Apple dominerar surfplattemarknaden – Ipad står för 68 procent

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag hade också väldigt roligt åt det där. Väldigt fascinerande att Samsung bara har plagierat Apple i USA och inte i Storbritannien.

I både Tyskland, Australien och USA har de vunnit flera fall i domstol (om än överklagats av Samsung) så det är definitivt inte bara i USA.

Jag tycker dock det är bra att domarna är mer hårda för att få slut på det här. Gillar vad den Australienska domaren så häromdan angående ett av målen gällande 3G patent som pågår där mellan Apple och Samsung:

Citat:

“Why on earth are these proceedings going ahead?” Bennett asked the lawyers in court today. “It’s just ridiculous.” A similar dispute between any other two companies would be immediately ordered to mediation, she said.
“Why shouldn’t I order the parties to mediation?” she asked. She said she would expect an answer before the end of the week.

De börjar trötta de också

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Löjligt, klart det inte handlar om det. Patentstriderna har hittills inte drabbat oss konsumenter hård. Du har kunnat köpa dina Androidplattor utan några problem bortsett från en kort period i Tyskland möjligtvis innan Samsung uppdaterade sin Galaxy Tab. Det definitivt inte anledningen till att Apple fortfarande har en så stor del av tablet-marknaden.

Personligen tror jag det har en hel del med mjukvaran att göra. Utbudet av specialanpassade applikationer är betydligt större för iPad än för Android-tablets.

Att Apple sedan kunde leverera iPad3 som slog knock på konkurrenterna vad gäller skärmen och samtidigt ligga kvar i samma prisklass som tidigare generationen tror jag också spelar stor roll. Apple valde att ta mindre marginaler men göra sin platta mer intressant vilket jag tror var helt rätt väg.

Det är inte bara köpförbud Appel har ställt till med utan också orsakt mjukvaru ändringar och design. Helt orättfärdiga åtal.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

I både Tyskland, Australien och USA har de vunnit flera fall i domstol (om än överklagats av Samsung) så det är definitivt inte bara i USA.

Jag tycker dock det är bra att domarna är mer hårda för att få slut på det här. Gillar vad den Australienska domaren så häromdan angående ett av målen gällande 3G patent som pågår där mellan Apple och Samsung:

De börjar trötta de också

Och vem är det som har ställt till med allt detta?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Det är inte bara köpförbud Appel har ställt till med utan också orsakt mjukvaru ändringar och design. Helt orättfärdiga åtal.

Knappast något som fått folk att undvika att köpa Android-tablets så återigen, har inget med hur marknadsandelarna ser ut nu.

Skrivet av Orici:

Och vem är det som har ställt till med allt detta?

Detta specifika fall jag citerade från är en av Samsungs stämningar mot Apple. Och nej, Apple har knappast ställt till med "allt detta". Apple, Samsung, Motorola och alla de andra i denna smutsiga bransch gör vad de har full rätt till att göra. Att patentsystemen ser ut som de gör är dock olyckligt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av S_Z:

I både Tyskland, Australien och USA har de vunnit flera fall i domstol (om än överklagats av Samsung) så det är definitivt inte bara i USA.

Jag tycker dock det är bra att domarna är mer hårda för att få slut på det här. Gillar vad den Australienska domaren så häromdan angående ett av målen gällande 3G patent som pågår där mellan Apple och Samsung:

De börjar trötta de också

Fast i Tyskland gällde det väl andra patent som inte var relaterade till designskydd eller var det designskydd med mera? Vet att Slide-to-unlock var uppe ett varv i Tyskland i alla fall.

