Permalänk
Avstängd

GTX 550 TI, BF3

Tja, den ända nya delen i min dator, e ett grafikkort: GTX 550 TI, har en mkt bättre dator men den e hos morsan, denna dator e hos farsan.

Tror ni att jag med detta Nvidia Geforce GTX 550 TI kortet klara BF3 med följande specs och förväntningar:
CPU: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5200+ @ 2,7GHZ ( 2 kärnig 2,7GHZ )
RAM: 2 GB, 800 MHZ
GPU: Asus NVIDIA GeForce GTX 550 TI

Kan jag klara BF3 på 1920x1080 (Eller vad det nu e) upplösning och allting på LOW, det borde jag nästan kunna göra med dessa delar?
Får va lite lagg, men inget störande.

Permalänk
Avstängd

20-45 fps i multiplayer tippar jag på

Permalänk
Medlem

Kan bli lite slött skulle jag tro. Dags för uppgradering.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

inte en chans.
din cpu är alldeles för svag.
jag har en 5600+ som är lite snabbare än din och kör på en myyyycket lägre upplösning allt på low och får 20-25 fps vilket är lite.
Så nej är svaret. Om du vill komma billigt undan det så är ett moderkort med lga 775 socket och en core 2 quad att rekomendera.

Permalänk
Medlem

Din cpu är en flaskhals de dags att gå över till Hexa core

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasteone:

Tja, den ända nya delen i min dator, e ett grafikkort: GTX 550 TI, har en mkt bättre dator men den e hos morsan, denna dator e hos farsan.

Tror ni att jag med detta Nvidia Geforce GTX 550 TI kortet klara BF3 med följande specs och förväntningar:
CPU: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5200+ @ 2,7GHZ ( 2 kärnig 2,7GHZ )
RAM: 2 GB, 800 MHZ
GPU: Asus NVIDIA GeForce GTX 550 TI

Kan jag klara BF3 på 1920x1080 (Eller vad det nu e) upplösning och allting på LOW, det borde jag nästan kunna göra med dessa delar?
Får va lite lagg, men inget störande.

Uppgradera CPUn och RAM. 2GB med 800Mhz är inget bra. MINST 4GB med 1333Mhz. Dock skulle jag köpt 8GB direkt, billigt som det är.
En CPU som klarar BF3 utmärkt kostar inte mer än 1000kr.
Så en uppgradering skulle kanske kosta allt tillsammans ungefär 1400kr? Om du har pengarna så borde du göra det!

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Din cpu är en flaskhals de dags att gå över till Hexa core

Varför ska du alltid envisas om att alla ska köpa hexa-cores?

Till TS; datorn verkar vara väldigt dåligt utrustad för BF3 i samtliga komponenter. Du har den minnesmängd som sägs vara den minimala för att du ö.h.t. ska kunna spela spelet, CPU'n har några år på nacken och grafikkortet är inte det bästa. Hade du i åtanke att uppgradera denna datorn eller var det bara en check för att se om du ens klarar av spelet på den?'

EDIT: Datorn kan säkert klara av att köra det på low, men knappast i 1080p om det nu ska vara spelbart också.

Visa signatur

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.

Permalänk
Medlem

Jag har en E8300 (wolfdale) @ 3.6ghz. Allt på low så kommer jag inte upp i vettig framerate ens på singelplayer. Visst är det "spelbart" om man nu envisas. Men skulle inte börja lira online med den direkt...
Vissa athlon 64 processorer är upplåsningsbara till phenom x4. Kolla upp om din är det. Det skulle hjälpa en del.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag har en E8300 (wolfdale) @ 3.6ghz. Allt på low så kommer jag inte upp i vettig framerate ens på singelplayer. Visst är det "spelbart" om man nu envisas. Men skulle inte börja lira online med den direkt...
Vissa athlon 64 processorer är upplåsningsbara till phenom x4. Kolla upp om din är det. Det skulle hjälpa en del.

K tack, hur kollar jag om den e upplåsbar till x4 phenom?

Permalänk
Avstängd

Ska köpa ny CPU kanske.

Funderar på att köpa en ny CPU, men den måste vara godkänd för bf3, vill lägga ner cirka 500 - 900 kr.
Och självkalrt måste den passa mitt moderkort: ASUS M2N68-VM!
Link till mitt moderkort: http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM2Plus/M2N68VM/#specifi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheAndrew:

Varför ska du alltid envisas om att alla ska köpa hexa-cores?

Till TS; datorn verkar vara väldigt dåligt utrustad för BF3 i samtliga komponenter. Du har den minnesmängd som sägs vara den minimala för att du ö.h.t. ska kunna spela spelet, CPU'n har några år på nacken och grafikkortet är inte det bästa. Hade du i åtanke att uppgradera denna datorn eller var det bara en check för att se om du ens klarar av spelet på den?'

EDIT: Datorn kan säkert klara av att köra det på low, men knappast i 1080p om det nu ska vara spelbart också.

Inget fel på graffet faktiskt. Klarar BF3 på Medium, med rätt CPU och minne.
Som sagt är det han behöver uppgradera minnet och CPUn. 4GB RAM (eller mer) och en antingen Intel i3 2100 eller Phenom 2 X4 (typ 965) kommer göra susen för ett lågt pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasteone:

Funderar på att köpa en ny CPU, men den måste vara godkänd för bf3, vill lägga ner cirka 500 - 900 kr.
Och självkalrt måste den passa mitt moderkort: ASUS M2N68-VM!
Link till mitt moderkort: http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM2Plus/M2N68VM/#specifi...

Gör det. Står att AMD funkar bäst och ett Phenom 2 verkar funka så kolla på det. Phenom 2 X4 965 kostar cirka 900kr på Inet och kan garantera dig att om du köper det och mer RAM minne så kommer du klara BF3 på Medium utan "lagg"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Inget fel på graffet faktiskt. Klarar BF3 på Medium, med rätt CPU och minne.
Som sagt är det han behöver uppgradera minnet och CPUn. 4GB RAM (eller mer) och en antingen Intel i3 2100 eller Phenom 2 X4 (typ 965) kommer göra susen för ett lågt pris!

Blir denna bra?
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/105424-amd_phenom_ii_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Gör det. Står att AMD funkar bäst och ett Phenom 2 verkar funka så kolla på det. Phenom 2 X4 965 kostar cirka 900kr på Inet och kan garantera dig att om du köper det och mer RAM minne så kommer du klara BF3 på Medium utan "lagg"

Medium njaaa kanske om man klara dropps under 60fps, Sitter med ganska så rejällt överclockat 5850 och snittar 70-75fps i multiplayer.

Kan inte lova att det går tyvärr, står att Phenom funkar bra men står ingenting om Phenom II men nån mer kunnig får ta o svara på de. Mitt tips till dig maila Asus och fråga

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Inget fel på graffet faktiskt. Klarar BF3 på Medium, med rätt CPU och minne.
Som sagt är det han behöver uppgradera minnet och CPUn. 4GB RAM (eller mer) och en antingen Intel i3 2100 eller Phenom 2 X4 (typ 965) kommer göra susen för ett lågt pris!

Kan faktiskt fixa mer i RAM, men däremot, processor har jag nog inte råd med, finns det ingen annan CPU som klarar HELT UTAN LAGG på low med upplösning 1920x1080p ?

Om jag har GTX 550 TI och 4 GB RAM, dock typ 600 mhz minnen, men har 4 st som jag kan plocka från morsans gamla dator, blir 4 GB då,
Så om jag har mitt GTX 550 TI och mina 4 st ram minnen så att jag får 4 GB RAM och ngn billig processor kommer jag kunna lira BF3 på LOW 1920x1080P?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Medium njaaa kanske om man klara dropps under 60fps, Sitter med ganska så rejällt överclockat 5850 och snittar 70-75fps i multiplayer.

Jodå. Varför skulle inte ett 550Ti klara det? http://www.youtube.com/watch?v=evcZR5H1eGc
Han får på High 40-70fps utan Fraps. Hittade många som kunde köra High med 550Ti på cirka 50-60fps så Medium borde funka skitbra!

Är inte 100%. Fråga Webbhallen om den funkar med ditt moderkort. Inet har hjälpt mig flera gånger så Webbhallen borde göra detsamma.

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vissa athlon 64 processorer är upplåsningsbara till phenom x4. Kolla upp om din är det. Det skulle hjälpa en del.

Skrivet av hasteone:

K tack, hur kollar jag om den e upplåsbar till x4 phenom?

Den processorn är från 2006.
Phenom II är från 2009.

Så nej, den är inte upplåsbar. Det är Athlon II X4 640, X3 420 och de processorerna från 2009 som är upplåsbara till Phenom II x4.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag hoppas att ni folk har koll på att han sitter på en AM2 socket och ddr2 Ram.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Gör det. Står att AMD funkar bäst och ett Phenom 2 verkar funka så kolla på det. Phenom 2 X4 965 kostar cirka 900kr på Inet och kan garantera dig att om du köper det och mer RAM minne så kommer du klara BF3 på Medium utan "lagg"

Funkar denna att lira me på >>LOW<< 1920x1080P?

Köper denna isf.. http://www.proshop.se/Processor/AMD-Athlon-II-X3-450-2221464....

Permalänk
Medlem

http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM2Plus/M2N68VM/#CPUS

den finns inte med i support list men de andra phenom II finns med, så antar att det borde fungera. Men du måste nog uppdatera bios om du inte har gjort det. Köp även mer minne, ddr2 är det du ska ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasteone:

Kan faktiskt fixa mer i RAM, men däremot, processor har jag nog inte råd med, finns det ingen annan CPU som klarar HELT UTAN LAGG på low med upplösning 1920x1080p ?

Om jag har GTX 550 TI och 4 GB RAM, dock typ 600 mhz minnen, men har 4 st som jag kan plocka från morsans gamla dator, blir 4 GB då,
Så om jag har mitt GTX 550 TI och mina 4 st ram minnen så att jag får 4 GB RAM och ngn billig processor kommer jag kunna lira BF3 på LOW 1920x1080P?

Tacksam för svar!

http://www.inet.se/produkt/5308816/amd-athlon2-x4-641-2-8ghz-...
Hittade denna och den ska klara BF3 på Low med den upplösningen. Även Medium-High med lägre upplösning.
Är inte säker om den passar men det kan du fråga Inet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mylife:

http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM2Plus/M2N68VM/#CPUS

den finns inte med i support list men de andra phenom II finns med, så antar att det borde fungera. Men du måste nog uppdatera bios om du inte har gjort det. Köp även mer minne, ddr2 är det du ska ha

Menar du inte DDR3? 4GB DDR3 kostar kanske 200-250kr om du väljer 1333Mhz. Kostade mitt som jag köpte till den gamla burken iaf.

Permalänk
Avstängd

Fuck this.. Får köra på låg upplösning med då :P

Om jag kör på typ 1680x1080P och >>LOW<< med dessa specs:

CPU: AMD ATHLON x2 5200+ @ 2,7ghz dual core
GPU: Nvidia GeForce GTX 550 TI
RAM: 4 GB ( 4x1, 4 st 1 GB minnen.. DDR2, 600 - 800 mhz, vet ej har ej kollat på dem än, de e i morsans gamla dator, får se om de passar.)

Kan jag klara BF3 med pyttelite lagg, alltså, så att man kan köra multiplayer utan att det laggar allt för mkt, tänkte upplösningen 1680x1080p på >>LOW<<
Om inte, vilekn upplösning annars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Menar du inte DDR3? 4GB DDR3 kostar kanske 200-250kr om du väljer 1333Mhz. Kostade mitt som jag köpte till den gamla burken iaf.

Ja men hans moderkort stödjer inte ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasteone:

Om jag kör på typ 1680x1080P och >>LOW<< med dessa specs:

CPU: AMD ATHLON x2 5200+ @ 2,7ghz dual core
GPU: Nvidia GeForce GTX 550 TI
RAM: 4 GB ( 4x1, 4 st 1 GB minnen.. DDR2, 600 - 800 mhz, vet ej har ej kollat på dem än, de e i morsans gamla dator, får se om de passar.)

Kan jag klara BF3 med pyttelite lagg, alltså, så att man kan köra multiplayer utan att det laggar allt för mkt, tänkte upplösningen 1680x1080p på >>LOW<<
Om inte, vilekn upplösning annars?

Testa det. In men minnena och starta.
Sen startar du BF3 med de inställningar du tänkt, laggar det för mycket så dra ner på upplösningen. Du kan också köra Window-mode så att det inte kräver så mycket av datorn som det gör när man kör fullscreen

Permalänk
Medlem
Skrivet av mylife:

Ja men hans moderkort stödjer inte ddr3

Jaha. Det förklarar saken

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasteone:

Om jag kör på typ 1680x1080P och >>LOW<< med dessa specs:

CPU: AMD ATHLON x2 5200+ @ 2,7ghz dual core
GPU: Nvidia GeForce GTX 550 TI
RAM: 4 GB ( 4x1, 4 st 1 GB minnen.. DDR2, 600 - 800 mhz, vet ej har ej kollat på dem än, de e i morsans gamla dator, får se om de passar.)

Kan jag klara BF3 med pyttelite lagg, alltså, så att man kan köra multiplayer utan att det laggar allt för mkt, tänkte upplösningen 1680x1080p på >>LOW<<
Om inte, vilekn upplösning annars?

Bara att du testar om du har allt. Om du ska få ut 4gb måste du även ha 64bitars. Vet inte vad du har idag men tänk på att xp inte funkar i bf3

Din cpu är vad som är systemkraven. Vet inte hur dom har räknat, men det är säkert inte caspian/64p

Permalänk
Medlem

Tror nog den datorn endast bjuder på bildspel.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0ckeeh:

Tror nog den datorn endast bjuder på bildspel.

Där var du allt rolig du

Skrivet av mylife:

Bara att du testar om du har allt. Om du ska få ut 4gb måste du även ha 64bitars. Vet inte vad du har idag men tänk på att xp inte funkar i bf3

Din cpu är vad som är systemkraven. Vet inte hur dom har räknat, men det är säkert inte caspian/64p

Tror det funkar men inte med så många som 64 pers i en mega bana som caspian.

Permalänk
Medlem

Kan ta å använda tråden också!!

Min brorsa behöver lite uppgradering

Dator Spec
Intel Core i3 - 530 2.9Ghz
RAM - 8GB
Grafikkort - 9800GT

Tänker på att köpa ett MSI GeForce GTX 560 SE 1024MB OC http://www.inet.se/produkt/5409544/msi-geforce-gtx-560-se-102...

Vad kommer FPS:en ligga på?

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz