KFA2 GTX 570... Kvalitet lika med ****?

Permalänk
Medlem

KFA2 GTX 570... Kvalitet lika med ****?

Hej!

Köpte ett KFA2 GTX570 till grabben för mindre än två månader sen, i lördags fick hans dator en shutdown och sen vid start har han röda horisontella streck över hela skärtmen (samma resultat när vi testade på mig)
Enligt loggen låg han på 30-35c nivån och han överklockar ej.

Har gjort alla checkliste saker som att återställa drivisar och, damm, värme, strömtillförsel, kollat kablar.. och ja, allt (vilket iofs är meningslöst då jag får samma resultat på min burk)
Hans dator och GPU speciellt är klanderfri när det kommer till damm osv.

Är KFA" dåliga i kvallen i överlag eller var det ett måndagsex?
Har stressat kortet när jag köpte det för att se så det var ok, trist men dock skönt att det gick sönder efter två månader och inte ett år.
Sjukt trist att stå utan kort på datorn nu bara denna regninga sommar.

Tänkte köpa nytt åt honom då jag antar att INET där jag köpte det inte har fler utav den sorten på lager.
Tänkte slänga till några kronor, vad ska man dunka i hans burk då och av vilka, tror gärna jag kör på Nvidia och någon utav deras undertillverkare, Gigabyte, MSI..osv..vilka har bäst rykte/kvallitet?
Har dåliga vibbar av ATI, men övertyga mig om jag har fel.

Permalänk
Hedersmedlem

Antagligen ett måndagsex, men du har väl garantin kvar? Hör med butiken hur du skall gå tillväga med detta.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

KFA har inte dåligt rykte. Ni har haft otur helt enkelt.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Skönt att höra ang kvaliteen iaf.
Garanti lär ju vara kvar och INET har ju ett fett skön -klicka felanmäl- funktion på alla fakturor
Fick dock panik då den inte fanns med, tog en jäkla dag av FAN FAN FAN innan jag insåg att jag köpte BARA kortet på ett annat konto hos dem lol

Permalänk
Medlem

Ska du slänga på ett par kronor på ett nytt är 670 eller det kommande 660ti att satsa på hos nVidia, Zotac, GeForce eller Asus respektive icke-referensmodeller brukar ligga högst i kurs.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700x RAM: 16GB (2x8192MB) 3200 MHz
Grafik: Zotac GTX 1080 Moderkort: Gigabyte GA-AB350N-Gaming WIFI (rev. 1.0)
Chassi: Fractal Design Core 3000 Svart PSU: Corsair CX750M

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

KFA har inte dåligt rykte. Ni har haft otur helt enkelt.

nja det är väll lite sisådär med det.

http://www.sweclockers.com/recension/13751-kfa2-geforce-gtx-5...

Permalänk
Skrivet av Burks:

Hade ett sådant, bästa 580 jag haft utan tvekan. Har provat ASUS, EVGA också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Och du läste att dom hade fått in ett måndagsexemplar ja

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Och du läste att dom hade fått in ett måndagsexemplar ja

va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Orkar inte läsa recensionen nu (eller om det var i forumet om KFA2)
Det skrevs nämligen att det var ett dåligt exemplar dom fick.

Jag tror att KFA2 är lika bra på garanti ärenden som dom andra stora tillverkarna.

Mitt 580 är riktigt tyst, det låter näst minst i min dator (av delarna som har fläktar)
Det som låter minst (i mitt chassi) är en noctua fläkt som går på lägsta varvtal

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Värt att poängtera också är att kortet skickas runt till flera recensenter än Swec, så det nog inte helt otroligt att en skruv släpper lite osv. efter att ett antal personer pillat på kortet. Har faktiskt inte hört ett ont ord om KFA2, det är inte direkt rätt info

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X