Apple håller presskonferens den 12 september – Iphone 5 i antågande

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Varför? Är det så svårt att låta bli borde man fundera på att uppsöka psykiatriker för sina besvär.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wiinis:

Kan du använda android-appar i windows-telefoner eller windows i android?

Apple vill inte vara med och stå för den enkelhet och kompabilitet alla andra märken delar med varandra. Gestapo ala elektronikbranschen 2012.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RepZi:

Vänta du tills iPhone 5 kommer. Då blir det nog fart på aktie kursen igen ska du se

Om inte så ligger inte Apple HDTV och iPad Mini så långt ifrån produktion. Undrar vad kära Äpplet ska hitta på därefter

Det som Apple bryr sig om är bra produkter och inte vinster. Bra de, får man iaf trogna kunder.

Varför följer dom inte normala normer och säljer sina produkter till det dom är värda. Herregud

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dj_Xearo:

Varför följer dom inte normala normer och säljer sina produkter till det dom är värda. Herregud

Det är ju det de gör, de konfigurerar den åt dig så du får ut mer kraft från dem än vad du får från en PC med samma komponenter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Intressant att det alltid blir diskussion när det handlar om appleprylar. Kan det vara så att de olika lägren kommer från två helt olika startpunkter?
Appleköpare köper på ett sätt en identitet och går efter känsla, form och färg och image medans androidköpare går efter logik, prestanda och antal funktioner?

Det var i allafall ungefär vad en marknadsföringsföreläsare var inne på nån gång för länge sen på ngn konferens. (det om applekunder). Om det stämmer är det inte så konstigt att det är omöjligt att föra en vettig diskussion eftersom man utgår från helt olika värderingar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Woaini:

Intressant att det alltid blir diskussion när det handlar om appleprylar. Kan det vara så att de olika lägren kommer från två helt olika startpunkter?
Appleköpare köper på ett sätt en identitet och går efter känsla, form och färg och image medans androidköpare går efter logik, prestanda och antal funktioner?

Det var i allafall ungefär vad en marknadsföringsföreläsare var inne på nån gång för länge sen på ngn konferens. (det om applekunder). Om det stämmer är det inte så konstigt att det är omöjligt att föra en vettig diskussion eftersom man utgår från helt olika värderingar.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är nog en ganska bra förklaring. Men de som främst skapar konflikter är ju fundamentalisterna. De som köper allt Steve säger åt dem att köpa och de som köper allt som inte är Apple bara för att de "suger". Då man inte vill förlora ansiktet och erkänna att man gjort ett oklokt val när det gäller tusentals kronor hackar man genast på det andra lägret.

Visa signatur

[Fractal Design Define R3 Titanium|MSI P67A-GD65|Intel i7 2600K|Corsair 8Gb 1600 MHz|Gigabyte GTX 570 SOC|Corsair SSD Force 60 Gb|WD Caviar Black 1TB|Samsung BX2231]
[Xperia S|Vaio S|Bravia KDL-32EX-500|Playstation 3 Slim|PSP]
[iPhone 3GS 16 Gb|iPod Nano 1G,4G,6G|Creative Zen Micro]

Permalänk
Skrivet av Royality:

Tycker att det börjar gå för långt nu med allt skitsnack....

Som programmerare säger jag bara såhär:
Android är uppbyggt på JAVA.
Android har otroligt många olika konfigureringar, kräver testning på väldigt många enheter.

iOS är uppbyggt på objective C.
iOS har 4 möjliga konfigureringar, iPad, retina iPad, iPhone, retina iPhone.

Objective C kräver inte emulering som JAVA kräver = Bättre prestanda.
iOS ger utvecklare mer tid att jobba på appen eftersom det krävs mindre testning. Detta leder i sin tur att apparna till iOS generellt sett håller en högre kvalité än hos Android.

Apparna är vad som gör telefonen. slutsatsen blir iOS > Android. Prestanda spelar ingen roll så länge saker och ting är responsivt.

*Notera att jag överanvänt punkterna för att de som läser ska ta en paus och fundera på vad som faktiskt står!

Men man skall väl också komma ihåg att operativsystemet inte gör telefonen. Om Apple gav lite mer valmöjligheter skulle nog fler som kör Android bli intresserade. T.ex. HD-skärm, NFC och stöd för fler filformat typ .mkv.

Eftersom du skriver att apparna gör telefonen borde därför iPhone då vara bättre än varje Android. Så är knappast fallet.

