit!
(Även skitbutiker som Liontech, GH data osv borde kunna räkna ut att ett 700w+ agg för under 300:- i butik inte riktigt hänger ihop)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arkebuzer:

Úndrar vad som krävs för att de ska återkallas om dessa inte är kassa nog för det...

Jag tvivlar att de ens går att starta upp så någon livshotande är det väl direkt inte.. Om du nu inte ska gå in och pilla i det.

Skrivet av Failbygge:

900w med lite cement*:)

Räkna med en felmarginal på 900W ;D

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Can inte Swec göra en prydlig liten lista på alla skitprodukter som vi bör undvika? =D Skulle vara händigt, speciellt för newbies.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Navicula:

Can inte Swec göra en prydlig liten lista på alla skitprodukter som vi bör undvika? =D Skulle vara händigt, speciellt för newbies.

1. Hantols nätagg..
2. OCZ's Ocatane SSD serie.
3. Ace of sweden's Raw nätagg.
4. ???
5. ???

Fyll gärna på listan :<

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Så ska en slipsten dras! Bra jobbat Elsäkerhetsverket!

Permalänk
Medlem

Kan inte Hantol börja tillverka grafikkort och moderkort också? Hade varit något att ha i datorn!

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem

"Tre ungdomar fördes till sjukhus efter att ha kommit i kontakt med sina datorer som blivit strömförande under datorspelsfestivalen Dreamhack i Jönköping" -Aftoblad

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Det var banne mig på tiden.

FSP <3

Permalänk
Medlem

Swec polisen slår till igen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

1. Hantols nätagg..
2. OCZ's Ocatane SSD serie.
3. Ace of sweden's Raw nätagg.
4. ???
5. ???

Fyll gärna på listan :<

haha bra där!

Någon får göra en guide av detta?

Permalänk
Entusiast

Vi skall vara glada att vi har dem hårda och strikta reglerna angående import här i skandinavien, annars hade vi haft en rätt duktig "fail"-lista med produkter.

En annan har erfarenhet av den Asiatiska marknaden som är proppfull med livsfarliga, falerande och på andra sätt inte så bra produkter inom alla områden.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av Kent:

Tycker även att återförsäljarna av dessa nätagg borde ha en smäll på fingrarna. Svinigt att sälja sånt skit!
(Även skitbutiker som Liontech, GH data osv borde kunna räkna ut att ett 700w+ agg för under 300:- i butik inte riktigt hänger ihop)

I vart fall den svenska importören, där borde finnas nån konsekvens på att ta in undermålliga produkter.
Codegen har extremt billiga nätdelar också som t.ex. Deltaco säljer, jag undrar hur säkra dem är.

Sen finns det ju färdiga chassin som är väldigt billiga med inbyggda nätdelar från t.ex. Spire och Codegen.

Permalänk
Medlem

Så dags?

Visa signatur

Lwl