Permalänk

geforce 560 hjälp

jag köpte ett gforce 560 av min kompis. men när jag sätter på grafikkortet så snörar inte flekten. vad är felet?

Permalänk
Medlem

Har du sett till att alla kablar är rätt dragna? Är det första jag kan tänkta mig har gått fel.

EDIT: Vad har du gjort för koller? Tankat Afterburner och kollat fläkthastighet? Installerat nVidias drivrutiner osv?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700x RAM: 16GB (2x8192MB) 3200 MHz
Grafik: Zotac GTX 1080 Moderkort: Gigabyte GA-AB350N-Gaming WIFI (rev. 1.0)
Chassi: Fractal Design Core 3000 Svart PSU: Corsair CX750M

Permalänk
Avstängd

Om du har den miljövänliga modellen så måste du snurra fläkten för hand.

Permalänk

Jag vil inte hålla på med kriminell verksamhet. det är emot min moral

Permalänk

Att "tanka" afterburner är inte olagligt eftersom du laddar ner det från MSI(skaparens) hemsida.

Permalänk
Medlem

Trollar du? Om inte, så ska jag ju såklart klargöra att Afterburner är ett gratis program för att hantera sitt grafikkort. Hittas här

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700x RAM: 16GB (2x8192MB) 3200 MHz
Grafik: Zotac GTX 1080 Moderkort: Gigabyte GA-AB350N-Gaming WIFI (rev. 1.0)
Chassi: Fractal Design Core 3000 Svart PSU: Corsair CX750M

Permalänk

aha. tordde det var ett olagligt program. jag laddade ner det. men jag kan inte installera för jag har inte admin rättigheter på min dator.

Permalänk
Medlem

Det är ett problem. Be förälder/person med dessa hjälpa dig? Kortet har ju ändå kostat en slant, vore synd om du inte fick det att funka.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700x RAM: 16GB (2x8192MB) 3200 MHz
Grafik: Zotac GTX 1080 Moderkort: Gigabyte GA-AB350N-Gaming WIFI (rev. 1.0)
Chassi: Fractal Design Core 3000 Svart PSU: Corsair CX750M

Permalänk

men kortet funkar. det är bara att flekten inte snurrar. det följde med nån sladd som han sa man skulle ha. men jag hittade inget ställe att använda sladden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmasta1336661:

aha. tordde det var ett olagligt program. jag laddade ner det. men jag kan inte installera för jag har inte admin rättigheter på min dator.

Fail.....

Högerklicka och kör som admin, tror dock du är ett troll så GO FUCK YOURSELF

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tjoflojt:

Trollar du? Om inte, så ska jag ju såklart klargöra att Afterburner är ett gratis program för att hantera sitt grafikkort. Hittas här

Sluta vara så dryg, det märks ju att han inte är en van datoranvändare. Försök att hjälpa honom istället för att anklaga honom för att vara ett troll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av markus9090:

Fail.....

Högerklicka och kör som admin, tror dock du är ett troll så GO FUCK YOURSELF

Du också för den delen.

Permalänk
Medlem

luktar onekligen troll, då nicket är purfärskt. Tji på mig som försökte vara en trevlig prick.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700x RAM: 16GB (2x8192MB) 3200 MHz
Grafik: Zotac GTX 1080 Moderkort: Gigabyte GA-AB350N-Gaming WIFI (rev. 1.0)
Chassi: Fractal Design Core 3000 Svart PSU: Corsair CX750M

Permalänk

det finns något som heter admin grupp. denna ingår jag inte i. jag är en användare på datorn. min pappa är administratör

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tjoflojt:

luktar onekligen troll, då nicket är purfärskt. Tji på mig som försökte vara en trevlig prick.

Han kanske registrerade för att fråga om hjälp.

Permalänk
Medlem

Fast de flesta människor brukar ändå ha ett nick de använt mer än en gång i världshistorien. 1 träff på google. Enkel matte.

Ska jag vara helt ärlig börjar det kännas som jag blir dubbeltrollad här. Borde nog gå och lägga mig.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700x RAM: 16GB (2x8192MB) 3200 MHz
Grafik: Zotac GTX 1080 Moderkort: Gigabyte GA-AB350N-Gaming WIFI (rev. 1.0)
Chassi: Fractal Design Core 3000 Svart PSU: Corsair CX750M

Permalänk
Medlem
Skrivet av thedudewait:

Du också för den delen.

nej du, har gjort vissa fylle inlägg som jag ångrar och blivit avstängt för men på senaste tiden har ja skärpt mej och slutat med detta, bara kolla senaste inlägg så ser du

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjoflojt:

Fast de flesta människor brukar ändå ha ett nick de använt mer än en gång i världshistorien. 1 träff på google. Enkel matte.

Kan va ett anvanserat troll;)

Permalänk

jag har använt detta namn i spel såsom crysis

Permalänk
Medlem

Hahahah, Är det här ett skämt?

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk
Skrivet av darkmasta1336661:

men kortet funkar. det är bara att flekten inte snurrar. det följde med nån sladd som han sa man skulle ha. men jag hittade inget ställe att använda sladden.

Fortsätter du att använda kortet utan fläkt så kommer det nog inte funka länge till ska du se

Du kunde inte frågat vart sladden skulle sitta då innan du satte igång? För att få slut på detta; Hur många sladdar har du kopplat till kortet?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tjoflojt:

Fast de flesta människor brukar ändå ha ett nick de använt mer än en gång i världshistorien. 1 träff på google. Enkel matte.

Ska jag vara helt ärlig börjar det kännas som jag blir dubbeltrollad här. Borde nog gå och lägga mig.

Han kanske gjorde ett nytt nick föra att vara anonym.

Permalänk

jag försöker bara få hjälp med mitt grafikkort. men det verkar som en annan diskution har skapats

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmasta1336661:

jag har använt detta namn i spel såsom crysis

gå o lägg dej istället

Permalänk
Skrivet av darkmasta1336661:

jag försöker bara få hjälp med mitt grafikkort. men det verkar som en annan diskution har skapats

Ja, det var verkligen oturligt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

jag har kopplat 1 kabel från PSU till grafikortet. den var gul svart

Permalänk
Medlem

Mm, 2 på natten får man inga bra svar på någonting. Om du fortfarande behöver hjälp imon, posta då gärna fullständiga specs på datorn så att vi verkligen kan hjälpa till.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700x RAM: 16GB (2x8192MB) 3200 MHz
Grafik: Zotac GTX 1080 Moderkort: Gigabyte GA-AB350N-Gaming WIFI (rev. 1.0)
Chassi: Fractal Design Core 3000 Svart PSU: Corsair CX750M

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmasta1336661:

jag försöker bara få hjälp med mitt grafikkort. men det verkar som en annan diskution har skapats

Okej då, lyser grafikkortet överhuvudtaget? vem var det som monterade den? vet personen ifråga vad han höll på med ?

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk

Varför måste alla anklaga honom för att vara ett troll, det märks ju tydligt att han inte är speciellt kunnig inom datorer.

Visa signatur

ASUS Sabertooth P67, i7 2600k, 4xKingston HyperX 4GB 1600MHz, Intel 520 120gb, WD Green 1,5TB, 2xWD Green 2TB, Sapphire R9 290, Corsair HX 750W 80+ Silver, Cooler Master HAF X, Corsair H100, Asus Xonar Esscens STX
Beyerdynamic DT990 Premium 250ohm + Snowball mic
Ducky Shine 2 MX Red

Permalänk

grafikkortet lyser inte. finns inte nån lampa på grafikkortet. men fläkten rör sig lite i början men sen stannar den helt