Låsa upp spänning asus 7970

Permalänk

Låsa upp spänning asus 7970

Hej Sweclockers!

Jag har nyss skaffat mig ett Asus Radeon HD 7970 DCII, och har klockat det i MSI afterburner.
När jag når 1125/1550 så slocknar dock kortet, och eftersom jag inte kan öka spänningen så går det inte längre än så.
Min fråga är då om och hur isåfall jag kan låsa upp spänningen!

Tack på förhand!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Har du bockat i "unlock Vcore" samt skrivit in raden i config som man behöver skriva?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Hur gör man?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Kom hem nu och hittade voltage unlock funktionen, men vad var det för ngt man skulle skriva i cmd?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Kom hem nu och hittade voltage unlock funktionen, men vad var det för ngt man skulle skriva i cmd?

https://bitcointalk.org/index.php?topic=18102.0

Permalänk

Bryter detta garantin på nåt sätt?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Tyvärr så hjälpte det mig inte att låsa upp spänningen på kortet, bara att låsa upp spänningskontrollen i MSI Afterburner.

Det jag vill göra är att kunna öka kortets spänning, inte att öka frekvenserna i MSI AB.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Har du TOP versionen av HD7970 CUII (HD7970-DC2T-3GD5)?
Endast TOP versionen går att öka spänningen, så om du har ett vanligt HD7970 CUII (HD7970-DC2-3GD5), så är spänningen tyvärr låst.
Jag vet för jag har också ett HD7970-DC2-3GD5

Permalänk
Skrivet av sharingan84:

Har du TOP versionen av HD7970 CUII (HD7970-DC2T-3GD5)?
Endast TOP versionen går att öka spänningen, så om du har ett vanligt HD7970 CUII (HD7970-DC2-3GD5), så är spänningen tyvärr låst.
Jag vet för jag har också ett HD7970-DC2-3GD5

Men det måste ju gå!?
På nåt sätt alltså

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

På Newegg.com (http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168141215...) så har många kommenterat att spänningen är helt låst. Om man vill kunna öka spänning så är det TOP versionen som gäller som jag skrev tidigare. Tyvärr...

Permalänk
Skrivet av sharingan84:

På Newegg.com (http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168141215...) så har många kommenterat att spänningen är helt låst. Om man vill kunna öka spänning så är det TOP versionen som gäller som jag skrev tidigare. Tyvärr...

Har läst något om att man kan flasha över TOP-kortets BIOS till mitt kort, och då få tillgång till spänningen.
Det bryter dock garantin, men undrade om man kunde göra det utan att bryta den då kortet är helt nytt.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Har läst något om att man kan flasha över TOP-kortets BIOS till mitt kort, och då få tillgång till spänningen.
Det bryter dock garantin, men undrade om man kunde göra det utan att bryta den då kortet är helt nytt.

varför skriver asus såhär på på deras hemsida
•Med GPU Tweak kan du justera hastighet, spänningsnivåer och fläktfunktion via ett intuitivt gränssnitt

då spänningsnivåerna ska vara fullt justerbara. har du testat gpu tweak eller bara msi afterburner
källa: http://www.asus.se/Graphics_Cards/AMD_Series/HD7970DC23GD5/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Har läst något om att man kan flasha över TOP-kortets BIOS till mitt kort, och då få tillgång till spänningen.
Det bryter dock garantin, men undrade om man kunde göra det utan att bryta den då kortet är helt nytt.

Tyvärr hjälper inte ens detta ifall ditt kort har låst spänning. Hade själv ett dcii med låst spänning och spenderade en hel vecka på att söka på problemet och kom fram till att det inte går att lösa. Försök gärna om du vill, men från vad jag läste om folk som försökt så hjälper inte en flashning. Låsningen ligger tydligen på hårdvarunivå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| XFX HD7970 3GB, kyld av Antec 920, Noctua NF-F12 PnP || Asus P8Z77-V LE ||
|| G.Skill 8GB || i5-3570K@4,3GHz med Corsair H80, GT 1850 PnP ||
|| Fractal Design Define R3 med två insug, 920 rad insug, ett utblås, H80 rad utblås ||
|| WD Black 1TB || Fractal Design Tesla, 650W || OCZ Agility 3 120GB SSD ||
|| WD Green 3TB || Asus Xonar DX || Samsung U28D590D ||

Permalänk

Segt att dom låser spänningen på kortet med den bästa överklockningspotentialen...

Visa signatur

Insert funny joke here