Permalänk
Medlem

Enkel lösning på ett kompabilitetsproblem...typ.

Satte ihop en surf/spelburk men hade inte ekonomi just då till ett nytt mer..ehh..passande grafikkort. Så vad göra med nyinköpta ITX chassit och ett zotac H55 med ett grafikkort som inte passade... Ja då får man mäta o klippa en kartongbit, och föra över måtten på ett ungefär.

Sedan tar man fram Dremeln med schyst kapskiva och sätter igång. Den "lätta" anpassningen i chassiplåten tog 1 timme ungefär. Att sedan få dit chassit utan repor och andra skador förorsakat av svår inpassning (humöret) var MYCKET knepigt meeeeen det gick.

Nåväl, efter ytterligare 1 timme fick jag till det. Jag ska lägga en snygg lack inom kort, bilder kommer så fort det är klart. Det var svårt att få till det hela så att alla fästpunkter fungerade. Men det gick till slut med slägga o spett...

Enkel lösning på ett kompabilitetsproblem...typ.

Visa signatur

Är det inte redan gjort är det försent.

Permalänk

Haha ser väldigt trångt ut

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Var ju lite småsnyggt, men kunde sett bättre ut. Påminner om insuget på en bil med riktigt fet motor

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Hedersmedlem

HAHA roligaste modden jag sett på länge

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Klockren mod aldrig sätt nått liknande haha

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem

ser ju as coolt ut!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

SÅ sjukt bra!!!,

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan ju annars konstruera nått av glasfiber och forma till på sidan där så de ser mer integrerat ut.

Typ som ett hood scoop.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Kortet bör ju ha ganska bra temp när luften inte kommer från lådan ^^

Visa signatur

Awsomness

Permalänk

TROLL I SE A TROLL!!

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk

coolt vart det bara fina till det lita så blir det perfa, som sagt innan.. kortet lär nog ha rätt bra temp

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

TROLL I SE A TROLL!!

Jag ser en som behöver återgå till klassrummet och lära sig lite mer...

Visa signatur

O11-D XL || MSI Tomahawk B350 || Ryzen 1600X || 16Gb Corsair Vengance LED 2600MHz || 3080 H2O || Samsung 960EVO 256GB ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av freddeyy:

Jag ser en som behöver återgå till klassrummet och lära sig lite mer...

Jag ser också en sån

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

gör såhär att du skär ungefär 5mm mera, dvs utot mot plåten, köp dig lite ulist och montera runt kylarn så det ser lite proffsigare ut :), väntar på bilder innan jag lägger betyg !

Permalänk

Du valde alltså att förstöra ditt nya chassi, för att få plats med ett äldre grafikkort, som ändå skall bytas ut?
Det ser visserligen lite bad ass ut för stunden, men när du väl har bytt GPU kommer du ha ett väldigt olägligt hål!

// Antonsonera

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonsonera:

Du valde alltså att förstöra ditt nya chassi, för att få plats med ett äldre grafikkort, som ändå skall bytas ut?
Det ser visserligen lite bad ass ut för stunden, men när du väl har bytt GPU kommer du ha ett väldigt olägligt hål!

// Antonsonera

Håller med till 100%, att förstöra sitt chassi för att anpassa det till ett grafikkort som är ganska "outdated" anser jag vara ganska onödigt.

Visa signatur

Intel i7 950 oc 4,0ghz , 18gb ram, 6950 crossfire, 11tb lagring.

Permalänk
Medlem

Min modd på mitt gamla chassi var något liknande (sparkade sönder plexifönstret så jag fick bättre "luftföde")

Permalänk
Musikälskare

Ghettomoddning i all ära men ibland gränsar det till fjortis varning

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det var ju i alla fall en lösning!

Permalänk

Haha.. Fy fan.. Hade ju nästan varit bättre att köra utan chassi 'dörren' och tex ta lite silvertejp som 'dörr' istället

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

bör låta mycket

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

cool=D

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

Jasså... Du står framför spegeln alltså...

Visa signatur

Är det inte redan gjort är det försent.

Permalänk
Medlem

Det har ju passerat lite tid [:-)]sedan "moddningen" gjordes, men det har sin förklaring i att jag först nu har gått igenom kommentarerna, jag hade totalt missat denna lilla detalj då jag inte förväntade mig några kommentarer överhuvudtaget för en såpass liten moddning. Bara för att göra ett avslut kan jag väl ge slutgiltig info. GPU:n byttes senare ut mot ICQ 4 Turbo vilket då passade direkt. En "kantning" av svart gummi (smal svart gummislang som skars upp och limmades dit), mellan GPU och plåtkanten monterades. Ljudet som någon kommentar handlade om var i princip obefintligt, i varje fall störde det inte mig eftersom jag är halvdöv Jag är 50 år och har haft en stroke som påverkat mig mycket.

Lådan kompletterades även med vätskekylning vilket ytterliggare sänkte eventuellt ljud till ingenting. Kylelementet sattes på baksidan med en mycket smidig lösning. Valet att sätta en kapklinga i ett nytt chassi skar i en del kommentatorer, så kan jag ju berätta att jag fick lådan för 250:- pga ett felköp av den tidigare ägaren som bara ville bli av med den så fort det bara gick och då gav jag ett skambud som accepterades... Ibland funkar skambud oxå...

Tyvärr glömde jag av löftet att lägga upp mer bilder [har dåligt minne efter stroken] och datorn gav jag bort för en tid sedan till en väns 11 årige grabb, så några mer bilder blir det inte. Hade nu planerat att bygga en ny speldator men eftersom jag nu vunnit Alina Systems senaste tävling så behöver jag inte göra det eftersom 1:a priset är en spelburk... Tack för alla kommentarer, för jag lärde mig några småsaker, bl.a att det finns ett "intresse" även för små moddningar. Så vid ett eventuellt nytt bygge ska jag foto dokumentera mer noggrant.

Visa signatur

Är det inte redan gjort är det försent.