Apple håller presskonferens den 12 september – Iphone 5 i antågande

Permalänk
Medlem

Äntligen förstår apple att 4" is the way to go, ett år efter alla andra Den ser väl trevlig ut, men jag tycker fortfarande att det är lite fult av apple att inte ha plats för sd-kort och sen ta flera hundralappar mer för några GB minne.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Det är ju det de gör, de konfigurerar den åt dig så du får ut mer kraft från dem än vad du får från en PC med samma komponenter

What? Jag vill inte vara elak men det där är bara bullshit Köp en pc med samma komponenter som en mac och dra in hackintosh så lovar jag dig att den kommer prestera likadant. De konfigurerar (?) den inte åt dig så att den presterar bättre, de bara säljer sina produkter till överpris pga märket och rykten som det där eller som att det skulle vara omöjligt att få virus på den. Det är bara en helt vanlig dator med ett annat operativsystem och ett snyggt skal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ginux1234:

Det är rent skitsnack från din sida. Det är då verkligen ingen Apple-användare i den här tråden som sagt att man inte får kritisera Apple.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag menade inte att det skrivs ordagrant "att man får fan inte kritisera Apple"...

Det är mer att man ser ofta att när en medlem skriver en åsikt som är kritisk mot Apple så genererar den kommentaren ofta en eller flera svar från Apple-kunder som ska förklara hit och dit om varför denna medlems åsikt är helt fel.

Det känns som om många Apple-kunder tycker att det är deras skyldighet att försvara Apples alla beslut och prissättningar m.m.
Löjligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon151787:

Jag menade inte att det skrivs ordagrant "att man får fan inte kritisera Apple"...

Det är mer att man ser ofta att när en medlem skriver en åsikt som är kritisk mot Apple så genererar den kommentaren ofta en eller flera svar från Applekunder som ska förklara hit och dit om varför denna medlems åsikt är helt fel.

Det känns som om många Applekunder tycker att det är deras skyldighet att försvara Apples alla beslut och prissättningar m.m.
Löjligt.

Så du tycker det är löjligt att man ifrågasätter kritik? Här ska jag alltså inte ifrågasätta personens resonemang?

- "zomg iPhone suger och alla som köper den är dumma i huvet och fula"

Det är väl självklart att man bemöter kritik, men det måste vara sakligt. Om någon kommer med kritik på ett designval av Apple eller liknande är det väl helt naturligt att argumentera runt varför det är så och om det är rätt val....

Permalänk
Skrivet av anon151787:

Jag menade inte att det skrivs ordagrant "att man får fan inte kritisera Apple"...

Det är mer att man ser ofta att när en medlem skriver en åsikt som är kritisk mot Apple så genererar den kommentaren ofta en eller flera svar från Apple-kunder som ska förklara hit och dit om varför denna medlems åsikt är helt fel.

Det känns som om många Apple-kunder tycker att det är deras skyldighet att försvara Apples alla beslut och prissättningar m.m.
Löjligt.

Men alltså. Du tycker således att diskussionen ska vara helt och hållet ensidig? Orimligheten når nya höjder.

Blev helt knasigt.
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ginux1234:

Så du tycker det är löjligt att man ifrågasätter kritik? Här ska jag alltså inte ifrågasätta personens resonemang?

- "zomg iPhone suger och alla som köper den är dumma i huvet och fula"

Det är väl självklart att man bemöter kritik, men det måste vara sakligt. Om någon kommer med kritik på ett designval av Apple eller liknande är det väl helt naturligt att argumentera runt varför det är så och om det är rätt val....

Det du beskriver där är ett extremt forum troll och borde inte generera något svar överhuvudtaget.

Dem Apple-kunder jag beskriver som försvarar Apple hela tiden i varje tråd oavsett vad som står i nyheten eller kommentaren verkar göra det bara för att det är Apple.

Varför tror du att dessa nyheter som är Apple relaterade får mest svar..? En av anledningarna (det finns flera) är att många Apple-kunder inte tål att det finns människor där ute som ger dålig kritik till Apple.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hakkenarsk:

Men alltså. Du tycker således att diskussionen ska vara helt och hållet ensidig? Orimligheten når nya höjder.

Nej det tycker jag inte.

Men en av anledningarna till att Apple relaterade nyheter får mest svar är för att en hel del (inte alla) Apple-kunder försvarar Apple bara för att det är Apple. Sen vad det står i nyheten eller kommentaren spelar ingen större roll för dem.
Det är löjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Varför slukas minnet upp så fort då? Går inte använda min när jag gör så.

Precis när en app är frusen dvs ligger i bakgrunden så kostar det ju RAM att minnas vilket tillstånd programmet är i för att vara redo att hoppa igång när du växlar tillbaka till nämd app. Är likadant på android vilket gör s.k taskkillers stort ajabaja då du sabbar den inbyggda RAM hanteringen som har en priolista att gå efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk

Aldrig ägt en Apple produkt innan men jag har med tiden blivit mer och mer sugen på Iphone. Idag ser folks sig blinda på prestanda som ändå inte verkar gå att nyttja fullt ut. Man ser reklam där de påpekar att nu har världens snabbaste smartphone kommit men det är en sanning med modifikation. Mobiler är inte min starka sida, är bra mycket mer kunnig om datorer och eftersom mobiler verkar släppas i samma takt som ett gkort så finns det ju en uppsjö mobiler på marknaden, att välja rätt är såldes inte det lättaste.

Det börjar dock bli dags att byta ut min stenålderstelefon och skulle jag köpa en ny idag så hade jag nog valt mellan One-X och Iphone 4, Galaxy S3 är jag visserligen också sugen på men storleken verkar göra att den inte är lika smidig som de andra telefonerna. Dock har jag bestämt mig för att vänta tills Iphone 5 släpps och se vad den har att erbjuda.

Har läst en hel del recensioner och kollat på en hel del klipp och något som man märker är att folk alltför ofta gör jämförelser mellan telefonerna baserad på dess prestanda. Många verkar även tro att fler kärnor alltid är bättre utan att förstå att detta även kan bidra till en försämring.

"Tja, Microsoft stal musen av Apple som Steve hade fått ifrån Xerox för att han kommit på ett bra sätt att använda den till en persondator...och Apple var även först ut med just en persondator för vanligt konsumentbruk, något som Microsoft ville hänga på"

Han fick väl den inte från Xerox, han köpte den för en billig penning (många anser att han lurade Xerox) och Gates i sin tur lurade Jobs. Det går däremot inte att förneka att mycket av Windows är taget rakt av från Apples OS. http://www.youtube.com/watch?v=wdrKWArr3XY&feature=related

Jobs har gjort mycket och det kan man inte förneka, dock var det inte lika mycket mediapådrag för Xerox skapare när han dog och denne person har också bidragit en hel del till det vi ser idag som i den moderna datorn. Musen var en mycket viktig detalj när det kom till själva användandet, den förenklade användandet av ett OS en hel del.

http://www.cultofmac.com/95614/how-steve-jobs-invented-the-co...

Men för att återgå till topic. Jag tror inte detta kommer vara den slutliga produkten då detta, som jag förstått det, var det sista som Jobs arbetade med. Ser fram emot att få reda på mer om Iphone 5 snart, det är verkligen dags för mig att byta telefon och jag tror jag skulle ångra mig rejält om jag inte väntade tills de lanserade nästa mobil då den på pappret är väldigt intressant (även om dessa fakta mycket väl kan vara felaktiga).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ginux1234:

Absolut, precis som Apple gick i konkurs efter iPhone 3GS, iPhone 4, iPad 2, the new iPad och iPhone 4S. Samma visa varje gång "Apple har slut på idéer", "Nu är iPhone-dödaren här", "Zomg bara 2 kärnor och man kan inte byta tangentbord!!!11"... Läs på lite gamla kvartalsrapporter och jämför dessa med aktieutvecklingen och de olika releaserna. När nästa iPhone kommer är det garanterat rekorddags igen.

Det är rent skitsnack från din sida. Det är då verkligen ingen Apple-användare i den här tråden som sagt att man inte får kritisera Apple.

Det som är så irriterande och tråkigt är dessa hjärndöda kommentarer som alltid ska komma i varenda nyhetstråd om Apple. Alltid samma visa. Gång på gång ska man få höra hur hjärntvättad man är, att Apple är för idioter som inte kan teknik osv. Bjud in till en saklig diskussion men försök förstå att världen inte är svart och vit utan det måste finnas subjektiva åsikter utan att folk för det är dumma i huvet när de tycker annorlunda....

Återigen hävdar jag att Apple-frälsta som alla pratar om är väldigt få. De fåtal som finns håller sig till interna diskussioner i Apple-relaterade trådar. Androidkrigarna måste däremot in och hävda sig i varenda jävla tråd med någon meningslös oneliner som bara förstör en vettig diskussion.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, deras aktiekursutveckling har ökat med 5210% de senaste 10 åren och 80% det senaste året (sett i April 2011-April 2012)

källa: http://www.di.se/#!/artiklar/2012/4/17/bolaget-som-ar-i-klass...