Permalänk
Medlem

680 problem

Tjena Sweclockers!

Har ett litet problem, kör med dom senaste drivrutinerna och har 2 stycken Gigabyte 680 OC kort i SLI, testat utan SLI men problemen kvarstår, Battlefield 3 slutar fungera, skärmen blir svart å blir normal igen samtidigt som jag får felmeddelandet att drivrutinerna till 680 slutat fungera och har återställts.

Vad kan problemet vara? Varje gång jag drar igång ultra i bf3 både med och utan SLI så fryser spelet sig och stängs ner, hände nyss när jag bara spelade på LOW också, tycker det är trist att jag la 4800kr på vardera kort när dom inte ens fungerar som dom ska.

Övriga speccs kan ni läsa i min signatur, tror själv det är drivrutinerna då det händer även utanför bf3 ifall jag kollar på en video eller liknande på nätet samt i VLC osv.

Hjälp så snabbt som möjligt skulle uppskattas starkt!

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Skrivet av krushy:

Tjena Sweclockers!

Har ett litet problem, kör med dom senaste drivrutinerna och har 2 stycken Gigabyte 680 OC kort i SLI, testat utan SLI men problemen kvarstår, Battlefield 3 slutar fungera, skärmen blir svart å blir normal igen samtidigt som jag får felmeddelandet att drivrutinerna till 680 slutat fungera och har återställts.

Vad kan problemet vara? Varje gång jag drar igång ultra i bf3 både med och utan SLI så fryser spelet sig och stängs ner, hände nyss när jag bara spelade på LOW också, tycker det är trist att jag la 4800kr på vardera kort när dom inte ens fungerar som dom ska.

Övriga speccs kan ni läsa i min signatur, tror själv det är drivrutinerna då det händer även utanför bf3 ifall jag kollar på en video eller liknande på nätet samt i VLC osv.

Hjälp så snabbt som möjligt skulle uppskattas starkt!

Oj ett Nvidia kort som har problem! Existerar det ens? Ne vars skoja lite bara.

Har du överklockat korten? Låter precis som när en av mina överklockningar kraschar.

Men låter som du säger som drivrutinsproblem, har själv haft lite strul med att kortet fastnar på 203Mhz core i spel, med nyaste drivrutinerna. Aldrig haft problemet innan.

Hoppas någon annan kommer och kan lösa ditt problem!

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman_91:

Oj ett Nvidia kort som har problem! Existerar det ens? Ne vars skoja lite bara.

Har du överklockat korten? Låter precis som när en av mina överklockningar kraschar.

Men låter som du säger som drivrutinsproblem, har själv haft lite strul med att kortet fastnar på 203Mhz core i spel, med nyaste drivrutinerna. Aldrig haft problemet innan.

Hoppas någon annan kommer och kan lösa ditt problem!

Inte rört klockan på korten då dom är fabriksöverklockade från början, ogillar det mycket då man lagt ca 9600kr för grafik som man inte ens kan använda =(

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Tjena Sweclockers!

Har ett litet problem, kör med dom senaste drivrutinerna och har 2 stycken Gigabyte 680 OC kort i SLI, testat utan SLI men problemen kvarstår, Battlefield 3 slutar fungera, skärmen blir svart å blir normal igen samtidigt som jag får felmeddelandet att drivrutinerna till 680 slutat fungera och har återställts.

Vad kan problemet vara? Varje gång jag drar igång ultra i bf3 både med och utan SLI så fryser spelet sig och stängs ner, hände nyss när jag bara spelade på LOW också, tycker det är trist att jag la 4800kr på vardera kort när dom inte ens fungerar som dom ska.

Övriga speccs kan ni läsa i min signatur, tror själv det är drivrutinerna då det händer även utanför bf3 ifall jag kollar på en video eller liknande på nätet samt i VLC osv.

Hjälp så snabbt som möjligt skulle uppskattas starkt!

Hej.
Är det bara i BF3 som det kraschar? Har du testat att köra ett kort i taget med båda korten? Kanske kan vara så att det ena är ostabilt. Annars är ju BF3 enligt mina erfarenheter inte helt överens med överklockade kort. Prova att klocka ner eller höja spänningen, fick själv göra det med mina 560ti. Kanske inte är ett problem med 680 men värt ett försök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nlkar:

Hej.
Är det bara i BF3 som det kraschar? Har du testat att köra ett kort i taget med båda korten? Kanske kan vara så att det ena är ostabilt. Annars är ju BF3 enligt mina erfarenheter inte helt överens med överklockade kort. Prova att klocka ner eller höja spänningen, fick själv göra det med mina 560ti. Kanske inte är ett problem med 680 men värt ett försök.