Antar att domstolarna tröttnar på att reda ut deras pajkastning i sandlådan... För det stämmer det de säger, normalt när det gäller patentstrider så vill man åt licensiering av patent och försäljningsförbud är bara ett hot för att tvinga fram licensiering. Alternativt så kvittar man patent mot varandra som till exempel Intel och AMD gör. Intel sitter på patent för x86 och AMD har patent för x86-64 (typ i alla fall). Nu har det ju gått från att vara rent ekonomiskt till att försöka låsa ute konkurrenter från marknaden. Varför kan de inte bara konkurrera med en bra produkt istället för att bete sig som småbarn? Verkar som juristerna har fått storhetsvansinne. Hoppas fler länder följer Australien och tvingar till medling istället för att spela med i tramset. Ingen gynnas ju av att de håller på sådär, förutom juristerna då.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sten1930:

Varje gång det publiceras sådana artiklar om apple, börjar folk dissa dem med irrelevanta argument. Bara barnsligt -.-
lär er leva med att apple dominerar Android, det finns flera anledningar till det. främst tror jag att Ipad är Smidigare än Android plattorna.

Ska komma från den som påstår att Apple dominerar Android

Your statement is invalid!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Den är för lik Apples iPhone 3g/3gs! Den åker till domstolen i helgen!

Då kan vi räkna med stämmningar från MIO också då den dessutom är väldigt lik ett bord

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av helmesjoe:

Ord!

Microsoft och Windows 8 kommer käka upp halva världskartan utan tvekan. Haters gonna hate, men jag kan LOVA att så kommer ske. Sitter på en Windows Mango lur, och det otroliga flytet samt lättanvänliga gränssnittet är ett stort hopp i rätt riktning från Android som jag hade innan. Gillar Android, men det är sjukt många saker som är onödigt komplicerade. Bara att avinstallera en app kräver att man krälar sig igenom 4-5 menyer, jämfört med ett långt nedtryck på WP. iOS... Nä, pallar inte.

Nackdelen idag är deras blygsamma utbredning som gör att många appar saknas, eftersom utveckling till Windows Phone knappt existerar i olika bolags tankar. Ska någon ha en app idag är det bara iPhone och Android dom vet ens existerar. But it will all change!

Jag vet inte hur du gör när du avinstallerar en app, men jag tar den drar den till avinstallera och trycker ok, berätta istället hur du byter tangentbord på din

Annars håller jag med, Tror att Apollo är att räkna med faktist, lite mer funktioner och wp kan bli riktigt stort

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Skrivet av Jockew1989:

Jag vet inte hur du gör när du avinstallerar en app, men jag tar den drar den till avinstallera och trycker ok, berätta istället hur du byter tangentbord på din

Annars håller jag med, Tror att Apollo är att räkna med faktist, lite mer funktioner och wp kan bli riktigt stort

Att inte kunna byta tangentbord på WP var det jag minst såg fram emot när jag "bytte sida". Men sedan dess har jag insett att Swype och Swiftkey är den näst största orsaken till alla crasher på min android, och att jag faktisk inte saknat minsta lilla detalj på dom inbyggda i WP

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Detta specifika fall jag citerade från är en av Samsungs stämningar mot Apple. Och nej, Apple har knappast ställt till med "allt detta". Apple, Samsung, Motorola och alla de andra i denna smutsiga bransch gör vad de har full rätt till att göra. Att patentsystemen ser ut som de gör är dock olyckligt.

Det var dock Apple som började dra igång stämningarna på stor skala (brukar finnas tidslinjer osv att finna på nätet), vilket gjort att de andra gör allt de kan för att göra likadant. Det har nog delvis att göra med att patentmiljön i USA överlag är mer stämningsbenägen medan Europa och Ostasien brukar försöka ingå i patentutbyte i högre utsträckning (nu talar jag väldigt brett över marknader).

Så medan du har helt rätt i att de har rätten att göra det de gör så är det många företag som sköter det mycket snyggare än mobiltillverkarna nu gör, och skapar lösningar som hjälper marknadens utveckling som helhet och inte bara vill allt på andras bekostnad.

Skönt dock att även i USA så uttalade sig en domare om att patentlagarna uppenbarligen är felaktigt konstruerade efter en dom kring en Apple-stämning. Nu går ändringar långsamt men att även USA kan se problemen känns betryggande i någon mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det var dock Apple som började dra igång stämningarna på stor skala (brukar finnas tidslinjer osv att finna på nätet), vilket gjort att de andra gör allt de kan för att göra likadant. Det har nog delvis att göra med att patentmiljön i USA överlag är mer stämningsbenägen medan Europa och Ostasien brukar försöka ingå i patentutbyte i högre utsträckning (nu talar jag väldigt brett över marknader).

Nej, det var inte Apple som började. Stämningar har ju funnits i denna brasch läge, dock har ju inte media uppmärksammat lika mycket som de gör nu. Den första gången Apple var med i en stämning rörande iPhone var när Nokia stämde dem 2009. Apple har ju egentligen bara haft två smartphone-tillverkare de gett sig efter ordentligt mig veterligen och det har varit de ledande tillverkarna av Android-lurar. Först HTC och sedan Samsung.

Här en tidslinje för patentbråk från och med smartphone-tiden: http://en.wikipedia.org/wiki/Smartphone_wars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ska komma från den som påstår att Apple dominerar Android

Your statement is invalid!

Återigen, detta handlar om surfplattorna. inte mobil telefonerna

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Permalänk
Entusiast
Skrivet av S_Z:

Nej, det var inte Apple som började. Stämningar har ju funnits i denna brasch läge, dock har ju inte media uppmärksammat lika mycket som de gör nu. Den första gången Apple var med i en stämning rörande iPhone var när Nokia stämde dem 2009. Apple har ju egentligen bara haft två smartphone-tillverkare de gett sig efter ordentligt mig veterligen och det har varit de ledande tillverkarna av Android-lurar. Först HTC och sedan Samsung.

Här en tidslinje för patentbråk från och med smartphone-tiden: http://en.wikipedia.org/wiki/Smartphone_wars

Fast det började ju en rent tekniska patent och har sedan urartat till rent löjliga nivåer där man tar patent på så vida saker som möjligt enbart för att kunna stänga ute andra från marknaden. Det är viss skillnad på patentstämning och patentstämning. Sen sticker det lite extra i ögonen på folk eftersom Apples retorik går ut på att alla har kopierat deras unika design när designen egentligen inte är unik plus att de själva stjäl design och funktioner hej vilt. Det är det där hyckleriet som retar upp folk.

Att låna design är inget nytt och inte att plocka funktioner från andra tillverkare heller. Att låna design har gjorts i hundratals år och att låna bra funktioner från andra program har gjorts så länge datorerna har funnits. Det gäller alla plattformar.

Därför är det tråkigt att ett i grunden trasigt patentsystem har blivit sandlåda för konkurrens. Istället för att lägga pengar på att utveckla bra produkter som ska konkurrera med motståndarna läggs det massa pengar på att stänga ute konkurrenterna från marknaden. Det är väldigt kontraproduktivt för alla inblandade.

Jag är lite rädd att det kommer bli värre med tanke på det patent som Apple nyligen fick igenom i USA vilket skulle kunna betyda att de kan låsa ute i princip alla andra smartphonetillverkarna från den amerikanska marknaden. De har bland annat fått patent på en scrollbar som ändrar storlek beroende på hur stort objektet är. Låter det bekant? Inte så konstigt eftersom det varit standard på datorer de senaste 30 åren. USA skulle verkligen behöva införa prior art i sitt system så man inte kan ta patent på saker som redan finns.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Nej, det var inte Apple som började. Stämningar har ju funnits i denna brasch läge, dock har ju inte media uppmärksammat lika mycket som de gör nu. Den första gången Apple var med i en stämning rörande iPhone var när Nokia stämde dem 2009. Apple har ju egentligen bara haft två smartphone-tillverkare de gett sig efter ordentligt mig veterligen och det har varit de ledande tillverkarna av Android-lurar. Först HTC och sedan Samsung.

Här en tidslinje för patentbråk från och med smartphone-tiden: http://en.wikipedia.org/wiki/Smartphone_wars

Jag vet att Nokia var först med att stämma Apple men det var inte vad jag sade utan vem som var först att ta det till den stora skalan som råder. Av de 27 stämningar som varit mellan mobiltelefontillverkare under "kriget" har Apple stått för nästan 45%. Det, och deras tidiga början, är varför jag anser dem vara först med att dra det till stor skala.

Man ser också en avsevärd avsaknad av stämningar mellan de andra företagen i jämförelse.

Det skulle dock vara ett mycket mindre problem överlag om tillverkare inte tilldelats en del absurt sjuka patent på saker som redan funnits länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Jag vet att Nokia var först med att stämma Apple men det var inte vad jag sade utan vem som var först att ta det till den stora skalan som råder. Av de 27 stämningar som varit mellan mobiltelefontillverkare under "kriget" har Apple stått för nästan 45%. Det, och deras tidiga början, är varför jag anser dem vara först med att dra det till stor skala.

Vet inte hur du kom fram till den siffra.

Skrivet av Evil Peter:

Man ser också en avsevärd avsaknad av stämningar mellan de andra företagen i jämförelse.

Att Androidtillverkarna håller ihop är ju inte konstigt då det inte är någon hemlighet att det framförallt är Android som plattform Jobs ville "utrota". HTC, Google/Motorola, Samsung hjälper ju varandra och har ju även utbytt patent mellan varandra för att användas mot Apple.

Skrivet av Evil Peter:

Det skulle dock vara ett mycket mindre problem överlag om tillverkare inte tilldelats en del absurt sjuka patent på saker som redan funnits länge.

Absolut. Där är vi definitivt överens Som sagt, jag anser att problemet ligger i hur patentsystemet fungerar (eller snarare inte fungerar) idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Vet inte hur du kom fram till den siffra.

Att Androidtillverkarna håller ihop är ju inte konstigt då det inte är någon hemlighet att det framförallt är Android som plattform Jobs ville "utrota". HTC, Google/Motorola, Samsung hjälper ju varandra och har ju även utbytt patent mellan varandra för att användas mot Apple.

Absolut. Där är vi definitivt överens Som sagt, jag anser att problemet ligger i hur patentsystemet fungerar (eller snarare inte fungerar) idag.

Jag räknade antalet stämningar i tidslinjen (som var mellan tillverkare) och hur många Apple stod för.

Ja, de utbyter patent men de är ju egentligen nästan lika stora konkurrenter som de är med Nokia eller Apple. De hjälps ju lite av att Android blir större än vad de själva är men om de fick önska sig fritt skulle de nog vilja vara dominanten på Android. Sedan har du nog rätt i att Jobs inställning gör att de blir än mer benägna att samarbeta, men jag anser också att just den inställningen är delvis varför Apple gjort flest stämningar av företagen.

Ja, vi är överens, även om jag bara anser att största problemet är hur patentsystemet ser ut. Det är fortfarande ett problem när företagen väljer rena stämningar framför samarbete, även om det är på nivån där man bara kan önska och inte direkt lagstifta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Löjligt, klart det inte handlar om det. Patentstriderna har hittills inte drabbat oss konsumenter hård. Du har kunnat köpa dina Androidplattor utan några problem bortsett från en kort period i Tyskland möjligtvis innan Samsung uppdaterade sin Galaxy Tab. Det definitivt inte anledningen till att Apple fortfarande har en så stor del av tablet-marknaden.

Personligen tror jag det har en hel del med mjukvaran att göra. Utbudet av specialanpassade applikationer är betydligt större för iPad än för Android-tablets.