Visa signatur

[Fractal Design Define R3 Titanium|MSI P67A-GD65|Intel i7 2600K|Corsair 8Gb 1600 MHz|Gigabyte GTX 570 SOC|Corsair SSD Force 60 Gb|WD Caviar Black 1TB|Samsung BX2231]
[Xperia S|Vaio S|Bravia KDL-32EX-500|Playstation 3 Slim|PSP]
[iPhone 3GS 16 Gb|iPod Nano 1G,4G,6G|Creative Zen Micro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Och använder du andra media appar än den medföljande behöver du inte använda iTunes för film heller.

Så är det kanske. Jag strömmar tv/film till mina IOS enheter så det är aldrig ngt jag behöver synka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Visst om du har 1 pc och byter till mac så har du låst in dig där. Skillnaden med din och min jämförelse är att personen jag gjorde en quote på först har ett helt system, bara bestående utan Apple produkter. Kolla italic och bold, dvs du måste ha telefonen, surfplattan, datorn och apple tv'n allt för att ditt system ens ska fungera utan större förändringar. Eftersom du är så låst till allt vad Apple tillverkar så blir det näst intill automatiskt att du köper det de tillverkar även fast det kanske inte är så bra egentligen (inget illa ment, tog bara det som ett möjligt exempel) Och det är ju klart att man bara kör på 1 företag och 1 uppsättning om man vänjer sig vid det. Anledningen till det jag skrev först var ju att jag försökte poängtera att det kanske inte bara är guld och gröna ängar att köra allt för inlåst.

EDIT: Rättade till en mening...

Fast detta är kanske lite offtopic...

OnT: Tycker inte designen är särskilt ful, om det stämmer att den ska se ut ungefär på detta viset så är det nog inte en slutgiltig look. Utan det kan ju ändra sig 1 och 2 ggr innan den färdiga versionen är klar.

Nej jag har PC också. Jag föredrar dock Mac Os. Det enda jag har windows till är att spela spel på.

Vadå inte är bra egentligen? Det är det bästa för mig. Android tillför absolut ingenting hemma hos mig. Snarare tvärtom. Det är mer begränsat. Ingen airplay, ingen homesharing osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Bara i dina våta drömmar Med en ekonomi som är bättre än Sveriges, och till och med USAs regering, så lär vi nog se vårt eget land gå samma väg som Grekland före det är slut för Apple. Om du trodde att din subjektiva åsikt skulle innebära slutet för Apple så har du väldigt livlig fantasi.

Haha "till och med"?

Det finns tobaksaffärer med bättre ekonomi än USA´s regering

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SideWinder86:

Början på slutet hos Apple ''The ship is going down!''

Absolut, precis som Apple gick i konkurs efter iPhone 3GS, iPhone 4, iPad 2, the new iPad och iPhone 4S. Samma visa varje gång "Apple har slut på idéer", "Nu är iPhone-dödaren här", "Zomg bara 2 kärnor och man kan inte byta tangentbord!!!11"... Läs på lite gamla kvartalsrapporter och jämför dessa med aktieutvecklingen och de olika releaserna. När nästa iPhone kommer är det garanterat rekorddags igen.

Skrivet av ColdFox:

Dessa Apple nyheter blir alltid mycket tjafs i eftersom så fort någon skriver något kritiskt om Apple eller dess produkter så kommer det ett eller flera svar av Applekunder/fanboys som skriver att man får fan inte kritisera Apple. Kul läsning i alla fall. Sen förs det några enstaka ordentliga dialoger också.

Själv intresserar inte iPhone mig överhuvudtaget då det finns billigare alternativ som är minst lika bra från andra tillverkare (tycker jag). Sen om iPhone 5 blir något att hänga i granen är ju omöjligt att veta.

Själv kör jag med min Sony Ericsson S500i tills den lägger av

Det är rent skitsnack från din sida. Det är då verkligen ingen Apple-användare i den här tråden som sagt att man inte får kritisera Apple.

Det som är så irriterande och tråkigt är dessa hjärndöda kommentarer som alltid ska komma i varenda nyhetstråd om Apple. Alltid samma visa. Gång på gång ska man få höra hur hjärntvättad man är, att Apple är för idioter som inte kan teknik osv. Bjud in till en saklig diskussion men försök förstå att världen inte är svart och vit utan det måste finnas subjektiva åsikter utan att folk för det är dumma i huvet när de tycker annorlunda....

Återigen hävdar jag att Apple-frälsta som alla pratar om är väldigt få. De fåtal som finns håller sig till interna diskussioner i Apple-relaterade trådar. Androidkrigarna måste däremot in och hävda sig i varenda jävla tråd med någon meningslös oneliner som bara förstör en vettig diskussion.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hucke:

Jag kanske har drömt detta men klarar man sig utan iTunes nu för tiden?

Dvs kan man koppla in sin iPhone i datorn och föra över filer utan att behöva gå genom iTunes? Det var något jag inte gillade när jag hade min gamla mobil och jag byter gärna tillbaka om detta kan "åtgärdas"

Skrivet av SideWinder86:

Det var nog en dröm Apple överger aldrig Itunes, Quicktime, Mp4 only, Icloud, bonjour, Isync, osv..

Lyssna inte på SideWinder86. Han sitter och hittar på saker eftersom han tycker Apple är dumma.

Här kommer istället fakta...

Nu för tiden behöver du inte iTunes. Säkerhetskopiering, uppdatering och återställning sker genom molnet. Musik är lättast att köra från spotify. Bilder synkas mot molnet och dyker upp i en mapp på din dator precis som dropbox. Återstår filmer som går att drag&drop trådlöst i iTunes eller via FTP/SSH i appar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dj_Xearo:

Apple vill inte vara med och stå för den enkelhet och kompabilitet alla andra märken delar med varandra. Gestapo ala elektronikbranschen 2012.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur tänker du nu när du säger att Apple inte står för enkelhet? Finns det något enklare än att starta upp en iPhone och så var det klart. En android som är så himla bra, ska installeras, rootas om, startas om osv. Ingen (i princip) på det här forumet har köpt en android för att låta den vara som den är out-of the box. Anledningen är - vilket många skrivit - är att det inte flyter lika bra förrän du konfat den.

Förklara nu varför Apple inte står för enkelhet.

Sen angående kompatibiltet så står inte PC/android eller symbian för det heller. De går inte heller över gränser.
Kommer ihåg när jag försökte få en dator med xp och en med vista att funka ihop och det gick inget vidare. Är det kompatibilitet? Sen att jag kanske var en sopa, det må vara hänt, men det bevisar min poäng ännu mer.

Som någon skrev innan, vi har olika synvinklar och olika tycke för saker. Själv pallar jag inte pilla med min telefon, och därför passar iFån mig. Hoppas ni trivs lika bra med era som jag gör med min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej jag har PC också. Jag föredrar dock Mac Os. Det enda jag har windows till är att spela spel på.

Vadå inte är bra egentligen? Det är det bästa för mig. Android tillför absolut ingenting hemma hos mig. Snarare tvärtom. Det är mer begränsat. Ingen airplay, ingen homesharing osv.

Ja just i dagsläget, men hur ser det ut om 5 år, det är lite det jag menar med att det inte är bra att vara för ned-låst. Det går att ändra på systemet men det kräver nog en hel del jobb.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dj_Xearo:

Varför följer dom inte normala normer och säljer sina produkter till det dom är värda. Herregud

Skickades från m.sweclockers.com

För att de kan ta betalt och kunderna är villiga. Skulle själv kunna tänka ge lite mer, för att jag är mer än nöjd med mina Apple produkter

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Ja just i dagsläget, men hur ser det ut om 5 år, det är lite det jag menar med att det inte är bra att vara för ned-låst. Det går att ändra på systemet men det kräver nog en hel del jobb.

Jag är hellre ned-låst med massa funktionalitet än upp-låst mer sämre funktionalitet.

Allt ändras över tid. Har bytat system massor av gånger redan under min livstid och det kommer bli fler gånger. Inte just nu dock

Permalänk
Medlem

Hoppas hårdvaran är grym så andra tillverkare måste jobba hårdare.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Oldskool:

Jag tycker jag har ett "uppdrag" när det gäller Appe, eftersom så många verkar ha köpt deras marknadsföring rakt av.

Det där är ju inte riktigt sunt, rent obehagligt till och med. Tittar man på din signatur så undrar man ju hur du resonerar runt det här med sanningsägeri och hur det står till med din självinsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Haha "till och med"?

Det finns tobaksaffärer med bättre ekonomi än USA´s regering

Här har vi koll ser jag. USA är världens 7e rikaste land per capita. Sverige är inte ens med i topp 10. För ett land med över 300 miljoner invånare så är det snuskigt mycket pengar dom sitter och trycker på.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Här har vi koll ser jag. USA är världens 7e rikaste land per capita. Sverige är inte ens med i topp 10. För ett land med över 300 miljoner invånare så är det snuskigt mycket pengar dom sitter och trycker på.

sen har dom också lån på lika mycket också...

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

... En android som är så himla bra, ska installeras, rootas om, startas om osv. Ingen (i princip) på det här forumet har köpt en android för att låta den vara som den är out-of the box. Anledningen är - vilket många skrivit - är att det inte flyter lika bra förrän du konfat den.
...

Jag kör OOTB! Köpte en Nexus just för att jag inte ville hålla på och fippla med inställningar, ROMs, root osv. Hade en annan launcher tidigare men iom 4.1 (JB) så gick jag över till default. Har man en Samsung, HTC osv så kan jag förstå att man vill börja med ROMs osv med tanke på hur risigt många tillverkare sköter sina uppdateringar...

OT: Ser fram mot deras presentation, brukar vara intressant att se även om de seanste åren inte har varit fyllda med så stora nyheter :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

sen har dom också lån på lika mycket också...

Trots statsskulder, som alla länder har mer eller mindre, så handlar det om hur mycket USAs regering och Apple har att spendera. USA har en budget på runt 70 miljarder dollar som dom kan spendera hur dom vill, det är därför skulden växer och man kanske kommer tvingas höja taket för att kunna ligga kvar på 70 miljarder. Apple har däremot drygt 90 miljarder dollar att spendera hur dom känner för, dock utan skulder. Men i en värld där många länder har skuld över sitt eget BNP, eller nära inpå, så är det svårt att hitta ett annat land att jämföra med.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skäggig legend

Jag har använt iPhone sedan 3G kom i USA. Det Jag har alltså köpt en helvetiskt massa appar och känns otroligt dumt att byta system. Sen när jag skaffade mig en iPad känns det bara skönt att slippa bry sig om vad jag ska ha för system och bara väja iPhone. Även om jag har använt Android och tillslut lärt mig en del om det så är det inte mig helt enkelt.

Hela debatten och kriget mellan Android och iOS: Man kan inte säga att man inte gillar en maträtt förrän man har smakat.

En TRÖTT människa över detta helt onödiga bråk!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Avstängd

Den kommer att vara hela 10% snabbare! ha en 10% bättre kamera, och kosta 1100% MER

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Mycket säger att det inte blir någon micro-usb på iphony5, vilket borde resultera i en bojkott och stämningsansökan mot apple tycker jag. Om dom redan sagt att dom ska stödja "one charger for all", så är det vad som gäller, annars ska dom få böta redigt!

"ons charter for all" som du uttrycker det är inga problem. Apple använder USB som alla andra på sina laddare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Bara i dina våta drömmar Med en ekonomi som är bättre än Sveriges, och till och med USAs regering, så lär vi nog se vårt eget land gå samma väg som Grekland före det är slut för Apple. Om du trodde att din subjektiva åsikt skulle innebära slutet för Apple så har du väldigt livlig fantasi.

Apple gick ju nästan i konkurs för några år sedan. Att Apple skulle kunna gå i konkurs om några år är helt möjligt om dom inte sköter sig.
Jag tror däremot inte att Apple kommer gå i konkurs, men att förneka möjligheten är att ta i.

Permalänk
Skrivet av zillio:

"ons charter for all" som du uttrycker det är inga problem. Apple använder USB som alla andra på sina laddare.

Skickades från m.sweclockers.com

Det handlar ju om andra änden. Man hade enats om en industristandard: Micro-usb på alla telefoner. Apple använder inte micro-usb utan sin egna proprietära kontakt.

Permalänk
Medlem

Haha märker vilka som är bittra på Apple produkter. "Va ful den är"

90% kommer använda ett skal för att skydda sin Iphone med så det argument är väl ganska dött!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Haha märker vilka som är bittra på Apple produkter. "Va ful den är"

90% kommer använda ett skal för att skydda sin Iphone med så det argument är väl ganska dött!

Helt sant... då känns det onödigt att köpa en smartphone från ett företag som lägger enorm tid på yttre utseende och design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Apple gick ju nästan i konkurs för några år sedan. Att Apple skulle kunna gå i konkurs om några år är helt möjligt om dom inte sköter sig.
Jag tror däremot inte att Apple kommer gå i konkurs, men att förneka möjligheten är att ta i.

Att det kommer gå utför för dom är mycket möjligt, inget företag är ju garanterad en ljus framtid, men med tanke på hur högt upp dom befinner sig nu så har dom råd att utförsåka en bra bit. Det var drygt 15år sen Apple va ute på hal is, och sen dom fick fäste så har dom introducerat en hel del storslagna produkter, som Iphone, Ipad, Ipod, Imac, Apple TV m.m. Så länge deras produkter är bästsäljande, vilket Iphone, Ipad, Imac och Macbook är för tillfället, så har dom inget att oroa sig över, speciellt med tanke på att dom ökar sin försäljning år efter år. Det är när försäljningen börjar dala som dom ska börja oroa sig och byta strategi, men som det ser ut nu så börjar företag ta efter deras strategi mer och mer. Så hur framtiden ser ut får vi helt enkelt vänta å se. Apple kanske kommer sälja sina aktier som toapapper, vem vet?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi