Kommer den 4:e iPad ha SD-kort plats?

Permalänk
Medlem

Kommer den 4:e iPad ha SD-kort plats?

Jag har hört rykten att i den nya iPad, iPhone och iPod kommer det finnas SD-plats. Stämmer detta?

Jag är inne på att köpa både iphone och ipad, men känns tråkigt att lägga 14k på det nu om de kommer med expanderbart minne inom snar framtid..

Permalänk
Medlem

Skulle nog inte räkna med det..

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

99% nej.

Permalänk
Medlem

Känns väldigt o-troligt att de skulle ha det. Dessutom så skulle nog fotoimport vara det enda användningsområdet, resten använder man iTunes till.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Det finns ingen användningsområde för det. Vill du ha mer lagring så gör du det i molnet.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

När tom miniräknarna börjat komma upp i 2GB så kan man ju börja fråga sig varför Apple inte skall låta en utöka sin lagring med ett SD-kort. Sen är det lite häftigt med en räknare som är kraftfullare än min första dator

HP 50g

Permalänk
Medlem

som sagt man lagrar i molnet idag så att använda minneskort är ganska meningslöst

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

lagring i molnet är inte för alla.. Dessutom har vissa bara WiFi, vad gör man då om man sitter ute i skogen? Att använda sig av mobilen är inte det bästa heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

som sagt man lagrar i molnet idag så att använda minneskort är ganska meningslöst

Hur kommer det sig då att flera andra tillverkare kör med inbyggt minne och samtidigt låter en utöka minnesmängden om man så önskar? I fallet med min räknare så får man ett i praktiken oändligt lagringsutrymme då merparten av de program som jag har skrivit till den på sin höjd endast upptar ett par kB. Det gör således att miniräknaren går att använda som en handdator för att lagra viktiga möten och även som ett uppslagsverk då det går att söka i bla periodiska systemet. Man kan även få den att spela enklare melodier men det är inget som jag har testat än.

Den som vet hur man kompilerar rebeltemat får gärna skicka ett PM.

Permalänk
Medlem

anledningen är att Apple inte vill riskera nått som förstör standarden. och om man ser på hur ofta Android-användare pluggar in ett C2 och sen gnäller om att kameran hänger sig så ser man att dom har gissat rätt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

anledningen är att Apple inte vill riskera nått som förstör standarden. och om man ser på hur ofta Android-användare pluggar in ett C2 och sen gnäller om att kameran hänger sig så ser man att dom har gissat rätt.

Anledningen är att Apple vill kunna fortsätta ta hundratals procent överpris på minnet. Köpa ett SD-kort på 32GB för 250kr i butik eller betala 800kr för 32GB extra hos Apple.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

anledningen är att Apple inte vill riskera nått som förstör standarden. och om man ser på hur ofta Android-användare pluggar in ett C2 och sen gnäller om att kameran hänger sig så ser man att dom har gissat rätt.

Har då aldrig hänt på mina 3 st andriod mobiler jag haft.Så nice att peta in 32gb extra minne för en 200kr.Och kunna byta batteri själv

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Anledningen är att Apple vill kunna fortsätta ta hundratals procent överpris på minnet. Köpa ett SD-kort på 32GB för 250kr i butik eller betala 800kr för 32GB extra hos Apple.

eller det..

går dock inte att komma ifrån att designen spelar in också, det vore ett problem att sätta en slidelucka till på iPhone. samma sak med andra minimalist eller gjutna designer, som Nokias tex.

Skrivet av fermia:

Har då aldrig hänt på mina 3 st andriod mobiler jag haft.Så nice att peta in 32gb extra minne för en 200kr.Och kunna byta batteri själv

ett riktig billigt C2? beror på hur mycket minne nallen har i övrigt också iof.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Köp en androidplatta då. Problem löst

Permalänk

Ingen användning för minneskort? Vikelt skitsnack, Jag använder minneskort dagligen till min Samsung Slate för överföring av bilder från kamera, när jag är hemma hos mina föräldrar/kompisar flyttar jag enkelt filer med micro SD kortets hjälp. Slaten har inten slidelucka heller, bara att trycka in kortet. Ren och skär idioti att inte ha SD kort plats. Kollat vad du kan få 32 GB för på senaste tiden? 20 dollar på amazon. Varje gång jag hör nån tex försvara avsaknaden av SD kort plats eller USB på Ipad tänker jag direkt "hjärntvättad fanboy utan förmåga att se kritiskt på sina prylar."

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb