Permalänk

6950 cf

Hej, har just nu ett Asus 6950 1gb. Jag undrar om det funkar att köra det i cf med ett http://www.inet.se/produkt/5409361/xfx-radeon-hd6950-2048mb-d... och på så sätt få 2gb grafikminne på något sätt?

Det här är mitt moderkort: http://www.inet.se/produkt/1901881/asrock-m3a770de

Resten av datorn:

Phenom 2 1055t
8gb ram
Corsair hx 650w (Borde väl räcka?)
har lite leds och blingbling fläktar också.

Tacksam för svar!

Permalänk
Moderator
Moderator

Fungerar ja, men det blir inget mer minne utan begränsas till 1GB.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Är det värt med 2x 6950 1Gb? Jag menar man kan ju inte pusha upp tilll några jättehöga grafiker för att Vramen begränsas?
Har också varit sugen men har också bara 1Gb på mitt.

Permalänk
Skrivet av Fille88:

Är det värt med 2x 6950 1Gb? Jag menar man kan ju inte pusha upp tilll några jättehöga grafiker för att Vramen begränsas?
Har också varit sugen men har också bara 1Gb på mitt.

Vet inte riktigt. Hade lätt köpt ett till om det gick att köra ett kort som "huvudkort" och på så sätt få 2gb minne. Vet inte riktigt hur långt man klarar sig på 1gb

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kimolsson:

Vet inte riktigt. Hade lätt köpt ett till om det gick att köra ett kort som "huvudkort" och på så sätt få 2gb minne. Vet inte riktigt hur långt man klarar sig på 1gb

Tja du får ju betydligt mycket mer prestanda än ett ensamt kort på 1GB.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Tja du får ju betydligt mycket mer prestanda än ett ensamt kort på 1GB.

Ja visst. Men blir det mer prestanda per krona än om man skulle köpa ett nytt bättre kort med 2gb? Eller är det bara att kasta pengar i sjön med 1gb nuförtiden?

Permalänk
Medlem

hade hd6970 2gb innan, och ångrar inte att jag kastade ut det mot ett gtx 670 iaf, tystare, svalare, snabbare och bättre drivrutiner med nvidia.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w