Som sgt så kraschar det även i Windows så som VLC och videos samt serier i webbläsaren.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

ta ut och testa korten var för sig, jag tror att ena kortet är defekt.

testa dem i 3dmark/kombustor lr nått annat

Permalänk
Skrivet av krushy:

Inte rört klockan på korten då dom är fabriksöverklockade från början, ogillar det mycket då man lagt ca 9600kr för grafik som man inte ens kan använda =(

Förstår det, fy fasen vad tråkigt :/

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

Flasha ditt kort till F92 från Gigabytes hemsida.
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4178#o...

Jag rekommenderar att du flashar korten separat för att undvika om det skulle paja.

Permalänk
Medlem

varför ger några här tipsen om att ut korten/samt flasha dem innan trådskaparen har gjort ett ordentligt felsök?
vilka drivrutiner har du? vilka har du testat?
har du testat att underklocka korten med program såsom msi afterburner?
har du kollat via gpu-z att båda korten används på korrekt sätt i bf3? vet att det kan vara bekymmer att ett kort (i 6xx serien) arbetar för fullt medan ett annat tror att det är en 2d applikation som används.
Vad har du för agg? Om Power är ett märke så är ett som jag inte har hört talas om det kan vara det som spökar.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

varför ta ut korten innan trådskaparen har gjort ordentligt felsök?
vilka drivrutiner har du? vilka har du testat?
har du kollat via gpu-z att båda korten används på korrekt sätt i bf3? vet att det kan vara bekymmer att ett kort (i 6xx serien) arbetar för fullt medan ett annat tror att det är en 2d applikation som används.
Vad har du för agg?

Testat de 2 senaste drivrutinerna, och det kvittar ifall jag kör SLI eller singelkort i bf3 det händer samma sak ändå fast jag kör på low.

Agget är 750 watts platinum inköpt för 7 månader sen och har alltid fungerat utan problem.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Testat de 2 senaste drivrutinerna, och det kvittar ifall jag kör SLI eller singelkort i bf3 det händer samma sak ändå fast jag kör på low.

Agget är 750 watts platinum inköpt för 7 månader sen och har alltid fungerat utan problem.

Har du gjort en ordentlig avinstallation av drivrutinerna genom tex drivesweeper i felsäkert läge?
Agget är platinum, bra val Vilket märke. Kan vara ett agg som inte stödjer sli (låter långsökt )

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Har du gjort en ordentlig avinstallation av drivrutinerna genom tex drivesweeper i felsäkert läge?
Agget är platinum, bra val Vilket märke. Kan vara ett agg som inte stödjer sli (låter långsökt )

Testat utan sli och samma problem uppstår ju så är ju knappast agget Kommer inte ihåg märket och har tyvärr costume paintat agget och slängt lådan xD och problemen uppstod direkt efter jag installerade de nya korten, det är i en helt nybyggd dator så allt i hela datorn är nytt å 2 dagar gammalt förutom agget och CD läsaren samt hårddiskarna men disken som dom gamla drivrutinerna till mitt 560 låg på är omformaterad och totalt ghostad för hade OS på det och var tvungen att installera om den =/

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

Har även en polare med samma kort och han har samma problem =/ har googlat och verkar som att många andra också har samma problem som mig men har inte hittat någon lösning =(

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Har även en polare med samma kort och han har samma problem =/ har googlat och verkar som att många andra också har samma problem som mig men har inte hittat någon lösning =(

Om många verkar ha liknade problem så kan det vara korten och därmed är kanske en flashning av bio:set en bra lösning. Men kontakta affären du köpte korten av och kolla med dem om det är ok att du gör det innan du skickar tillbaka dem som reklamation.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Detta är ett störigt problem jag haft på mina 3 senaste Nvidia kort. Verkar vara något med felinställda värden för spänningar då jag kunde framkalla detta lätt med överklockning. Många med problem med gtx580 directX11 i Deus Ex fick ju höja någon spänning för att få kortet stabilt. Störigt att skiten inte är inställt att fungera "out of the box".

Men bara skicka in och byta, man ska inte behöva pilla med sådana här inställningar.

Permalänk
Medlem

Ska testa lite till i andra spel ifall det händer samma sak, kan ju vara bf3 som bråkar men knappast troligt då det händer utanför bf3 också, ska även vänta någon dag och se ifall jag hittar en lösning men folk får mer än hjärna ge fler tips som kan lösa mina problem.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

Får inte ut vilken nätdel du har?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Får inte ut vilken nätdel du har?

Som sagt så är det inget fel på min nätdel.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

750W kanske inte räcker (läste i TS signatur), inet rekommenderar 850W till SLI med EVGA GTX 680 !

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Rosa | MB: ASUS M5A99FX PRO R2.0 | CPU: AMD AM3+ FX-8120 @ 4,1 GHZ | CPU Cooler: Corsair H80i @2x Akasa Viper Fläktar | GPU: CrossfireX @MSI R7970 Lightning 3GB+HIS IceQ Boost Clock HD7950 3GB | Ram: Crucial DDR3 BallistiX Tactical 1866mhz 9-9-9-27 8GB (2x4gb) | PSU: Enermax Maxrevo 1200W | Hårddiskar: OCZ Trion SSD 480GB | Western Digital Caviar Black 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke93:

750W kanske inte räcker (läste i TS signatur), inet rekommenderar 850W till SLI med EVGA GTX 680 !

