Permalänk
Medlem

grön lila flimmer

Köpte ett xfx 6570 1gb på inet.
Fick hem det idag och kopplade in det i dator.installerade derivrutinerna från skivan. Sen låser sig datorn och det blir grön lila fyrkanter

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger138:

Köpte ett xfx 6570 1gb på inet.
Fick hem det idag och kopplade in det i dator.installerade derivrutinerna från skivan. Sen låser sig datorn och det blir grön lila fyrkanter

ladda ned nyaste drivrutiner från AMD's hemsida, kör aldrig på drivrutiner från skivor då dom är gamla.
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Hinner inte göra något.
Blir grön lila när jag startar internet eller nåt annat program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger138:

Hinner inte göra något.
Blir grön lila när jag startar internet eller nåt annat program.

Har du prövat felsäkert läge?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

nej
edit: Det funkar i felsäkert läge men när jag går in i vanliga windows hänger den sig efter 5-10mnuter.

Permalänk
Medlem

En bild på problemet.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hade du ett nVidia kort innan detta kort du just köpte?
I så fall testa att ominstallera windows.

Men om det ballar ur i felsäkertläge också, så kan ju kortet vara trasigt.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Du kan gå in i enhetshanteraren och backa till en tidigare drivrutin. (microsofts egna) När du gjort detta borde du kunna gå ut på nätet och uppdatera. Anars får du ladda ner på en usb sticka från en annan dator.

Det kan även vara ett trasigt grafikkort men prova att byta drivrutin först.

Visa signatur

Stationär: I5 2500K, Noctua NH9, Gigabyte Z77MD3H, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 GB, Sapphire Radeon HD 7870, Crucial M4 256 GB, Seagate Barracuda 250 GB, WD My Book usb 3 2TB, Samsung DVDRW, Fractal Design Define Mini, Corsair TX 650 W, Fläktar: Fractal Design 1300 RPM 2st, Scythe Gentle Typhoon 1150 RPM 2 st.
Laptop: Asus Zenbook UX31

Permalänk
Medlem

som sagt testat skivans och senaste drivrutiner. Hänger sig fortfarande..

Satte in gammla kortet nu det funkar perfekt.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem för några år sedan och det visade sig vara ett trasigt grafikkort. Det ser ut som du får reklamera eller häva köpet.

Visa signatur

Stationär: I5 2500K, Noctua NH9, Gigabyte Z77MD3H, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 GB, Sapphire Radeon HD 7870, Crucial M4 256 GB, Seagate Barracuda 250 GB, WD My Book usb 3 2TB, Samsung DVDRW, Fractal Design Define Mini, Corsair TX 650 W, Fläktar: Fractal Design 1300 RPM 2st, Scythe Gentle Typhoon 1150 RPM 2 st.
Laptop: Asus Zenbook UX31