vill byta från windows 7 till xp men hittar inga drivrutiner för min dator

Permalänk
Medlem

vill byta från windows 7 till xp men hittar inga drivrutiner för min dator

Tjena alla i sommarvärmen
Jag har installerat om min andra dator och bytat från windows 7 till xp, men kan som sagt inte hitta några drivrutiner till den..
modellen heter ASUS X53SJ-SX436V.
när jag kollar inne på systemverktyg så är ingen installerat, någon som har något tips eller vet nån "all round" drivrutiner för denna datorn?
behöver inte vara det mest optimala bara den funkar.
tack på förhand // simon

Permalänk
Medlem

Det kanske är så att asus inte har drivrutiner för win xp till just din dator.
Kanske ett besök på www.asus.com.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Asus Prime X570-P| RTX 3070 TUF OC 8GB | Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3200 MHz | Corsair RM850W | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Fläktar 6 st be quiet! | LG 27" UltraGear 27GP83B | LG 55" TV OLED55B9PLA via AOC-HDMI 10m

Permalänk
Skrivet av unik123:

Tjena alla i sommarvärmen
Jag har installerat om min andra dator och bytat från windows 7 till xp, men kan som sagt inte hitta några drivrutiner till den..
modellen heter ASUS X53SJ-SX436V.
när jag kollar inne på systemverktyg så är ingen installerat, någon som har något tips eller vet nån "all round" drivrutiner för denna datorn?
behöver inte vara det mest optimala bara den funkar.
tack på förhand // simon

Tja!

Skulle tro att det inte finns några drivrutiner skrivna för xp. Finns ingen anledning för företagen att göra att drivrutinerna är funktionella med ett sånt gammalt OS.

Måste bara fråga varför du vill gå från Windows 7 till XP?`

Permalänk
Hedersmedlem

Denna dator är antagligen inte gjord för XP (11 år gammalt OS) och därför hittar du inte drivisar till den heller. Jag skulle installerat W7 och dragit ner på alt extra lull lull och ändå fått ett snabbt system.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av unik123:

Tjena alla i sommarvärmen
Jag har installerat om min andra dator och bytat från windows 7 till xp, men kan som sagt inte hitta några drivrutiner till den..
modellen heter ASUS X53SJ-SX436V.
när jag kollar inne på systemverktyg så är ingen installerat, någon som har något tips eller vet nån "all round" drivrutiner för denna datorn?
behöver inte vara det mest optimala bara den funkar.
tack på förhand // simon

Som sagt, varför byta ned sig till ett 11 år gammalt OS?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.