Men om du även läser så händer det fortfarande fast jag kör utan SLI, det betyder att det inte är agget som är problemet.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Men om du även läser så händer det fortfarande fast jag kör utan SLI, det betyder att det inte är agget som är problemet.

750W räcker mer än väl.

När du kör utan SLI, plockar du fysiskt ut ett kort ur datorn eller stänger du bara av SLI i Nvidias Kontrollpanel? Om du inte har gjort det så testa att ta ur ett kort i taget och kör dem ett och ett i datorn.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

750W räcker mer än väl.

När du kör utan SLI, plockar du fysiskt ut ett kort ur datorn eller stänger du bara av SLI i Nvidias Kontrollpanel? Om du inte har gjort det så testa att ta ur ett kort i taget och kör dem ett och ett i datorn.

Ska testa det efter jag testat korten i lite andra spel som inte alls är krävande

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk

Jag har samma problem, fast det händer bara fösta gången jag ska starta spel, film etc när datorn är ny uppstartad, sedan så händer det inte igen. Detta starta när jag installerade drivrutinerna, efter att jag hade installerat och avinstallerat drivrutiner för mitt 680 men sedan gått tillbaka till mitt 9800, pröva att köra Driversweeper eller nVidia nasty file remover och installera om drivrutinerna.

Själv så kan jag inte testa för att installationen för drivrutinerna misslyckas hela tiden, och vart tvungen att körat genom Windows driver update.

Permalänk
Medlem

Om du kör med den överklockningen som du har i sign så skulle jag rekommendera dej att ta bort ALL överklockning på ALLT du har överklockat och fortsätta köra även om det kanske var stabilt en gång i tiden så behöver det inte vara det längre pga till exempel damm eller extra värme på sommaren.

Annars önskar jag dej bara lycka till!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Om du kör med den överklockningen som du har i sign så skulle jag rekommendera dej att ta bort ALL överklockning på ALLT du har överklockat och fortsätta köra även om det kanske var stabilt en gång i tiden så behöver det inte vara det längre pga till exempel damm eller extra värme på sommaren.

Annars önskar jag dej bara lycka till!

Som sagt allt är nytt i hela datorn dvs 2 dagar gammalt, jag har testat och kör just nu med standardclocka på allt. Och 680 korten är fabriksklockade dvs den klockan som står i min sign är klockan jag fick korten med!

har testat ett mindre krävande spel nu, spelet stängdes inte ner och drivers kraschade inte men detaljer i spelet småflimmrade i olika färger, ska testa det andra kortet ifall det är lika dant.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

Du har testat med ett kort men har du testat att plocka ut båda och bara ha ett i?. Stäng inte bara av sli i nvida panelen

Testa även båda korten då det ena du har i kan vara det trasiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mylife:

Du har testat med ett kort men har du testat att plocka ut båda och bara ha ett i?. Stäng inte bara av sli i nvida panelen

Testa även båda korten då det ena du har i kan vara det trasiga.

Testade just detta, tog ut det jag hade skärmen inkopplad till och kopplade in den till det undre kortet, testade i bf3 på ultra i en kvart utan problem. Verkar som att ena kortet är smått defekt fast det funkar i små mängder så blir att ringa till inet imorgon och be dom skicka en fraktsedel så jag kan skicka tillbaka det och få ett nytt kort.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Testade just detta, tog ut det jag hade skärmen inkopplad till och kopplade in den till det undre kortet, testade i bf3 på ultra i en kvart utan problem. Verkar som att ena kortet är smått defekt fast det funkar i små mängder så blir att ringa till inet imorgon och be dom skicka en fraktsedel så jag kan skicka tillbaka det och få ett nytt kort.

Ta ut det defekta och kör med ett. Testa längre stunder med det du tror funkar, onödigt att skicka tillbaka och det inte skulle vara felet

Permalänk
Medlem
Skrivet av mylife:

Ta ut det defekta och kör med ett. Testa längre stunder med det du tror funkar, onödigt att skicka tillbaka och det inte skulle vara felet

Det var de defekta jag tog ut, ska testa lite längre med det som sitter i nu sen ska jag ta ut det som är i nu och sätta i det defekta för att se ifall det funkar utan problem, kan ju också vara så att ena slotten på moderkortet är defekt =/

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Det var de defekta jag tog ut, ska testa lite längre med det som sitter i nu sen ska jag ta ut det som är i nu och sätta i det defekta för att se ifall det funkar utan problem, kan ju också vara så att ena slotten på moderkortet är defekt =/

Precis rätt tillvägagångssätt. Hoppas du hittar vad felet är.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL