Surface till Sverige eller inte?

Permalänk

Surface till Sverige eller inte?

Tjenare!

Förra veckan läste jag någon stans att Surface-plattan endast kommer gå att köpa i Microsofts egna butiker. Har dock varit borta hela helgen utan internetuppkoppling eller så och undrar om något nytt kommit fram? Finns det någon mer info, kommer den att gå att köpa i Sverige eller inte?

Om inte, hur fungerar det att importera via Microsoftstore? Kommer det gå att få in den till Sverige därifrån, eller blir det ebay eller liknande som gäller?

Sjukt tacksam för svar, det är förresten x86-versionen jag är intresserad av om det skulle spela någon roll. Och förresten, har det kommit några mer specifika prisuppgifter under helgen mer än "som ultrabooks"? Ultrabooks kostar ju väldigt olika, tror ni att det blir 8-9k eller kanske ända upp mot 12k?

Ber om ursäkt för slarvigt skriven text, är sjukt stressig när jag skriver detta då jag har bråttom.

Permalänk
Medlem

Står också att vissa typ utvalda leverantörer ska få den.

Permalänk
Avstängd

Är ganska säker på att den når Sverige.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Som jag förstått det kan nog prisnivån på x86-varianten bli ganska otrevlig. Över 10 skulle inte förvåna mig.

Edit: Men man vet ju aldrig, MS kan ju få för sig att kränga den så billigt som möjligt också, med nollmarginal. De har ju gjort det förut. Och det vore en bra idé, om de snabbt vill tränga sig in i marknaden...

Edit 2: Å andra sidan gäller det nog ARM-modellen i så fall. x86-modellen lägger de nog på en fin marginal på, då den målgruppen nog redan är MS-trogna och har mer pengar.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Som jag förstått det kan nog prisnivån på x86-varianten bli ganska otrevlig. Över 10 skulle inte förvåna mig.

Edit: Men man vet ju aldrig, MS kan ju få för sig att kränga den så billigt som möjligt också, med nollmarginal. De har ju gjort det förut. Och det vore en bra idé, om de snabbt vill tränga sig in i marknaden...

Edit 2: Å andra sidan gäller det nog ARM-modellen i så fall. x86-modellen lägger de nog på en fin marginal på, då den målgruppen nog redan är MS-trogna och har mer pengar.

MS sa att X86 skulle kosta som ultrabook och arm som andra arm plattor

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

MS sa att X86 skulle kosta som ultrabook och arm som andra arm plattor

Dvs 7000 (som infinity pad) och 10,000+ (som high end ultrabooks). Precis de priser som Webhallen listar för MS Surface.

Enkel logik, eftersom Microsoft kommer räkna Surface som en "premium" platta med hög kvalité... Oavsett om den är skit jämfört med allt annat förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Dvs 7000 (som infinity pad) och 10,000+ (som high end ultrabooks). Precis de priser som Webhallen listar för MS Surface.

Enkel logik, eftersom Microsoft kommer räkna Surface som en "premium" platta med hög kvalité... Oavsett om den är skit jämfört med allt annat förstås.

Du tog den dyraste arm platta nu. skulle gissa runt 4500-5000 för arm med office och runt 7-8000 för billigaste x86

Permalänk

Eftersom att Microsoft nu säger att de bara ska sälja "a few million" exemplar av Surface så kan det ju mycket väl vara så att de släpper plattan för att "tvinga" andra tillverkare att göra ännu bättre plattor. Har vi tur så kan det ju även betyda att de försöker hålla nere priserna för att även skapa en liten prispress på andra tillverkare.

Går billigaste x86-varianten på under 9000kr så blir det mest troligt ett köp för mig iaf.