Att Apple sedan kunde leverera iPad3 som slog knock på konkurrenterna vad gäller skärmen och samtidigt ligga kvar i samma prisklass som tidigare generationen tror jag också spelar stor roll. Apple valde att ta mindre marginaler men göra sin platta mer intressant vilket jag tror var helt rätt väg.

den uppdaterade plattan har fått försäljningsförbud i hela EU (källa: http://www.techspot.com/news/49518-apple-wins-eu-wide-sales-b...) den finns dock fortfarande att köpa på prisjakt ^^

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Jag räknade antalet stämningar i tidslinjen (som var mellan tillverkare) och hur många Apple stod för

Det var det jag trodde men får inte ihop några 45% dock. Men skitsamma...

Skrivet av cluffen:

den uppdaterade plattan har fått försäljningsförbud i hela EU (källa: http://www.techspot.com/news/49518-apple-wins-eu-wide-sales-b...) den finns dock fortfarande att köpa på prisjakt ^^

Nja, det är inte den uppdaterade varianten, det är en annan, 7"-modellen (vilket är ännu märkligare). Den som fick säljstopp tidigare och som Samsung ändrade designen på var 10"-modellen, den får säljas.

Edit: Förövrigt, visserligen väldigt offtopic nu men för de som är intresserade av att följa den patent-cirkus som pågår, eller för att se att det inte bara är Samsung och Apple som bråkar trots att det är denna strid som media väljer att visa upp så rekommenderar jag starkt http://www.fosspatents.com/

De senaste där är att Microsoft vann ett fall mot Google/Motorola som gör att de inte får sälja sina Androidmobiler i Tyskland då de bryter mot Microsofts patent som rör filsystem FAT. Motorola vägrar tydligen att acceptera licenskostnaden som Microsoft kräver. Google/Motorola försöker å sin sida få säljförbud av Xbox360 i USA.

Så nej, det är verkligen inte bara Apple...eller Apple och Samsung som bråkar. Det är en enda stor sandlåda.

Permalänk
Medlem

Jäklar vad det går bra för äppel nu!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Känns som det enda som gör att iPad vinner över android plattorna är att en iPad har 4:3 format på skärmen, allt blir alldeles för litet eller för stort med 16:9 beroende på hur man håller den. Annars så skulle jag föredra android plattor, men just denna lilla punkt gör att jag inte klarar av att använda en android platta.

På iPaden får man en bra översikt på hemsidor och kan surfa runt helt oberört i princip, på min galaxy tab (10") så var jag tvungen att zooma in och ut hela tiden för att se vad som står på hemsidorna, vilket blev väldigt tråkigt i längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Knappast något som fått folk att undvika att köpa Android-tablets så återigen, har inget med hur marknadsandelarna ser ut nu.

Detta specifika fall jag citerade från är en av Samsungs stämningar mot Apple. Och nej, Apple har knappast ställt till med "allt detta". Apple, Samsung, Motorola och alla de andra i denna smutsiga bransch gör vad de har full rätt till att göra. Att patentsystemen ser ut som de gör är dock olyckligt.

Appel patenttrollar igen... http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HI...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Nej, det var inte Apple som började. Stämningar har ju funnits i denna brasch läge, dock har ju inte media uppmärksammat lika mycket som de gör nu. Den första gången Apple var med i en stämning rörande iPhone var när Nokia stämde dem 2009. Apple har ju egentligen bara haft två smartphone-tillverkare de gett sig efter ordentligt mig veterligen och det har varit de ledande tillverkarna av Android-lurar. Först HTC och sedan Samsung.

Här en tidslinje för patentbråk från och med smartphone-tiden: http://en.wikipedia.org/wiki/Smartphone_wars

Den där listan är inte alls komplett! Jag minns att Quantum Research Group stämde Apple redan 2007, då var det touch funktionen det var bråk om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Känns som det enda som gör att iPad vinner över android plattorna är att en iPad har 4:3 format på skärmen, allt blir alldeles för litet eller för stort med 16:9 beroende på hur man håller den. Annars så skulle jag föredra android plattor, men just denna lilla punkt gör att jag inte klarar av att använda en android platta.

På iPaden får man en bra översikt på hemsidor och kan surfa runt helt oberört i princip, på min galaxy tab (10") så var jag tvungen att zooma in och ut hela tiden för att se vad som står på hemsidorna, vilket blev väldigt tråkigt i längden.

Nahh... Vet inte om bildformatet är den direkt avgörande faktorn. Det finns Android plattor med 1024x768 (4:3) och 1280x800 (16:10) där den sistnämnda är det bästa bildformatet enligt mig och många andra.

Det har snarare att göra med att iOS har ett väldigt omfattande programbibliotek med väldigt stort utbud av underhållning som Android inte kan matcha.

Permalänk
Inaktiv

Inte så konstigt, För alla Android platterna laggar ju som jag har provat.. Nån som vet varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Den där listan är inte alls komplett! Jag minns att Quantum Research Group stämde Apple redan 2007, då var det touch funktionen det var bråk om.

Nej, den inkluderar bråken mellan de stora smartphone-tillverkarna.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon142735:

Inte så konstigt, För alla Android platterna laggar ju som jag har provat.. Nån som vet varför?

Det beror antagligen på den grundläggande skillnaden i hur Ios och Android hanterar input. Ios har satt högsta prioritet på GUI så alla inmatningar går före allt annat. Därför får man ett flytande gränssnitt. Android har inte den hårda prioritetsordningen så input har samma prioritet. Det betyder att om plattan jobbar men annat så kan det bli fördröjningar i gränssnittet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Inte konstigt att dom har majoriteten av marknaden när dom anmäler sina konkurrenter hej vilt hela tiden. Hade det inte varit för Apple så hade Galaxy tab 10.1 fått säljas i Tyskland och USA bland annat. Verkar dock ljusna upp då "Den upphovsrättsliga tvisten mellan Apple och Samsung ska åter behandlas i domstolen den 25 augusti då den koreanska elektronikjätten ska förklara varför Samsung även borde få fortsätta sälja sina plattor i Tyskland."

http://www.idg.se/2.1085/1.398525/domstolen-backar-fran-samsu...

"Nyligen avslöjade IDG-publikationen Webwereld att åtminstone en av bilderna på Galaxy Tab som används som bevisning av Apple är felaktig eller manipulerad. Apple har valt att varken kommentera det nya domslutet eller avslöjandet om felaktiga bilder."

Det här kan bli intressant, undra vad som händer om Apple hamnar i skiten. Juridiskt sett blir det väl skadestånd, de tappar förmodligen kunder på marknaden men mest intressant blir det att se Applefantasternas desperata försvar.

Skrivet av PierreB:

Det kändes lite lite ändå. Var tex på media markt häromve kan och provade lite androidplattor men jäklar vad dom är efter. Dom var snygga och ics är ju snyggt men segt som sirap på alla jag provade.

Segt som sirap? Kan du utveckla påståendet lite. På vilket sätt är konkurrenterna till iPad segare?

Vet inte om Samsung eller någon annan konkurrent släppt något som skall konkurrera med iPad 3 dock. Så givetvis kan iPad 3 vara mycket starkare.

iPad 2 sågades av Samsungs Galaxy tab 10.1 http://www.pcworld.idg.com.au/article/397372/apple_ipad_2_vs_...

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Skrivet av Karlzooon:

Det här kan bli intressant, undra vad som händer om Apple hamnar i skiten. Juridiskt sett blir det väl skadestånd, de tappar förmodligen kunder på marknaden men mest intressant blir det att se Applefantasternas desperata försvar.

Nej, som du skrev själv kommer dom inte tappa kunder, eftersom deras kunder kommer envisa med desperata försvar, och sedan fortsätta vara deras kunder

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*